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2011-08-02_Minutes--Procès-verbal 96-315 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 COMMON COUNCIL MEETING – THE CITY OF SAINT JOHN CITY HALL – AUGUST 2, 2011 - 7:00 P.M. Present: Ivan Court, Mayor Deputy Mayor Chase and Councillors Court, Farren, Higgins, McGuire, Mott, Norton, Snook, Sullivan, and Titus - and - K. Forrest, Commissioner of Planning and Development / Acting City Manager; M. Tompkins, Solicitor; G. Yeomans, Commissioner of Finance and Treasurer; P. Groody, Commissioner of Municipal Operations; A. Poffenroth, Deputy Commissioner of Buildings and Inspection Services; W. Edwards, Commissioner of Buildings and Inspection Services; M. King, Police Staff Sargeant; K. Clifford, Acting Fire Chief; E. Gormley, Common Clerk and J. Taylor, Assistant Common Clerk. SÉANCE DU CONSEIL COMMUNAL DE THE CITY OF SAINT JOHN TENUE À L'HÔTEL DE VILLE, LE 2 AOÛT 2011 À 19 H Sont présents : Ivan Court, maire le maire suppléant Chase et les conseillers Court, Farren, McGuire, Mott, Norton, Snook, Sullivan, Titus et la conseillère Higgins - et - K. Forrest, commissaire au service Urbanisme et développement/directeur général par intérim; M. Tompkins, avocat; G. Yeomans, commissaire aux finances et trésorier; P. Groody, commissaire aux Opérations municipales; A. Poffenroth, commissaire adjoint aux Services d'inspection et des bâtiments; W. Edwards, commissaire aux Services d’inspection et des bâtiments; M. King, sergent d'état-major du Service de police; K. Clifford, chef du service d'incendie par intérim; E. Gormley, greffière communale, et J. Taylor, greffier communal adjoint. 1. Call To Order – Prayer Mayor Court called the meeting to order and Councillor Snook offered the opening prayer. 1. Ouverture de la séance, suivie de la prière La séance est ouverte par le maire Court, et le conseiller Snook récite la prière d'ouverture. 2. Approval of Minutes On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor Sullivan RESOLVED that the minutes of the meeting of Common Council, held on July 18, 2011, be tabled until the meeting of August 15, 2011. Question being taken, the motion was carried. 2. Approbation du procès-verbal Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller Sullivan RÉSOLU que le procès-verbal de la séance du conseil communal tenue le 18 juillet 2011 soit reporté jusqu'à la tenue de la réunion du 15 août 2011. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 96-316 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 3. Approval of Agenda On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor Snook RESOLVED that the agenda of this meeting be approved, with the addition of items: 5.18 Harbour Clean-Up Marsh Creek Collector Sewer and Forcemain Installation Project Pipe Crossings Under CN Tracks; 13.2 Committee of the Whole: Outstanding Contributions re: Pension Plan Going Concern Unfunded Liability; 13.3 Committee of the Whole: Appointment of Acting Fire Chief; 13.4 Committee of the Whole: Interim Arrangements for Acting City Manager; and further that items 12.3 City Manager: Solid Waste Management Service – Outsource Decision and 12.4 City Manager: Wellfield Protection – Harbourview Subdivision be withdrawn from the agenda and added to the agenda of August 29, 2011. Question being taken, the motion was carried. 3. Adoption de l'ordre du jour Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller Snook RÉSOLU que l'ordre du jour de la présente réunion soit adopté, moyennant l'ajout des points suivants : 5.18 Projet lié à l'installation d'une conduite de refoulement et d'un égout collecteur au ruisseau Marsh dans le cadre du nettoyage du port – Passage de conduits sous les lignes de chemin de fer du CN; 13.2 Comité plénier : Contributions impayées – Passif à long terme non capitalisé du régime de retraite; 13.3 Comité plénier : Nomination d'un chef du service d'incendie par intérim; 13.4 Comité plénier : Arrangements provisoires au sujet du directeur général par intérim, et, de plus, que les points 12.3 Directeur général : Service de gestion des déchets solides – Décision liée à l'impartition et 12.4 Directeur général : Protection des champs de captage – Lotissement Harbourview soient retirés de l'ordre du jour et ajoutés à l'ordre du jour du 29 août 2011. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 4. Disclosures of Conflict of Interest Mayor Court declared a conflict of interest with item 9.4 and he declared a possible bias for item 9.3; Councillors Norton and Court declared a conflict with items 9.3 and 9.4 respectively. 4. Divulgations de conflits d'intérêts Le maire Court déclare un conflit d'intérêts avec le point 9.4 et un parti pris possible à l'égard du point 9.3; les conseillers Norton et Court déclarent être en conflit d'intérêts avec les points 9.3 et 9.4 respectivement. 9. Public Hearings 7:00 P.M. 9.1(a) Proposed Section 39 Amendment – 350 Ashburn Road 9.1(b) Planning Advisory Committee Recommending Section 39 Amendment 9.1(c) Letters of Opposition The Common Clerk advised that the necessary advertising was completed with regard to amending the Section 39 conditions imposed on the March 22, 2004 rezoning of the property located at 350 Ashburn Road, also identified as PID number 55116073, to permit a trailer or mobile home sales lot, as well as additional commercial or light industrial uses, on the property. Consideration was also given to a report from the Planning Advisory Committee submitting a copy of Planning Staff’s report considered at its July 19th, 2011 meeting at which the Committee recommended the proposed Section 39 Amendment. The Mayor called for members of the public to speak against the amendment with Joanne Middleton of Ashburn Road raising concerns with respect to flooding, stormwater management and the transition of land uses in the area from residential to commercial. 96-317 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 The Mayor called for members of the public to speak in favour of the amendment with Rick Turner of Hughes Surveys andConsultants, representing the applicant, stating that he was in agreement with the staff report and recommendation. He explained that Council’s stormwater by-law would act as a safeguard for stormwater management in the area. He further noted that the developer intends to remove the clay from the ground on the subject site and replace it with shale rock to improve drainage. On motion of Councillor Court Seconded by Councillor Higgins RESOLVED that Council deny the proposed Section 39 amendment for 350 Ashburn Rd. Question being taken, the motion was defeated with the Mayor, the Deputy Mayor and Councillors Farren, McGuire, Mott, Snook, Sullivan and Titus voting nay. On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that Common Council amend the Section 39 conditions imposed on the March 22, 2004 rezoning of the property located at 350 Ashburn Road, also identified as PID number 55116073 as follows: 1) Condition “a)” is deleted and replaced with the following: a) The use of the rezoned area is limited to a retail home sales lot and a trailer or mobile home sales lot. 2) Condition “b)” is deleted and replaced with the following: b) The developer must pave all parking areas, manoeuvring areas, loading areas and driveways with asphalt. All paved areas must be enclosed with continuous cast-in place concrete curbs in order to protect the landscaped areas and facilitate proper drainage. Question being taken, the motion was carried with Councillors Court and Higgins voting nay. 9. Audiences publiques à 19 h 9.1a) Modification proposée à l'article 39 – 350, chemin Ashburn 9.1b) Recommandations du Comité consultatif d'urbanisme en faveur de la modification des dispositions de l'article 39 9.1c) Lettres d'opposition La greffière communale indique que les avis requis ont été publiés en ce qui a trait à la modification des conditions imposées par l'article 39, le 22 mars 2004, relativement au rezonage de la propriété située au 350, chemin Ashburn, inscrite sous le NID 55116073, afin de permettre l'exploitation d'un terrain de vente de roulottes ou de maisons mobiles, ainsi que des usages commerciaux ou d'industrie légère sur la propriété. On procède également à l'examen d'un rapport du Comité consultatif d'urbanisme, accompagné d'un exemplaire du rapport du personnel d'urbanisme, étudié lors de la séance du 19 juillet 2011, pendant laquelle le Comité a recommandé la modification proposée à l'article 39. Le maire invite les membres du public à exprimer leur opposition quant à la modification. Joanne Middleton, résidente du chemin Ashburn, fait part de ses inquiétudes concernant la gestion des inondations et des eaux pluviales, ainsi qu'au sujet du passage de l'usage résidentiel à l'usage commercial du terrain dans le secteur. Le maire invite les membres du public à exprimer leur appui quant à la modification. Rick Turner, de Hughes Surveys and Consultants, qui représente le demandeur, se prononce en faveur des recommandations et du rapport du personnel. Il explique que l'arrêté du conseil relatif aux eaux pluviales pourrait servir de garantie pour la gestion des eaux pluviales dans le secteur. Il ajoute que le promoteur prévoit retirer l'argile du sol sur le site en question et de la remplacer par des schistes rocheux afin d'améliorer le drainage. 96-318 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 Proposition du conseiller Court Appuyée par la conseillère Higgins RÉSOLU que le conseil refuse la modification proposée à l'article 39 concernant le 350, chemin Ashburn. À l’issue du vote, la proposition est rejetée. Le maire, le maire suppléant ainsi que les conseillers Farren, McGuire, Mott, Snook, Sullivan et Titus votent contre la proposition. Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que le conseil communal procède à la modification des conditions imposées par l'article 39, le 22 mars 2004, relativement au rezonage de la propriété située au 350, chemin Ashburn et portant le NID 55116073, comme suit : 1) La condition « a) » est supprimée et remplacée par le libellé suivant : a) l'usage du secteur rezoné se limite au terrain de vente de maisons au détail et au terrain de vente de roulottes ou de maisons mobiles. 