2011-03-28_Minutes--Procès-verbal
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COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL
MARCH 28, 2011/LE 28 MARS 2011
COMMON COUNCIL MEETING – THE CITY OF SAINT JOHN
CITY HALL – MARCH 28, 2011 - 6:45 P.M.
Present:
Ivan Court, Mayor
Deputy Mayor Chase and Councillors Farren, Higgins, McGuire,
Norton, Snook, and Titus
- and -
P. Woods, City Manager; J. Nugent, City Solicitor; C. Graham,
Comptroller; P. Groody, Commissioner of Municipal Operations;
K. Forrest, Commissioner of Planning and Development; M. King
Police Staff Sergeant; K. Clifford, District Fire Chief; E. Gormley,
Common Clerk and J. Taylor, Assistant Common Clerk.
SÉANCE DU CONSEIL COMMUNAL DE THE CITY OF SAINT JOHN
TENUE À L'HÔTEL DE VILLE, LE 28 MARS 2011 À 18 H 45
Sont présents :
Ivan Court, maire
le maire suppléant Chase et les conseillers Farren, McGuire,
Norton, Snook, Titus et la conseillère Higgins
- et -
P. Woods, directeur général; J. Nugent, avocat municipal;
C. Graham, contrôleuse; P. Groody, commissaire aux Opérations
municipales; K. Forrest, commissaire au service Urbanisme et
développement; M. King, sergent d'état-major du Service de
police; K. Clifford, chef du service d'incendie de district;
E. Gormley, greffière communale, et J. Taylor, greffier communal
adjoint.
1. Call To Order – Prayer
Mayor Court called the meeting to order and Pastor Nick Doyle offered the opening
prayer.
1. Ouverture de la séance, suivie de la prière
La séance est ouverte par le maire Court, et le pasteur Nick Doyle récite la prière
d'ouverture.
2. Approval of Minutes
2.1 Minutes of February 28, 2011
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor Farren
RESOLVED that the minutes of the meeting of
Common Council, held on February 28, 2011, be approved.
Question being taken, the motion was carried.
2. Approbation du procès-verbal
2.1 Procès-verbal de la séance tenue le 28 février 2011
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par le conseiller Farren
RÉSOLU que le procès-verbal de la séance du
conseil communal tenue le 28 février 2011 soit approuvé.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
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3. Approval of Agenda
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the agenda of this meeting be
approved with the addition of items 12.7 Rainbow Park Improvements Amendment to
Recreational Infrastructure Canada Letter of Offer; 13.1 Committee of the Whole:
Recommended Amendment to Procedural By-Law; 13.2 Committee of the Whole: City
Market; and further, that items 12.4 City Manager: Sandy Point Road Planning Study
and 12.6 City Manager: Saint John Water – 2010 Annual Water Report be moved
forward on the agenda.
Question being taken, the motion was carried.
3. Adoption de l'ordre du jour
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que l'ordre du jour de la présente réunion
soit adopté, moyennant l'ajout des points 12.7, Améliorations du parc Rainbow –
Modification de la lettre d'offre d'Infrastructure de loisirs du Canada; 13.1, Comité
plénier : Modification recommandée de l'arrêté procédural; 13.2, Comité plénier : Marché
municipal. En outre, il est résolu que les points 12.4, Directeur général : Étude de
planification portant sur le chemin Sandy Point et 12.6, Directeur général : Rapport
annuel de 2010 relatif au réseau d'aqueduc de Saint John Water soient avancés dans
l'ordre du jour.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
9. Public Hearings 7:00 P.M.
9.1(a) Proposed By-Law Amendment Stop Up and Close a Portion of Unnamed
Public Street in Glen Falls
The Common Clerk advised that the necessary advertising was completed with regard to
the proposed by-law amendment to stop up and close a portion of an unnamed public
street in Glen Falls, adding thereto Section 217 immediately after Section 216 thereof,
with no objections received.
The Mayor called for members of the public to speak against the proposed amendment
with no one presenting.
The Mayor called for members of the public to speak in favour of the proposed
amendment with no one presenting.
