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2013-02-05_Minutes--Procès verbal 97- 636 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL FEBRUARY 5, 2013/LE 5 FÉVRIER 2013 COMMON COUNCIL MEETING – THE CITY OF SAINT JOHN CITY HALL – FEBRUARY 5, 2013 – 7:30 P.M. Present: Mel Norton, Mayor Deputy Mayor Rinehart and Councillors Farren, Fullerton, MacKenzie, McAlary, Merrithew, Norton, and Reardon - and - P. Woods, City Manager; M. Tompkins, Solicitor; Assistant Common Clerk 1. Call To Order Mayor Norton called the meeting to order at 7:30 p.m. 1.1 Committee of the Whole Recommendation re: Agreement and Declaration of Trust for City of Saint John Shared Risk Plan 1.1.1 Agreement and Declaration of Trust dated February 1, 2013 Mr. Woods advised that in order for the Agreement and Declaration of Trust to be consistent throughout the entire document, an amendment was required under article 2.4. On motion of Deputy Mayor Rinehart Seconded by Councillor McAlary RESOLVED that section 2.4 of Article II Board of Trustees for the Agreement of Declaration and Trust for the City of Saint John Shared st Risk Plan dated February 1, 2013, be amended to read as follows: The trustees shall not be remunerated for the service that they render in carrying out the duties of the Board of Trustees and shall serve without compensation from the Fund except for reimbursement of lost wages as described in section 3.4 and reimbursement for all reasonable expenses in connection with meetings of the Trustees and attendance at Trustee education programs in accordance with Section 2.7. Question being taken, the motion was carried with Councillor Fullerton voting nay. On motion of Councillor McAlary Seconded by Councillor Merrithew RESOLVED that section 3.4(b) of Article III Trust and Trust Fund for the Agreement of Declaration and Trust for the City of Saint John st Shared Risk Plan dated February 1, 2013, be amended to read as follows: The Board shall pay or provide for the payment of all reasonable and necessary expenses, costs and fees incurred by the Board of Trustees in connection with the maintenance of the Fund. All expenses of the Trustees shall be approved by the Trustees and shall be paid for by the Fund provided such expenses are reasonable as determined by the Trustees and are incurred as a result of attending to the administration and investment of the Saint John SRP and the Fund. A Trustee or their employer shall be reimbursed from the Fund for reasonable wages lost to a maximum of $700 per day or reasonable expenses incurred while acting as a member of the Board of Trustees and attending the affairs of the Trust upon presentation of a claim thereof. All expenses must be accompanied by a receipt. Question being taken, the motion was carried with Councillors Farren and Fullerton voting nay. 18. Adjournment On motion of Deputy Mayor Rinehart Seconded by Councillor McAlary 97- 637 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL FEBRUARY 5, 2013/LE 5 FÉVRIER 2013 RESOLVED that the Common Council meeting of February 5, 2013 be adjourned. Question being taken, the motion was carried. The Mayor declared the meeting adjourned at 7:35 p.m. 97- 638 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL FEBRUARY 5, 2013/LE 5 FÉVRIER 2013 SÉANCE DU CONSEIL COMMUNAL DE THE CITY OF SAINT JOHN TENUE À L'HÔTEL DE VILLE, LE 5 FÉVRIER 2013 À 19 H 30 Sont présents : Mel Norton, maire la mairesse suppléante Rinehart et les conseillers Farren, MacKenzie, Merrithew, Norton, Strowbridge et les conseillères Fullerton, McAlary et Reardon - et - P. Woods, directeur général; M. Tompkins, avocat; greffier communal adjoint 1. Ouverture de la séance La séance est ouverte par le maire Norton à 19 h 30. 1.2 Comité plénier : Recommandation au sujet de la modification apportée à l'Entente et Déclaration de fiducie pour le régime à risque partagé de The City of Saint John er 1.2.1 Entente et Déclaration de fiducie datée du 1 février 2013 M. Woods signale qu'il faut apporter une modification au paragraphe 2.4 de l'Entente et Déclaration de fiducie pour assurer la cohérence de celle-ci tout au long du document. Proposition de la mairesse suppléante Rinehart Appuyée par la conseillère McAlary RÉSOLU que le paragraphe 2.4 de l'article II, intitulé Conseil d'administration, de l'Entente et Déclaration de fiducie pour le régime à er risque partagé de The City of Saint John datée du 1 février 2013 soit modifié comme suit : Les fiduciaires ne doivent percevoir aucune rémunération pour les services qu'ils rendent dans le cadre de l'exercice des fonctions liées au Conseil d'administration et ils doivent exercer ces fonctions sans indemnisation à même le Fonds, sauf s'il s'agit du remboursement des pertes de salaire encourues telles qu'elles sont décrites au paragraphe 3.4 et des dépenses raisonnables liées aux réunions tenues par les fiduciaires et à la participation aux programmes de formation des fiduciaires conformément au paragraphe 2.7. À l’issue du vote, la proposition est adoptée. La conseillère Fullerton vote contre la proposition. Proposition de la conseillère McAlary Appuyée par le conseiller Merrithew RÉSOLU que l'alinéa 3.4b) de l'article II, intitulé Conseil d'administration, de l'Entente et Déclaration de fiducie pour le régime à risque er partagé de The City of Saint John datée du 1 février 2013 soit modifié comme suit : La Commission du régime de retraite doit payer toutes les dépenses, tous les coûts et tous les frais raisonnables et nécessaires engagés par le Conseil d'administration dans le cadre du maintien du Fonds ou il doit veiller au paiement de ceux-ci. Toutes les dépenses engagées par les fiduciaires doivent être approuvées par eux et financées depuis le Fonds à la condition qu'elles soient raisonnables, comme le définissent les fiduciaires. En outre, ces dépenses doivent résulter des activités d'administration et de placement du régime à risque partagé de The City of Saint John et du Fonds. Un fiduciaire ou son employeur doivent se voir rembourser, depuis le Fonds, les pertes de salaire raisonnables encourues, à concurrence de 700 $ par jour, ou les dépenses raisonnables engagées en qualité de membre du Conseil d'administration et dans le cadre de la gestion des affaires du Fonds sur présentation d'une demande de remboursement. Toutes les dépenses doivent être accompagnées d'un reçu. À l’issue du vote, la proposition est acceptée. Le conseiller Farren et la conseillère Fullerton votent contre la proposition. 97- 639 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL FEBRUARY 5, 2013/LE 5 FÉVRIER 2013 18. Levée de la séance Proposition de la mairesse suppléante Rinehart Appuyée par la conseillère McAlary RÉSOLU que la séance du conseil communal du 5 février 2013 soit levée. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. Le maire déclare que la séance est levée à 19 h 35. Mayor / maire Common Clerk / greffier communal adjoint