2) La condition « b) » est supprimée et remplacée par le libellé suivant : b) Le promoteur doit revêtir d'asphalte toutes les aires de stationnement, de manœuvre et de chargement, ainsi que les voies d'accès. Toutes les aires asphaltées doivent être entourées de bordures continues de béton coulées sur place pour protéger les espaces paysagers et faciliter le drainage. À l’issue du vote, la proposition est acceptée. Le conseiller Court et la conseillère Higgins votent contre la proposition. 9.2 (a) Proposed Zoning By-Law Amendment 303 Westmorland Rd 9.2(b) Planning Advisory Committee Report Recommending Denial of Zoning By­Law Amendment The Common Clerk advised that the necessary advertising was completed with regard to amending Schedule “A”, the Zoning Map of The City of Saint John, by re-zoning a parcel of land located at 303 Westmorland Rd, having an area of approximately 3900 square metres, also identified as PID number 00321158 from “IL-1” Neighbourhood Institutional to “B-2” General Business, with written objections being received. Consideration was also given to a report from the Planning Advisory Committee submitting a copy of Planning Staff’s report considered at its July 19th, 2011 meeting at which time the Committee recommended that the application for re-zoning be denied. The Mayor called for members of the public to speak against the amendment with no one presenting. The Mayor called for members of the public to speak in favour of the amendment with James Bustard, Carol Liebel, and John Maurer appearing before Council expressing support for the proposed rezoning. Councillor McGuire stated that he is against the rezoning as he would like to see the area preserved as residential. Councillor Mott stated that he is concerned about the increased traffic that the business would generate. Councillor Sullivan expressed concerns with spot rezoning in a residential neighbourhood. On motion of CouncillorTitus Seconded by Councillor Snook RESOLVED that the by-law entitled “A Law to Amend the Zoning By-Law of The City of Saint John” amending Schedule “A”, the Zoning Map of The City of Saint John, by re-zoning a parcel of land located at 303 Westmorland Rd, having an area of approximately 3900 square metres, also identified as PID number 00321158 from “IL-1” Neighbourhood Institutional to “B-2” General Business, be read a first time. 96-319 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 Question being taken, the motion was carried with Councillors McGuire, Mott and Sullivan voting nay. Read a first time by title, the by-law entitled “A Law to Amend the Zoning By-Law of The City of Saint John.” On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor Snook RESOLVED that the by-law entitled “A Law to Amend the Zoning By-Law of The City of Saint John” amending Schedule “A”, the Zoning Map of The City of Saint John, by re-zoning a parcel of land located at 303 Westmorland Rd, having an area of approximately 3900 square metres, also identified as PID number 00321158 from “IL-1” Neighbourhood Institutional to “B-2” General Business, be read a second time; and further that staff be directed to prepare the appropriate section 39 conditions with respect to the subject property. Question being taken, the motion was carried with Councillors McGuire, Mott and Sullivan voting nay. Read a second time by title, the by-law entitled “A Law to Amend the Zoning By-Law of The City of Saint John.” 9.2a) Projet de modification de l'Arrêté de zonage visant le 303, chemin Westmorland 9.2b) Rapport du Comité consultatif d'urbanisme recommandant le rejet de la modification de l'Arrêté de zonage La greffière communale indique que les avis requis ont été publiés relativement à la modification de l'annexe « A », plan de zonage de The City of Saint John, en vue du rezonage d'une parcelle de terrain d'une superficie d'environ 3 900 mètres carrés située au 303, chemin Westmorland, inscrite sous le NID 00321158, afin de faire passer la classification s'y rapportant de zone de quartier à vocation collective « IL-1 » à zone commerciale générale « B-2 » et que des objections par écrit ont été reçues à cet égard. On procède également à l'examen d'un rapport du Comité consultatif d'urbanisme, accompagné d'un exemplaire du rapport du personnel d'urbanisme, étudié lors de la séance du 19 juillet 2011, date à laquelle le comité a recommandé que la demande de rezonage soit rejetée. Le maire invite le public à exprimer son opposition quant à la modification, mais personne ne prend la parole. Le maire invite les membres du public à exprimer leur appui quant à la modification. James Bustard, Carol Liebel et John Maurer se présentent devant le conseil et se prononcent en faveur du projet de rezonage. Le conseiller McGuire indique qu'il est opposé au rezonage, car il aimerait que la zone soit préservée comme secteur résidentiel. Le conseiller Mott indique que l'augmentation de la circulation qui serait générée par le commerce le préoccupe. Le conseiller Sullivan exprime ses inquiétudes à l'égard du rezonage ponctuel dans un quartier résidentiel. Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller Snook RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté de zonage de The City of Saint John » modifiant l'annexe « A », plan de zonage de The City of Saint John, en vue du rezonage d'une parcelle de terrain située au 303, chemin Westmorland, d'une superficie d'environ 3 900 mètres carrés, inscrite sous le NID 00321158, afin de faire passer la désignation de zone de quartier à vocation collective « IL-1 » à zone commerciale générale « B-2 », fasse l'objet d'une première lecture. À l’issue du vote, la proposition est acceptée. Les conseillers McGuire, Mott et Sullivan votent contre la proposition. 96-320 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 Première lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté de zonage de The City of Saint John ». Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller Snook RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté de zonage de The City of Saint John » modifiant l'annexe « A », plan de zonage de The City of Saint John, en vue du rezonage d'une parcelle de terrain située au 303, chemin Westmorland, d'une superficie d'environ 3 900 mètres carrés, inscrite sous le NID 00321158, afin de faire passer la désignation de zone de quartier à vocation collective « IL-1 » à zone commerciale générale « B-2 », fasse l'objet d'une deuxième lecture et, de plus, que le personnel soit chargé de rédiger les conditions appropriées en vertu de l'article 39 relativement au terrain en question. À l’issue du vote, la proposition est acceptée. Les conseillers McGuire, Mott et Sullivan votent contre la proposition. Deuxième lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté de zonage de The City of Saint John ». 9.3(a) Proposed Zoning By-Law Amendment 50 Heather Way 9.3(b) Planning Advisory Committee Report Recommending Denial of Zoning By­Law Amendment 9.3(c) Letters of Opposition and Support (Councillor Norton withdrew from the meeting) The Common Clerk advised that the necessary advertising was completed with regard to the proposed amendment to the Zoning By-Law for a parcel of land located at 50 Heather Way, having an area of approximately 7.5 hectares, also identified as PID numbers 55124358, 55190227 and a portion of PID numbers 00456640, 00456657 and 00456665 from “R-2” One and Two Family Residential to “MH” Mobile Home Park, with letters of objection and one letter of support received. Consideration was also given to a report from the Planning Advisory Committee th submitting a copy of Planning Staff’s report considered at its July 19, 2011 meeting at which the Committee recommended that the application for re-zoning be denied. The Mayor called for members of the public to speak against the re-zoning and the following citizens appeared before Council: Margaret Dubee of Grandview Avenue; James MacLellan of Grandview Avenue; Adam MacDonald of Boyaner Crescent; Wayne Stephen of Grandview Avenue; Joseph Marriott; Stephen Wayne; Eric Daley of Wyatt Crescent; Rick McGinley of Wyatt Crescent; Lee Miller of Grandview Avenue; Barbara Burns of Grandview Avenue; Leanne Shannon of Boyaner Crescent; JP Quinn of Boyaner Crescent and Kelly VanBuskirk speaking on behalf of Dianne Wilson. Some of the concerns that were expressed included: the proposed development not being compatible with the neighbourhood and / or the direction of PlanSJ; the potential of decreased property values; the proposed berms; increases in traffic; lack of street parking; lack of playgrounds; storm drainage issues; removal of trees; blasting; snow removal; the size of the proposed lots / high density; the notion that the proposal would have transient people and would not contribute to a stable community; the absence of a property manager in the development; emergency vehicle accessibility on the proposed streets. (Councillor Mott withdrew from a portion of the public hearing) The Mayor called for members of the public to speak in favour of the re-zoning with the developer, Bob Darling of North Star Holdings Ltd., speaking in favour of the application and staff recommendation. He explained that the staff report addressed each of the issues raised by area residents with the exception of the lack of nearby playgrounds, noting that he would agree to donate land for the construction of a new playground. He stated that his proposal is an affordable housing option, noting that the price of the homes in this development would be approximately $60,000 less expensive than any other newly constructed homes. Mr. Forrest displayed pictures of other comparable mini home developments in New Brunswick and he responded to questions from Council members. 