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor Farren
RESOLVED that the by-law entitled “A By-Law
Respecting the Stopping Up and Closing of Highways in The City of Saint John”
regarding a portion of an unnamed public street in Glen Falls be amended by adding
thereto Section 217 immediately after Section 216 thereof, be read a first time.
Question being taken, the motion was carried.
Read a first time by title, the by-law entitled “A By-Law Respecting the Stopping Up and
Closing of Highways in The City of Saint John.”
On motion of Councillor Snook
Seconded by Councillor Titus
RESOLVED that the by-law entitled “A By-Law
Respecting the Stopping Up and Closing of Highways in The City of Saint John”
regarding a portion of an unnamed public street in Glen Falls be amended by adding
thereto Section 217 immediately after Section 216 thereof, be read a second time.
Question being taken, the motion was carried.
Read a second time by title, the by-law entitled “A By-Law Respecting the Stopping Up
and Closing of Highways in The City of Saint John.”
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9. Audiences publiques à 19 h
9.1a) Modification proposée de l'Arrêté concernant la fermeture et le barrage de
routes – partie d'une rue publique sans nom à Glen Falls
La greffière communale indique que les avis requis ont été publiés relativement au projet
de modification de l'Arrêté concernant la fermeture et le barrage de routes – tronçon
d'une rue publique sans nom à Glen Falls, par l'ajout de l'article 217 à la suite de
l'article 216, et qu'aucune opposition n'a été reçue.
Le maire invite le public à exprimer son opposition quant à la modification proposée,
mais personne ne prend la parole.
Le maire invite le public à exprimer son appui quant à la modification proposée, mais
personne ne prend la parole.
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par le conseiller Farren
RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté sur
l'interruption de la circulation et la fermeture des routes dans The City of Saint John »
concernant un tronçon d'une rue publique sans nom à Glen Falls, par l'ajout de
l'article 217 à la suite de l'article 216, fasse l'objet d'une première lecture.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
Première lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté sur l'interruption de la circulation et
la fermeture des routes dans The City of Saint John ».
Proposition du conseiller Snook
Appuyée par le conseiller Titus
RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté sur
l'interruption de la circulation et la fermeture des routes dans The City of Saint John »
concernant un tronçon d'une rue publique sans nom à Glen Falls, par l'ajout de
l'article 217 à la suite de l'article 216, fasse l'objet d'une deuxième lecture.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
Deuxième lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté sur l'interruption de la circulation et
la fermeture des routes dans The City of Saint John ».
9.1(b) Sale of Unnamed Street Closure (Pending) in Glen Falls
On motion of Councillor Farren
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that as recommended by the City
Manager in the submitted report M&C 2011-55: Sale of Unnamed Street Closure
(Pending) in Glen Falls, in the event the Unnamed Public Street in Glen Falls is stopped-
up and closed, The City of Saint John sell its fee simple interest in Parcel “A” having an
area of approximately 713 square metres to Harry William Rowe and Claudette Mary
Theresa Rowe for $1,000.00 plus HST (if applicable) as per the submitted Offer of
Purchase and Sale agreement; and to sell Parcel “B”, having an area of approximately
283 square metres to Robert K. Janes for $500.00 plus HST (if applicable) as per the
submitted Offer of Purchase and Sale agreement, both Parcels as shown on the
submitted Tentative Plan of Subdivision; and further that the Mayor and Common Clerk
be authorized to sign any documents required to finalize the land transfers.
Question being taken, the motion was carried.