96-321 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that the meeting time be extended beyond 10:00 p.m. as provided for in the Procedural By-law. Question being take, the motion was carried. Responding to a question, K. Clifford, Acting Fire Chief, stated that the Fire Department typically provides input to planning staff when contacted about proposed developments. He advised that he has not reviewed the present application, noting that the Fire Department would be concerned with emergency vehicle turning radius and accessibility. The Common Clerk advised that Councillor Mott withdrew for a portion of the public hearing. The Mayor suggested that Councillor Mott withdraw for the remainder of the item due to his absence from a large portion of the public hearing. (Councillor Mott withdrew from the meeting) On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that the proposed amendment to the Zoning By-Law for a parcel of land located at 50 Heather Way, having an area of approximately 7.5 hectares, also identified as PID numbers 55124358, 55190227and a portion of PID numbers 00456640, 00456657 and 00456665 from “R-2” One and Two Family Residential to “MH” Mobile Home Park, be read a first time. The Mayor did not vote on the motion citing a possible bias with respect to the proposed rezoning. Question being taken, the motion was defeated with Deputy Mayor Chase and Councillors Court, Farren, Higgins and Snook voting nay. On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor Court RESOLVED that the proposed amendment to the Zoning By-Law for a parcel of land located at 50 Heather Way, having an area of approximately 7.5 hectares, also identified as PID numbers 55124358, 55190227 and a portion of PID numbers 00456640, 00456657 and 00456665 from “R-2” One and Two Family Residential to “MH” Mobile Home Park, be denied. The Mayor did not vote on the motion citing a possible bias with respect to the proposed rezoning. Question being taken, the motion was carried. (Councillor Mott re-entered the meeting) 9.3a) Projet de modification de l'Arrêté de zonage visant le 50, voie Heather 9.3b) Rapport du Comité consultatif d'urbanisme recommandant le rejet de la modification de l'Arrêté de zonage 9.3c) Lettres d'opposition et d'appui (Le conseiller Norton quitte la séance.) La greffière communale indique que les avis requis ont été publiés relativement au projet de modification de l'Arrêté de zonage visant la parcelle de terrain située au 50, voie Heather, d'une superficie approximative de 7,5 hectares, inscrite sous les NID 55124358, 55190227 et étant une portion des NID 00456640, 00456657 et 00456665, pour passer de zone résidentielle – habitations unifamiliales et bifamiliales « R-2 » à zone parc de maisons mobiles « MH », et que des lettres d'opposition et une lettre d'appui ont été reçues. On procède également à l'examen d'un rapport du Comité consultatif d'urbanisme, accompagné d'un exemplaire du rapport du personnel d'urbanisme, étudié lors de la séance du 19 juillet 2011, date à laquelle le comité a recommandé que la demande de rezonage soit rejetée. 96-322 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 Le maire invite le public à se prononcer contre le rezonage et les citoyens suivants se présentent devant le conseil : Margaret Dubee de l'avenue Grandview; James MacLellan de l'avenue Grandview; Adam MacDonald du croissant Boyaner; Wayne Stephen de l'avenue Grandview; Joseph Marriott; Stephen Wayne; Eric Daley du croissant Wyatt; Rick McGinley du croissant Wyatt; Lee Miller de l'avenue Grandview; Barbara Burns de l'avenue Grandview; Leanne Shannon du croissant Boyaner; JP Quinn du croissant Boyaner et Kelly VanBuskirk, au nom de Dianne Wilson. Certaines des préoccupations exprimées sont notamment les suivantes : incompatibilité du projet de développement avec le quartier ou l'orientation du PlanSJ; possibilité d'une baisse des valeurs foncières; projet de création de bermes; augmentation de la circulation, manque d'espaces de stationnement sur rue; manque de terrains de jeu; problèmes relatifs au drainage pluvial; retrait d'arbres; dynamitage; déneigement; superficie des lots proposés/haute densité; idée selon laquelle le projet génèrerait la venue de personnes de passage et ne contribuerait donc pas à créer une collectivité stable; absence de gestionnaire immobilier participant à l'aménagement; accessibilité des véhicules d'urgence dans les rues proposées. (Le conseiller Mott quitte l'audience publique pour un certain temps.) Le maire invite les membres du public à exprimer leur appui quant au rezonage. Le promoteur, Bob Darling de North Star Holdings Ltd., se prononce en faveur de la demande et de la recommandation émise par le personnel. Il explique que le rapport du personnel a abordé chaque question soulevée par les résidents du quartier, à l'exception de la question relative au manque de terrains de jeu dans les environs, en mentionnant qu'il accepterait de faire don d'un terrain pour la construction d'un nouveau terrain de jeu. Il indique que sa proposition est une possibilité de logement abordable, en faisant remarquer que le prix des maisons dans cet aménagement coûterait environ 60 000 dollars de moins que les autres maisons récemment construites. M. Forrest montre les photos d'autres aménagements de mini-maisons comparables au Nouveau-Brunswick et répond aux questions des membres du conseil. Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que la réunion se prolonge au-delà de 22 h, conformément aux dispositions de l'arrêté procédural. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. En réponse à une question, K. Clifford, chef du service d'incendie par intérim, déclare que le service d'incendie fait habituellement part de ses points de vue au personnel d'urbanisme lorsque l'on communique avec lui concernant des aménagements proposés. Il signale qu'il n'a pas examiné la présente demande, indiquant que le service d'incendie serait préoccupé par le rayon de virage et l'accessibilité des véhicules d'urgence. La greffière communale signale que le conseiller Mott a quitté l'audience publique pour un certain temps. Le maire propose que le conseiller Mott se retire jusqu'à la fin du point, compte tenu de son absence pendant une grande partie de l'audience publique. (Le conseiller Mott quitte la séance.) Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que le projet de modification de l'Arrêté de zonage visant la parcelle de terrain située au 50, voie Heather, d'une superficie approximative de 7,5 hectares, et inscrite sous les NID 55124358, 55190227 et étant une portion des NID 00456640, 00456657 et 00456665, pour passer de zone résidentielle – habitations unifamiliales et bifamiliales « R-2 » à zone parc de maisons mobiles « MH », fasse l'objet d'une première lecture. Le maire ne procède pas à la mise aux voix de la motion, invoquant un parti pris possible par rapport au rezonage proposé. À l’issue du vote, la proposition est rejetée. Le maire suppléant Chase ainsi que les conseillers Court, Farren, Snook et la conseillère Higgins votent contre la proposition. 96-323 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller Court RÉSOLU que le projet de modification de l'Arrêté de zonage visant la parcelle de terrain située au 50, voie Heather, d'une superficie approximative de 7,5 hectares, et inscrite sous les NID 55124358, 55190227 et étant une portion des NID 00456640, 00456657 et 00456665, pour passer de zone résidentielle – habitations unifamiliales et bifamiliales « R-2 » à zone parc de maisons mobiles « MH », soit rejeté. Le maire ne procède pas à la mise aux voix de la motion, invoquant un parti pris possible par rapport au rezonage proposé. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. (Le conseiller Mott se joint de nouveau à la séance.) On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that items 11.1 Acquiring Land from Brunswick Pipeline (Councillor Farren) and 12.1 City Manager: Emera Brunswick Pipeline Company Ltd., be moved forward on the agenda. Question being taken, the motion was carried. Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que les points 11.1 Acquisition de biens- fonds appartenant à Brunswick Pipeline (conseiller Farren) et 12.1 Directeur général : Emera Brunswick Pipeline Company Ltd., soient avancés dans l'ordre du jour. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 12. Business Matters - Municipal Officers 12.1 City Manager: Emera Brunswick Pipeline Company Ltd. On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that as recommended by the City Manager in the submitted report Emera Brunswick Pipeline Company Ltd., the City graciously accept the transfer of land, being PID #405431, from Emera Brunswick Pipeline Company Ltd. (reserving to them an easement for their infrastructure) and that the Commissioner of Finance issue to the Company an official municipal donation receipt for income tax purposes for the value of the gift. Question being taken, the motion was carried. Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que les points 11.1 Acquisition de biens- fonds appartenant à Brunswick Pipeline (conseiller Farren) et 12.1 Directeur général : Emera Brunswick Pipeline Company Ltd., soient avancés dans l'ordre du jour. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 12. Affaires municipales évoquées par les fonctionnaires municipaux 12.1 Directeur général : Emera Brunswick Pipeline Company Ltd. Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé Emera Brunswick Pipeline Company Ltd., la Ville accepte gracieusement le transfert du terrain portant le NID 40543, de l'entreprise Emera Brunswick Pipeline Company Ltd. (lui réservant une servitude pour son 96-324 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 infrastructure) et que le commissaire aux finances émette, à l'intention de l'entreprise, un reçu officiel aux fins de l'impôt sur le revenu en reconnaissance d'un don offert à la municipalité mentionnant la valeur du don. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 9.4(a,b) Proposed Municipal Plan & Zoning By-Law Amendment - Sandy Point Road 9.4(c) Planning Advisory Committee Report Recommending Zoning By-Law Amendment 9.4(d) Letters of Opposition and Support (Councillor Norton re-entered the meeting) (Mayor Court and Councillor Court withdrew from the meeting) Deputy Mayor Chase replaced the Mayor as Chair of the meeting. The Common Clerk advised that the necessary advertising was completed with regard to the proposed Municipal Plan and Zoning By-Law amendments for parcels of land located to the Southeast of Sandy Point Road, between University Avenue and the Cherry Brook Zoo, and a parcel of land located between Sandy Point Road and Samuel Davis Drive, also identified as portions of PID numbers 00418129, 55059026, 55059034, 55196380 and 00052548, by redesignating on Schedule 2-A of the Municipal Development Plan, from Low Density Residential to Open Space; and rezoning same from “R-1A” One Family Residential and “RS-2” One and Two Family Suburban Residential to “P-2” Park, with letters of objection and support received. Consideration was also given to a report from the Planning Advisory Committee th submitting a copy of Planning Staff’s report considered at its July 19, 2011 meeting at which the Committee decided to recommend approval as set out in the staff recommendation to re-zone parcels of land located on Sandy Point Road, as described above. The Deputy Mayor called for members of the public to speak against the Municipal Plan and Zoning amendments with no one presenting. The Deputy Mayor called for members of the public to speak in favour of the Municipal Plan and Zoning amendments with Atsko Nose of Sandy Point Road, Monica Chaperlin of Sandy Point Road, Ernestine Rooney of Sandy Point Road, Peggy Campbell of Brentwood Crescent, David Thompson, and Dr. Darrell Gallant of Sandy Point Road, expressing support for the proposed amendments. Some of the speakers expressed a desire for the remediation of the land of 1671 Sandy Point Road and Howes Lake. Responding to a question, Ms. Tompkins stated that if Council chooses to set the boundaries of Rockwood Park by resolution, it could later decide to change those boundaries as it owns the land. Councillors McGuire and Titus indicated that they do not support the proposed rezoning of the property as Council did not establish a public hearing for the subject property when staff made zoning recommendations in the Sandy Point Road Planning Study. On motion of Councillor Farren Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that the by-law entitled “A Law to Amend the Municipal Plan By-Law” amending Schedule 2-A, the Future Land Use Plan, by re-designating parcels of land located to the Southeast of Sandy Point Road, between University Avenue and the Cherry Brook Zoo, and a parcel of land located between Sandy Point Road and Samuel Davis Drive, also identified as portions of PID numbers 00418129, 55059026, 55059034, 55196380 and 00052548, from Low Density Residential to Open Space, to permit a park, be read a first time. Question being taken, the motion was carried with Councillors McGuire and Titus voting nay. 96-325 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 Read a first time by title, the by-law entitled “A Law to Amend the Municipal Plan By­Law.” On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that the by-law entitled “A Law to Amend the Municipal Plan By-Law” amending Schedule 2-A, the Future Land Use Plan, by re-designating parcels of land located to the Southeast of Sandy Point Road, between University Avenue and the Cherry Brook Zoo, and a parcel of land located between Sandy Point Road and Samuel Davis Drive, also identified as portions of PID numbers 00418129, 55059026, 55059034, 55196380 and 00052548, from Low Density Residential to Open Space, to permit a park, be read a second time. Question being taken, the motion was carried with Councillors McGuire and Titus voting nay. Read a second time by title, the by-law entitled “A Law to Amend the Municipal Plan By­Law.” On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor Sullivan RESOLVED that the by-law entitled “A Law to Amend the Zoning By-Law of The City of Saint John” amending Section 30(1) to include “P-2” Park; adding Section 731 regarding the acceptable uses and zoning standards for lands designated P-2; and re-zoning parcels of land located to the Southeast of Sandy Point Road, between University Avenue and the Cherry Brook Zoo, and a parcel of land located between Sandy Point Road and Samuel Davis Drive, also identified as portions of PID numbers 00418129, 55059026, 55059034, 55196380 and 00052548, from “R-1A” One Family Residential and “RS-2” One and Two Family Suburban Residential to “P-2” Park, be read a first time. Question being taken, the motion was carried with Councillors McGuire and Titus voting nay. Read a first time by title, the by-law entitiled “ A Law to Amend the Zoning By-Law of The City of Saint John.” On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that the by-law entitled “A Law to Amend the Zoning By-Law of The City of Saint John” amending Section 30(1) to include “P-2” Park; adding Section 731 regarding the acceptable uses and zoning standards for lands designated P-2; and re-zoning parcels of land located to the Southeast of Sandy Point Road, between University Avenue and the Cherry Brook Zoo, and a parcel of land located between Sandy Point Road and Samuel Davis Drive, also identified as portions of PID numbers 00418129, 55059026, 55059034, 55196380 and 00052548, from “R-1A” One Family Residential and “RS-2” One and Two Family Suburban Residential to “P-2” Park, be read a second time. Question being taken, the motion was carried with Councillors McGuire and Titus voting nay. Read a second time by title, the by-law entitiled “ A Law to Amend the Zoning By-Law of The City of Saint John.” (Mayor Court and Councillor Court re-entered the meeting) The Mayor replaced the Deputy Mayor as Chair of the meeting. 9.4a), b) Projet de modification du plan municipal et de l'Arrêté de zonage visant le chemin Sandy Point 9.4c) Rapport du Comité consultatif d'urbanisme recommandant la modification de l'Arrêté de zonage 9.4d) Lettres d'opposition et d'appui (Le conseiller Norton réintègre la séance.) (Le maire Court et le conseiller Court quittent la réunion.) 96-326 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 Le maire suppléant Chase remplace le maire à titre de président de la réunion. La greffière communale indique que les avis requis ont été publiés relativement au projet de modification du plan municipal et de l'Arrêté de zonage relativement aux parcelles de terrain situées au sud-est du chemin Sandy Point, entre l'avenue University et le zoo Cherry Brook, et à une parcelle de terrain située entre le chemin Sandy Point et la promenade Samuel Davis, inscrites sous les NID 00418129, 55059026, 55059034, 55196380 et 00052548 afin de faire passer la désignation à l'annexe 2-A du plan d'aménagement municipal, de zone résidentielle à faible densité à zone d'espaces libres; en faisant passer le terrain de zone résidentielle – habitations unifamiliales « R­1A » et de zone résidentielle – habitations unifamiliales et bifamiliales « RS-2 » à zone de parc « P-2 », et que des lettres d'opposition et d'appui ont été reçues. On procède également à l'examen d'un rapport du Comité consultatif d'urbanisme, accompagné d'un exemplaire du rapport du personnel d'urbanisme, étudié lors de la séance du 19 juillet 2011, date à laquelle le comité a décidé de recommander l'adoption de la proposition, comme le souligne la recommandation du personnel, voulant que le conseil communal procède au rezonage des parcelles de terrain situées sur le chemin Sandy Point, comme cela est décrit ci-dessus. Le maire suppléant invite le public à exprimer son opposition à la modification du plan municipal et du zonage, mais personne ne prend la parole. Le maire suppléant invite le public à exprimer son appui quant à la modification du plan municipal et du zonage. Atsko Nose du chemin Sandy Point, Monica Chaperlin du chemin Sandy Point, Ernestine Rooney du chemin Sandy Point, Peggy Campbell du r croissant Brentwood, David Thompson et D Darrell Gallant du chemin Sandy Point se prononcent en faveur du projet de modification. Certains des intervenants souhaitent que des mesures d'assainissement du terrain situé au 1671, chemin Sandy Point et du lac Howes soient prises. me En réponse à une question, M Tompkins signale que si le conseil choisit d'établir les limites du parc Rockwood par résolution, il pourrait décider plus tard de modifier ces limites, puisque le terrain lui appartient. Les conseillers McGuire et Titus signalent qu'ils n'appuient pas le projet de rezonage de la propriété, étant donné que le conseil n'a pas organisé une audience publique portant sur la propriété en question lorsque le personnel a formulé des recommandations en matière de zonage dans l'étude de planification du chemin Sandy Point. Proposition du conseiller Farren Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté relatif au plan municipal », modifiant l'annexe 2-A du plan d'aménagement futur des terres, pour faire passer la désignation des parcelles de terrain situées au sud-est du chemin Sandy Point, entre l'avenue University et le zoo Cherry Brook, et une parcelle de terrain située entre le chemin Sandy Point et la promenade Samuel Davis, toutes ces parcelles étant inscrites sous les NID 00418129, 55059026, 55059034, 55196380 et 00052548, de zone résidentielle à faible densité à zone d'espaces libres, et ce, afin d'aménager un parc, fasse l'objet d'une première lecture. À l’issue du vote, la proposition est adoptée. Les conseillers McGuire et Titus votent contre la proposition. Première lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté relatif au plan municipal ». Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté relatif au plan municipal », modifiant l'annexe 2-A du plan d'aménagement futur des terres, pour faire passer la désignation des parcelles de terrain situées au sud-est du chemin Sandy Point, entre l'avenue University et le zoo Cherry Brook, et une parcelle de terrain située entre le chemin Sandy Point et la promenade Samuel Davis, toutes ces parcelles étant inscrites sous les NID 00418129, 55059026, 55059034, 55196380 et 00052548, de zone résidentielle à faible densité à zone d'espaces libres, et ce, afin 96-327 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 d'aménager un parc, fasse l'objet d'une deuxième lecture. À l’issue du vote, la proposition est adoptée. Les conseillers McGuire et Titus votent contre la proposition. Deuxième lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté relatif au plan municipal ». Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller Sullivan RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté de zonage de The City of Saint John » modifiant l'article 30(1) pour inclure la zone de parc « P-2 »; ajoutant l'article 731 relatif aux usages et aux normes de zonage admissibles concernant les terrains classés zone de parc « P-2 »; et procédant au rezonage des parcelles de terrain situées au sud-est du chemin Sandy Point, entre l'avenue University et le zoo Cherry Brook, et d'une parcelle de terrain située entre le chemin Sandy Point et la promenade Samuel Davis, toutes ces parcelles étant inscrites sous les NID 00418129, 55059026, 55059034, 55196380 et 00052548, pour faire passer la désignation de ces parcelles de terrain de zone résidentielle – habitations unifamiliales « R-1A » et zone résidentielle – habitations unifamiliales et bifamiliales « RS-2 » à zone de parc « P-2 », fasse l'objet d'une première lecture. À l’issue du vote, la proposition est adoptée. Les conseillers McGuire et Titus votent contre la proposition. Première lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté de zonage de The City of Saint John ». Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté de zonage de The City of Saint John » modifiant l'article 30(1) pour inclure la zone de parc « P-2 »; ajoutant l'article 731 relatif aux usages et normes de zonage admissibles concernant les terrains classés zone de parc « P-2 »; et procédant au rezonage des parcelles de terrain situées au sud-est du chemin Sandy Point, entre l'avenue University et le zoo Cherry Brook, et d'une parcelle de terrain située entre le chemin Sandy Point et la promenade Samuel Davis, toutes ces parcelles étant inscrites sous les NID 00418129, 55059026, 55059034, 55196380 et 00052548, pour faire passer la désignation de ces parcelles de terrain de zone résidentielle – habitations unifamiliales « R-1A » et zone résidentielle – habitations unifamiliales et bifamiliales « RS-2 » à zone de parc « P-2 », fasse l'objet d'une deuxième lecture. À l’issue du vote, la proposition est adoptée. Les conseillers McGuire et Titus votent contre la proposition. Deuxième lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté de zonage de The City of Saint John ». (Le maire Court et le conseiller Court sont de nouveau présents à la réunion.) Le maire remplace le maire suppléant à titre de président de la réunion. 12.1 City Manager: Emera Brunswick Pipeline Company Ltd. Rob Belliveau, General Manager of Emera Brunswick Pipeline Company Ltd., appeared before Council advising that Emera is pleased to announce the transfer of 26 acres of its waterfront property to The City of Saint John for use as a green space for the Milford community. 12.1 Directeur général : Emera Brunswick Pipeline Company Ltd. Rob Belliveau, directeur général d'Emera Brunswick Pipeline Company Ltd., se présente devant le conseil et signale que l'entreprise est heureuse d'annoncer le transfert de 26 acres de sa propriété du secteur riverain à la Ville de Saint John afin de servir d'espace vert pour la collectivité de Milford. 96-328 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 4.2 Parking Commission: Designation / Authorization to Lay Information in the Provincial Court of New Brunswick for Violation of the Parking Meter and Traffic By-Laws On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that Valerie Farrah is hereby designated and authorized to lay informations in the Provincial Court of the Province of New Brunswick for breach of the Saint John Traffic By-Law and the Saint John Parking Meter By-Law, and this appointment and authorization shall continue until such time as the appointee ceases to be an employee of The City of Saint John or until it is rescinded by Common Council, whichever comes first. Question being taken, the motion was carried. 4.2 Commission sur le stationnement : Désignation/Autorisation concernant le dépôt des sommations à la Cour provinciale du Nouveau-Brunswick pour les infractions liées aux parcomètres et aux arrêtés sur la circulation Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que Valerie Farrah soit, par les présentes, nommée et autorisée à déposer auprès de la Cour provinciale du Nouveau­Brunswick des dénonciations relatives aux infractions commises à l'encontre de l'Arrêté relatif à la circulation dans The City of Saint John et de l'arrêté sur les parcomètres. Cette nomination et son autorisation correspondante demeureront en vigueur aussi longtemps que cette personne sera employée par The City of Saint John ou jusqu'à ce que sa nomination soit révoquée par le conseil communal, selon la première éventualité. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 4.3 Committee of the Whole: Recommended Appointments to Committees On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor Snook RESOLVED that as recommended by the Committee of the Whole, having met on July 18, 2011, Common Council makes the following appointments to Committees: Saint John Emergency Management Organization Advisory Committee: to appoint Dan Houghton for a two year term from July 18, 2011 to July 18, 2013. Rockwood Park Advisory Board: to re-appoint Greg Burgess, Steve Langille and John Acker each for a one year term from July 18, 2011 to July 18, 2012; to re-appoint Tom Chesworth for a one year term from August 30, 2011 to August 30, 2012; to appoint Jamie LeMesurier for a one year term from July 18, 2011 to July 18, 2012. Taxicab Advisory Committee: to re-appoint Donald LeBlanc, Gary Williston, Mack Tobias, and Christine Saumure from July 18, 2011 to December 31, 2011. Saint John Board of Police Commissioners: to re-appoint Christopher Waldschutz for a three year term from July 18, 2011 to July 18, 2014. Trade & Convention Centre Oversight Committee: to re-appoint Councillor Sullivan from July 18, 2011 until the end of his current term on Council; to re-appoint Ralph Holyoke for a three year term from July 18, 2011 to July 18, 2014. Harbour Station Commission: to re-appoint Mark McAuliffe for a three year term from July 18, 2011 to July 18, 2014. Saint John Industrial Parks: to re-appoint Councillor Farren from July 18, 2011 until the end of his current term on Council; to re-appoint Kathy Craig, Andy Simpson and Andy Lodge each for a term from July 18, 2011 to December 31, 2011. Saint John Substandard Properties Appeal Committee: to re-appoint Councillor Snook from July 18, 2011 until the end of his current term on Council. 96-329 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 Saint John Parking Commission: to re-appoint Lionel Bordage for a three year term from August 18, 2011 to August 18, 2014. Environment Committee: to appoint Craig Campbell for a three year term from July 18, 2011 to July 18, 2014. Greater Saint John Regional Facilities Commission: to re-appoint Mayor Court, Councillor Sullivan and Councillor Higgins from July 18, 2011 until the end of their current terms on Council. Justice Complex Advisory Committee: to re-appoint Mary Blatherwick and Scott Gibson each for a three year term from July 18, 2011 to July 18, 2014. Fundy Trail Development Authority Inc.: to appoint Graeme Stewart-Robertson for a three year term from July 18, 2011 to July 18, 2014. Taxation Review Committee: to appoint Don Watson from July 31, 2011 to December 31, 2011. PRO Kids: to re-appoint Connie Coffin and Charles Jensen each for a term from July 18, 2011 to December 31, 2013. Question being taken, the motion was carried. 4.3 Comité plénier : Recommandations de nominations pour siéger aux comités Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller Snook RÉSOLU que, comme le recommande le comité plénier, s'étant réuni le 18 juillet 2011, le conseil communal approuve les nominations suivantes pour siéger aux comités : Comité consultatif de l'Organisme de gestion des services d'urgence de Saint John : La nomination de Dan Houghton pour un mandat de deux ans allant du 18 juillet 2011 au 18 juillet 2013. Conseil consultatif du parc Rockwood : Le renouvellement des nominations de Greg Burgess, Steve Langille et de John Acker, chacun pour un mandat d'un an allant du 18 juillet 2011 au 18 juillet 2012; le renouvellement des nominations de Tom Chesworth pour un mandat d'un an allant du 30 août 2011 au 30 août 2012 et le renouvellement de la nomination de Jamie LeMesurier, pour un mandat d'un an allant du 18 juillet 2011 au 18 juillet 2012. Comité consultatif sur les taxis : La reconduction des mandats de Donald LeBlanc, Gary Williston, Mack Tobias et de Christine Saumure allant du 18 juillet 2011 au 31 décembre 2011. Bureau des commissaires de la police de Saint John : Le renouvellement de la nomination de Christopher Waldschutz pour un mandat de trois ans allant du 18 juillet 2011 au 18 juillet 2014. Comité de surveillance du centre des congrès : La reconduction du mandat du conseiller Sullivan allant du 18 juillet 2011 jusqu'à la fin de son mandat actuel au sein du conseil et le renouvellement de la nomination de Ralph Holyoke pour un mandat de trois ans allant du 18 juillet 2011 au 18 juillet 2014. Commission de Harbour Station : Le renouvellement de la nomination de Mark McAuliffe pour un mandat de trois ans allant du 18 juillet 2011 au 18 juillet 2014. Parcs industriels de Saint John : La reconduction du mandat du conseiller Farren allant du 18 juillet 2011 jusqu'à la fin de son mandat actuel au sein du conseil et le renouvellement des nominations de Kathy Craig, Andy Simpson et d'Andy Lodge, chacun pour un mandat allant du 18 juillet 2011 au 31 décembre 2011. Comité d'appel sur les résidences non conformes aux normes de Saint John : Le 96-330 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 renouvellement de la nomination du conseiller Snook pour un mandat allant du 18 juillet 2011 jusqu'à la fin de son mandat actuel au sein du conseil. Commission sur le stationnement de Saint John : Le renouvellement de la nomination de Lionel Bordage pour un mandat de trois ans allant du 18 août 2011 au 18 août 2014. Comité sur l'environnement : La nomination de Craig Campbell pour un mandat de trois ans allant du 18 juillet 2011 au 18 juillet 2014. Commission régionale des installations du Grand Saint John : Le renouvellement de la nomination du maire Court, du conseiller Sullivan et de la conseillère Higgins pour un mandat allant du 18 juillet 2011 jusqu'à la fin de leur mandat actuel au sein du conseil. Comité consultatif sur le centre judiciaire : Le renouvellement des nominations de Mary Blatherwick et Scott Gibson, chacun pour un mandat de trois ans allant du 18 juillet 2011 au 18 juillet 2014. Fundy Trail Development Authority Inc. : La nomination de Graeme Stewart- Robertson pour un mandat de trois ans allant du 18 juillet 2011 au 18 juillet 2014. Comité de révision de l'impôt foncier : La nomination de Don Watson pour un mandat allant du 31 juillet 2011 au 31 décembre 2011. PRO Kids : Le renouvellement des nominations de Connie Coffin et Charles Jensen, chacun pour un mandat de trois ans allant du 18 juillet 2011 au 31 décembre 2013. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 5. Consent Agenda 5.1 That the ONE Change Inc. request to present to Council regarding management and operations of the C.E. Nicolle Community Centre be referred to the Clerk to schedule. 5.2 That the Milford Park Committee request to present be referred to the Clerk to schedule. 5.3 That as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011- 197: Engagement of Engineering Consultant for Material Testing and Inspection Services, and notwithstanding the City’s Procurement Policy for engagement of professional services, Common Council authorize staff to conduct negotiations for the engagement of Gemtec Limited to provide Materials Testing and Inspection Services for 2011. 5.4 That as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011- 198: 2011 Service Contract between Accu-Link and The City of Saint John, The City of Saint John enter into a Service Contract with Accu-Link in the form and upon the terms and conditions set out in the Service Contract submitted with said report, for the purposes of providing a One-call Service and that the Mayor and Common Clerk be authorized to execute the said Contract. 5.5 That as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011- 199: Design Services: Loch Lomond Road (Russell Street to Westmorland Road) Water and Sanitary Sewer Main Renewal and Road ReconstructionCommon Council authorize the Engineering Services Agreement with exp Services Inc. for engineering design services for the Loch Lomond Road Reconstruction Project be increased from $48,301 to $83,900.41 (including the City’s eligible HST rebate). 5.6 That Common Council receive for information the submitted report M&C 2011- 200: Public Information Session – Crown Street SLS #8 and Force Main Harbour Clean- Up Construction Project. 5.7 That Common Council receive for information the submitted report M&C 2011- 194: Public Information Session – Prince William Street (Civic #221 to Civic #270) Street Reconstruction. 96-331 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 5.8 That as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011- 183: Westmorland Road (Westmorland Mall to Kervin Road) Roadway Reconstruction, Contract 2010-16: Westmorland Road (Westmorland Mall to Kervin Road) Roadway Reconstruction be awarded to the low tenderer, Galbraith Construction Ltd., at the tendered price of $506,827.60 as calculated based upon estimated quantities, and further that the Mayor and Common Clerk be authorized to execute the necessary contract documents. 5.9 That the Saint John Transit Commission presentation of Financial Position Year to Date and Forecast for the balance of 2011 be referred to the Clerk to schedule. 5.10 That as recommended by the City Manager in the submitted report Mispec Park – Repsol Canada Ltd., the Mayor and Common Clerk be authorized to execute the agreement between The City of Saint John and Repsol Canada Ltd., in its capacity as the managing general partner of Canaport LNG Limited Partnership. 5.11 That as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011- 192: Easement Acquisition for Municipal Storm and Sanitary Sewer Lines – Part of 330 Green Head Road, The City of Saint John acquire an Easement for Municipal Services in and through the lands at civic #330 Green Head Road, as per the submitted Agreement of Purchase and Sale, and as illustrated on the submitted Easement Sketch, titled “Milford Drainage Basin Storm water System Improvements”; and authorize the Mayor and Common Clerk to sign any document(s) necessary to finalize this transaction. 5.12 That as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011- 202: Sludge Trailer, the proposal negotiated by staff with NexGen Municipal Inc., to build a replacement trailer for vehicle 489, a 1999 Delco Sludge hauling trailer, in the amount of $194,300.00 plus tax, be accepted. 5.13 That as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011- 195: Street Naming, Common Council amend the list of Official Street Names and approve the following change: Add the name rue Hubert Street. 5.14 That Common Council receive for information the submitted report M&C 2011- 191: Building Permit Application – 109 Crowley Road. 5.15 That as recommended by the City Manager in the submitted report Little River Reservoir Park – Irving Oil Refining GP, the Mayor and Common Clerk be authorized to execute the Early Access Agreement between The City of Saint John and Irving Oil Refining GP in relation to the Little River Reservoir Park redevelopment in the submitted form. 5.16 That the request to have reinstated a Labour Day Parade in the City of Saint John be referred to the Police Commission. 5.17 That as recommended by the City Manager in the submitted report Little River Reservoir Park / Park Maintenance Agreement, the City enter into the Park Maintenance Agreement in the form and upon the terms and conditions as submitted with said report and that the Mayor and Common Clerk be authorized to execute the said agreement. 5.18 That as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011- 205: Harbour Clean-Up Marsh Creek Collector Sewer and 600mm Sanitary Forcemain Installation Project, the City of Saint John enter into agreement(s) with Canadian National Railway (CN) to permit the installation of a forcemain pipe crossing and sanitary main pipe crossing under the CN tracks at Mile 0.18 Courtenay Bay Spur (Saint John), located off Egbert Street, upon the terms and conditions set by CN in their letters and documents submitted with M&C 2011 - 205 for the sum of $1,250.00+ HST, if applicable, for each of the crossings; and further that the City of Saint John enter into agreement(s) with Canadian National Railway (CN) to permit the installation of a forcemain pipe crossing and sanitary main pipe crossing under the CN tracks at Mile 0.62 Dry Dock Spur (Saint John), located off Bayside Drive, upon the terms and conditions set by CN in their letters and documents submitted with M&C 2011-205 for the sum of $1,900.00+ HST, if applicable, for each of the crossings; and further that the Mayor and Common Clerk be authorized to sign all documentation in this regard. On motion of Councillor Titus 96-332 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that the recommendation set out for each consent agenda item respectively be adopted. Question being taken, the motion was carried. 5. Questions soumises à l'approbation du conseil 5.1 Que la demande de présentation devant le conseil de ONE Change Inc. visant la gestion des opérations du Centre communautaire C.E. Nicolle soit transmise à la greffière pour qu'elle fixe une date de présentation. 5.2 Que la demande soumise par le comité du parc Milford visant à se présenter devant le conseil soit transmise à la greffière pour qu'elle fixe une date de présentation. 5.3 Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-197 : Embauche d'un ingénieur-conseil pour les services d'essai des matériaux et d'inspection, le conseil communal, nonobstant la politique d'approvisionnement de la Ville relativement au recours à des services professionnels, autorise le personnel à entreprendre des négociations avec Gemtec Limited pour fournir des services de mise à l'essai et d'inspection du matériel pour 2011. 5.4 Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-198 : Contrat de services en 2011 conclu entre Accu-Link et The City of Saint John, The City of Saint John conclue un contrat de services avec Accu-Link dans la forme et selon les modalités énoncées dans le contrat de services soumis avec ledit rapport, dans le but de fournir un service unique et que le maire et la greffière communale soient autorisés à exécuter ledit contrat. 5.5 Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-199 : Services de conception : Renouvellement de la conduite d'eau principale et réfection du chemin Loch Lomond (de la rue Russell au chemin Westmorland); le conseil communal accepte que la convention relative aux services d'ingénierie conclue avec exp Services Inc., visant les services de conception technique et la réalisation du projet de réfection du chemin Loch Lomond, soit modifiée en faisant passer le montant de 48 301 $ à 83 900,41 $ (y compris le remboursement de la taxe de vente harmonisée auquel la municipalité est admissible). 5.6 Que le conseil communal accepte à titre informatif le rapport soumis intitulé o M/C 2011-200 : Séance informative publique – Station de relèvement n 8 de la rue Crown et conduite de refoulement dans le cadre du projet de construction et de nettoyage du port. 5.7 Que le conseil communal accepte à titre informatif le rapport soumis intitulé M/C 2011-194 : Séance informative publique relative aux travaux de réfection de la rue Prince William (du numéro municipal 221 au numéro municipal 270). 5.8 Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-183 : Réfection du chemin Westmorland (du centre commercial Westmorland o au chemin Kervin), le contrat n 2010-16 : relatif aux travaux de réfection du chemin Westmorland (du centre commercial Westmorland au chemin Kervin) soit accordé au soumissionnaire le moins-disant, Galbraith Construction Ltd., au prix offert de 506 827,60 $, établi à partir de quantités estimatives et, que le maire et la greffière communale soient autorisés à signer les documents contractuels nécessaires. 5.9 Que la présentation de la situation financière à ce jour et des prévisions pour le reste de l'année 2011 par la Commission des transports de Saint John soit transmise à la greffière pour qu'elle fixe une date de présentation. 5.10 Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé Parc Mispec – Repsol Canada Ltd., le maire et la greffière communale soient autorisés à signer l'entente soumise entre The City of Saint John et Repsol Canada Ltd., en sa qualité d'associée commanditée gestionnaire de la société en commandite Canaport GNL. 5.11 Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-192 : Acquisition d'une servitude relative au réseau municipal d'égout sanitaire et d'égout pluvial visant le 330, chemin Green Head, The City of Saint John 96-333 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 fasse l'acquisition d'une servitude pour services municipaux sur les terrains situés au 330, chemin Green Head, conformément à la convention d'achat-vente soumise et au croquis de servitude soumis intitulé « Modernisation du réseau d'égout pluvial du bassin versant de Milford », et que le maire et la greffière communale soient autorisés à signer tous les documents nécessaires à la conclusion de cette transaction. 5.12 Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-202 : Remorque pour boues, la proposition négociée par le personnel avec NexGen Municipal Inc., visant à construire une remorque de remplacement pour le véhicule 489, une remorque pour boues Delco 1999, d'un montant de 194 300 $ (taxes en sus), soit acceptée. 5.13 Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-195 : Attribution de nom de rue, le conseil communal modifie la liste des noms de rue officiels et approuve la modification suivante : Ajout du nom rue Hubert Street. 5.14 Que le conseil communal accepte à titre informatif le rapport soumis intitulé M/C 2011-191 : Demande de permis de construction concernant le 109, chemin Crowley. 5.10 Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé Parc du réservoir Little River – Irving Oil Refining G.P., le maire et la greffière communale soient autorisés à signer l'entente relative à l'accès anticipé conclue entre The City of Saint John et Irving Oil Refining G.P., relativement au réaménagement du parc du réservoir Little River, dans la forme et selon les modalités énoncées. 5.16 Que la demande de rétablir le défilé de la fête du Travail dans The City of Saint John soit transmise à la Commission de police. 5.17 Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé Parc du réservoir Little River – Entente relative à l'entretien du parc, la Ville conclue une entente relative à l'entretien du parc dans la forme et selon les modalités soumises avec ledit rapport, et que le maire et la greffière communale soient autorisés à signer ladite entente. 5.18 Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-205 : Projet lié à l'installation d'une conduite de refoulement de 600 mm et d'un égout collecteur au ruisseau Marsh dans le cadre du nettoyage du port, The City of Saint John conclue un contrat avec la Compagnie des chemins de fer nationaux du Canada (CN) en vue d'installer une conduite de refoulement et une conduite sanitaire principale passant sous les voies ferrées du CN au point milliaire 0,18 de l'embranchement Courtenay Bay (Saint John), situé près de la rue Egbert, conformément aux conditions établies par le CN dans les lettres et les documents o soumis avec le contrat n M/C 2011­205 pour la somme de 1 250 $ (TVH en sus, le cas échéant) pour chacun des points de rencontre, et, de plus, que The City of Saint John signe une entente avec la Compagnie des chemins de fer nationaux du Canada (CN) en vue d'installer une conduite de refoulement et une conduite sanitaire principale passant sous les voies ferrées du CN au point milliaire 0,62 de l'embranchement Dry Dock (Saint John), situé près du chemin Bayside, conformément aux conditions établies par le CN o sans les lettres et les documents soumis avec le contrat n M/C 2011-205 pour la somme de 1 900 $ (TVH en sus, le cas échéant) pour chacun des points de rencontre, et que le maire et la greffière communale soient autorisés à signer la documentation afférente à cet égard. Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que la recommandation formulée pour chacune des questions soumises à l'approbation du conseil soit adoptée. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 7. Proclamation 7.1 Greater Saint John Gay Pride Week August 6-14, 2011 thth The Mayor proclaimed the week of August 6 to 14, 2011 as “The Greater Saint John Gay Pride Week” in the City of Saint John. 96-334 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 7. Proclamation 7.1 Festival de la semaine de la fierté gaie du Grand Saint John, du 6 au 14 août 2011 Le maire déclare la semaine du 6 au 14 août Semaine du Festival de la semaine de la fierté gaie du Grand Saint John dans The City of Saint John. 10. Consideration of By-laws 10.1 Third Reading Traffic By-Law Amendment Re: Dorchester Street On motion of Councillor Farren Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that the by-law entitled “A Law to Amend a By-Law Respecting Traffic on Streets in The City of Saint John made under the Authority of the Motor Vehicle Act, 1973, and Amendments Thereto,” amending Schedule B and Schedule J regarding Dorchester Street, be read. Question being taken, the motion was carried. The by-law entitled “A Law to Amend a By-Law Respecting Traffic on Streets in The City of Saint John made under the Authority of the Motor Vehicle Act, 1973, and Amendments Thereto” was read in its entirety. On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that the by-law entitled “A Law to Amend a By-Law Respecting Traffic on Streets in The City of Saint John made under the Authority of the Motor Vehicle Act, 1973, and Amendments Thereto,” amending Schedule B and Schedule J regarding Dorchester Street, be read a third time, enacted, and the Corporate Common Seal affixed thereto. Question being taken, the motion was carried. Read a third time by title, the by-law entitled “A Law to Amend a By-Law Respecting Traffic on Streets in The City of Saint John made under the Authority of the Motor Vehicle Act, 1973, and Amendments Thereto.” 10. Étude des arrêtés municipaux 10.1 Troisième lecture du projet de modification de l'Arrêté relatif à la circulation visant la rue Dorchester Proposition du conseiller Farren Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté relatif à la circulation dans les rues de The City of Saint John édicté en vertu de la Loi sur les véhicules à moteur (1973) et modifications afférentes », modifiant l'annexe B et l'annexe J relativement à la rue Dorchester, fasse l'objet d'une lecture. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. L'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté relatif à la circulation dans les rues de The City of Saint John édicté en vertu de la Loi sur les véhicules à moteur (1973) et modifications afférentes » est lu intégralement. Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté relatif à la circulation dans les rues de The City of Saint John édicté en vertu de la Loi sur les véhicules à moteur (1973) et modifications afférentes », modifiant l'annexe B et l'annexe J relativement à la rue Dorchester, fasse l'objet d'une troisième lecture, que ledit arrêté soit édicté et que le sceau communal y soit apposé. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 96-335 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 Troisième lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté relatif à la circulation dans les rues de The City of Saint John, édicté en vertu de la Loi sur les véhicules à moteur (1973) et modifications afférentes ». 10.2 Third Reading Parking By-Law Amendment Re: Dorchester Street On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor Sullivan RESOLVED that the by-law entitled “A By-Law to Amend a By-Law With Respect to Parking Zones and the Use of Parking Meters and Pay and Display Machines” amending Schedule “A”, regarding Dorchester Street, be read. Question being taken, the motion was carried. The by-law entitled “A By-Law to Amend a By-Law with Respect to Parking Zones and the Use of Parking Meters and Pay and Display Machines” was read in its entirety. On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that the by-law entitled “A By-Law to Amend a By-Law With Respect to Parking Zones and the Use of Parking Meters and Pay and Display Machines” amending Schedule “A” regarding Dorchester Street, be read a third time, enacted, and the Corporate Common Seal affixed thereto. Question being taken, the motion was carried. Read a third time by title, the by-law entitled “A By-Law to Amend a By-Law with Respect to Parking Zones and the Use of Parking Meters and Pay and Display Machines”. 10.2 Troisième lecture du projet de modification de l'Arrêté sur le stationnement visant la rue Dorchester Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller Sullivan RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté concernant les zones de stationnement et l'utilisation des parcomètres et des horodateurs », modifiant l'annexe « A » relativement à la rue Dorchester, fasse l'objet d'une lecture. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. L'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté concernant les zones de stationnement et l'utilisation des parcomètres et des horodateurs » est lu intégralement. Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté concernant les zones de stationnement et l'utilisation des parcomètres et des horodateurs », modifiant l'annexe « A » relativement à la rue Dorchester, fasse l'objet d'une troisième lecture, que ledit arrêté soit édicté et que le sceau communal y soit apposé. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. Troisième lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté concernant les zones de stationnement et l'utilisation des parcomètres et des horodateurs ». 13. Committee Reports 13.2 Committee of the Whole: Outstanding Contributions re: Pension Plan Going Concern Unfunded Liability On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that as recommended by the 96-336 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 Committee of the Whole, payment of $309,183.00 be made forthwith to the City of Saint John Pension Fund, for interest owing to July 31, 2011 for special payments due with respect to 2010. Deputy Mayor Chase stated that he could not support the motion at this time as the City will soon be presenting the Province with its pension reform proposal, which he noted could reduce the unfunded liability. Councillor Farren stated that until there is a solution in place for the City’s pension plan, he cannot support providing additional funding to the plan. The Commissioner of Finance stated that the City has been directed by the Superintendent of Pensions to make the payment to the pension plan for payments due with respect to 2010. Responding to a question, the Commissioner of Finance stated that it is his understanding that future reforms to the City’s pension plan will not result in relief for the 2010 pension contribution obligations. Question being taken, the motion was carried with Deputy Mayor Chase and Councillors Higgins and Farren voting nay. 13. Rapports déposés par les comités 13.2 Comité plénier : Contributions impayées – Passif à long terme non capitalisé du régime de retraite Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que comme le recommande le Comité plénier, le montant de 309 183 $ soit payé immédiatement au régime de retraite de The City of Saint John, au titre des intérêts dus au 31 juillet 2011, pour paiements spéciaux dus par rapport à 2010. Le maire suppléant Chase déclare qu'il ne peut pas appuyer cette motion pour le moment, étant donné que la Ville présentera bientôt à la province sa proposition de réforme des pensions, ce qui, précise-t-il, pourrait réduire le passif non capitalisé. Le conseiller Farren indique que tant qu'une solution n'est pas trouvée relativement au régime de retraite de la Ville, il ne pourra pas octroyer des fonds supplémentaires au régime de retraite. Le commissaire aux finances déclare que le surintendant des régimes de retraite a ordonné à la Ville de payer le montant au régime de retraite, pour paiements dus par rapport à 2010. En réponse à une question, le commissaire aux finances indique qu'à sa connaissance, les futures réformes au régime de retraite de la Ville ne donneront pas lieu à une exonération des cotisations de retraite de 2010. À l’issue du vote, la proposition est adoptée. Le maire suppléant Chase ainsi que le conseiller Farren et la conseillère Higgins votent contre la proposition. 13.3 Committee of the Whole: Appointment of Acting Fire Chief On motion of Councillor McGuire Seconded by Councillor Sullivan RESOLVED that Kevin Clifford is hereby appointed Acting Fire Chief effective August 9, 2011 for the duration of the current vacancy in the position of Fire Chief or until sooner determined by Common Council. Question being taken, the motion was carried. 13.3 Comité plénier : Nomination d'un chef du service d'incendie par intérim Proposition du conseiller McGuire Appuyée par le conseiller Sullivan RÉSOLU que Kevin Clifford soit nommé chef du service d'incendie par intérim à compter du 9 août 2011 pendant tout le temps que le 96-337 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 poste de chef du service d'incendie restera vacant ou pour une durée inférieure à l'appréciation du conseil communal. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 13.4 Committee of the Whole: Interim Arrangements for Acting City Manager On motion of Councillor Farren Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that in the event of the absence of City Manager J. Patrick Woods, appointment to the position of Acting City Manager is hereby made of Paul Groody, Ken Forrest and Bill Edwards, in accordance with their respective availability and the matters anticipated to require attention in the City Manager's absence, with the City Manager to administer the arrangement. Question being taken, the motion was carried with Councillor Higgins voting nay. 13.4 Comité plénier : Arrangements provisoires au sujet du directeur général par intérim Proposition du conseiller Farren Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que, dans le cas où le directeur général J. Patrick Woods serait absent, cette fonction soit occupée par Paul Groody, Ken Forrest et Bill Edwards, en fonction des disponibilités de chacun et des sujets devant être examinés en l'absence du directeur général. Il est en outre résolu que le directeur général définisse les modalités de la présente disposition. À l’issue du vote, la proposition est adoptée. La conseillère Higgins vote contre la proposition. 12.2 City Manager: Proposed City of Saint John Ice Time Allocation and Management Policy On motion of Councillor Farren Seconded by Councillor Snook RESOLVEDthat item 12.2 City Manager: Proposed City of Saint John Ice Time Allocation and Management Policy be tabled until the next meeting of Council. Question being taken, the motion was carried. 12.2 Directeur général : Politique proposée par The City of Saint John relativement à l'allocation et à la gestion de temps de glace Proposition du conseiller Farren Appuyée par le conseiller Snook RÉSOLUque le point 12.2 Directeur général : Politique proposée par The City of Saint John relativement à l'allocation et à la gestion de temps de glace, soit reporté à la prochaine réunion du conseil. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 12.5 City Manager: Green Infrastructure Fund – Funding Request Combined Sewer Overflow Reduction On motion of Councillor Court Seconded by Councillor Snook RESOLVED that as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011-167: Green Infrastructure Fund – Funding Request Combined Sewer Overflow Reduction, Common Council: 1) Adopt the funding request under the Green Infrastructure Fund for the combined Sewer Overflow Reduction project; and 2) Authorize the Mayor to send the submitted funding request to the Minister of Transport, Infrastructure and Communities and otherwise follow-up with the appropriate 96-338 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 Federal representatives to secure funding for this very important Combined Sewer Overflow Reduction project. Question being taken, the motion was carried. 12.5 Directeur général : Fonds pour l'infrastructure verte – Demande de financement pour la réduction de la décharge de l'égout unitaire Proposition du conseiller Court Appuyée par le conseiller Snook RÉSOLU que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-167 : Fonds pour l'infrastructure verte – Demande de financement pour la réduction de la décharge de l'égout unitaire, le conseil communal : 1) adopte la demande de financement en vertu du Fonds pour l'infrastructure verte concernant le projet de réduction de la décharge de l'égout unitaire; 2) autorise le maire à transmettre la demande de financement soumise au ministre des Transports, de l'Infrastructure et des Collectivités, ou à en faire le suivi auprès des représentants des gouvernements fédéraux appropriés en vue de garantir le financement de ce projet capital, à savoir la réduction de la décharge de l'égout unitaire. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 12.6 City Manager: Bridge Street Sanitary Lift Station #23 Force Main & Sewer Installation On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor Snook RESOLVED that as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011-196: Contract No. 2011-12: Bridge Street Sanitary Lift Station #23, Force Main & Sewer Installation be awarded to the low tenderer, Galbraith Construction Ltd., at the tendered price of $1,406,903.11 as calculated based upon estimated quantities, and further that the Mayor and Common Clerk be authorized to execute the necessary contract documents. Question being taken, the motion was carried. 12.6 Directeur général : Installation de la conduite d'eau principale et de l'égout o sanitaire à la station de relèvement n 23 de la rue Bridge Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller Snook RÉSOLU que, comme le recommande le directeur o général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-196, le contrat n 2011-12 relatif à l'installation de la conduite d'eau principale et de l'égout sanitaire à la station de o relèvement n 23 de la rue Bridge soit accordé au soumissionnaire le moins-disant, Galbraith Construction Ltd., au prix offert de 1 406 903,11 $, établi à partir de quantités estimatives et, que le maire et la greffière communale soient autorisés à signer les documents contractuels nécessaires. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 11. Submissions by Council Members 11. Interventions des membres du conseil 14. Consideration of Issues Separated from Consent Agenda 14. Étude des sujets écartés des questions soumises à l'approbation du conseil 15. General Correspondence 15. Correspondance générale 16. Adjournment rd The Mayor declared the meeting adjourned at 1:00 a.m. on August 3, 2011. 96-339 COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL AUGUST 2, 2011/LE 2 AOÛT 2011 Items forwarded to the August 15, 2011 Council Agenda: 11.2 Sydney Street Courthouse (Councillor Titus) 11.3 Standing Committee System (Councillor Titus) 11.4 Council Budget – Salaries (Councillor Titus) 11.5 Traffic Restrictions on Uptown Streets During Outdoor Market (Councillor Higgins) 13.1 Planning Advisory Committee: 111 Molson Avenue – Subdivision Application 12.7 City Manager: Dress Uniforms – Fire Department Items forwarded to the August 29, 2011 Council Meeting: 12.3(a) City Manager: Solid Waste Management Service – Outsource Decision 12.3(b) City Manager: Community Solid Waste Management Service 12.4 City Manager: Wellfield Protection – Harbourview Subdivision 16. Levée de la séance Le maire déclare que la séance est levée à 1 h le 3 août 2011. Points reportés à l'ordre du jour du conseil du 15 août 2011 : 11.2 Palais de justice de la rue Sydney (conseiller Titus) 11.3 Système des comités permanents (conseiller Titus) 11.4 Budget du conseil – Salaires (conseiller Titus) 11.5 Restrictions imposées à la circulation dans les rues du centre-ville lors de la tenue du marché en plein air (conseillère Higgins) 13.1 Comité consultatif d'urbanisme : Demande d'aménagement de lotissement au 111, avenue Molson 12.7 Directeur général : Uniformes de grande tenue du service d'incendie Points reportés à la séance du conseil du 29 août 2011 : 12.3a) Directeur général : Service de gestion des déchets solides – Décision liée à l'impartition 12.3b) Directeur général : Service communautaire de gestion des déchets solides 12.4 Directeur général : Protection des champs de captage – Lotissement Harbourview Mayor / maire Common Clerk / greffière communale