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9.1b) Vente d'une rue publique sans nom à Glen Falls (en attente d'approbation)
Proposition du conseiller Farren
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que, comme le recommande le directeur
général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-55 : Vente d'une rue publique sans
nom à Glen Falls (en attente d'approbation), dans le cas où ladite rue publique sans
nom à Glen Falls est fermée et barrée, The City of Saint John vende l'intérêt en fief
simple de la parcelle « A », dont la superficie est de 713 mètres carrés, à
Harry William Rowe et à Claudette Mary Theresa Rowe pour la somme de 1 000 $
(TVH en sus, le cas échéant) conformément à la convention d'achat-vente soumise, et
que The City of Saint John vende l'intérêt en fief simple de la parcelle « B » d'une
superficie d'environ 283 mètres carrés à Robert K. Janes pour la somme de 500 $
(TVH en sus, le cas échéant) conformément à la convention d'achat-vente soumise. Il
est en outre résolu que le maire et la greffière communale soient autorisés à signer toute
documentation requise pour conclure le transfert des parcelles.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
12.4 City Manager: Sandy Point Road Planning Study
On motion of Councillor Farren
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that as recommended by the City
Manager in the submitted report M&C 2011-51: Sandy Point Road Planning Study:
1) Common Council rescind the proposals adopted in Recommendations #1, #2 and
#3, and Figures 1 and 2 of the Council Report M&C 2010-138 (dated November
18, 2010);
2) The northwest boundary of Rockwood Park along Sandy Point Road be established
as shown in the submitted Figure 1;
3) Common Council authorize Staff to initiate the process with respect to the following
proposed Amendments to the Municipal Development Plan and Zoning Bylaw:
a) That Common Council consider an amendment to the Zoning By-law to create a
new zoning category to be known as “P-2” Park zone;
b) That Common Council initiate an amendment of 1) the Municipal Development
Plan from Low Density Residential to Open Space, and 2) the Zoning By-law
from “R-1A” One Family Residential to “P-2” Park as shown on the submitted maps
(Figures 3 & 4), being portions of PID numbers 00052548, 00418129, 55059026,
55059034 and 55196380;
c) That Common Council initiate an amendment of 1) the Municipal Development
Plan from Low Density Residential to Open Space, and 2) the Zoning By-law
from “RS-2” One and Two Family Suburban Residential to “P-2” Park as shown
on the submitted maps (Figures 3 & 4), being portions of PID number 00052548;
4) Common Council adopt in principle the Concept Plan as shown in the submitted
Figure 2, and refer these to the City Manager for future implementation;
5) Common Council resolves that except for the Municipal Plan and Zoning Bylaw
amendments initiated above, the Sandy Point Road Planning Study is now complete.
Question being taken, the motion was defeated with Councillor Titus
voting nay.
The Common Clerk explained that a rescinding resolution requires a 2/3 affirmative vote
of the whole of Council to pass, noting that the present motion was defeated as a result
of receiving seven affirmative votes and one nay.
Citing a point of procedure, a Council member asked if the whole of Council is
considered ten members when a Councillor is absent due to medical reasons, to which
the City Solicitor replied that the whole of Council is eleven members regardless of the
absence of other Council members.
The City Manager suggested that Council vote on each of recommendations in the
report separately.
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The Commissioner of Planning expressed the opinion that all of the recommendations in
the report should be dealt with in one resolution.
The Clerk explained that Council could reconsider the previous motion by way of
resolution, advising that Council could then table the item.
On motion of Deputy Mayor Chase
Seconded by Councillor Farren
RESOLVED that the preceding motion (item 12.4
City Manager: Sandy Point Road Planning Study) be reconsidered by Council.
Councillors Titus and McGuire advised that they were voting against the motion as the
public hearing process for Sandy Point Road was circumvented by Council.
Question being taken, the motion was carried with Councillors McGuire
and Titus voting nay.
On motion of Deputy Mayor Chase
Seconded by Councillor Farren
RESOLVED that the item 12.4 City Manager:
Sandy Point Road Planning Study be tabled.
Question being taken, the motion was carried with Councillors McGuire
and Titus voting nay.
12.4 Directeur général : Étude de planification portant sur le chemin
Sandy Point
Proposition du conseiller Farren
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que, comme le recommande le directeur
général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-51 : Étude de planification portant sur
le chemin Sandy Point :
1) Le conseil communal annule les propositions adoptées qui sont énoncées dans les
os
recommandations n 1, 2 et 3, et les figures 1 et 2 du rapport du conseil M/C 2010-138
(daté du 18 novembre 2010).
2) La limite nord-ouest du parc Rockwood longeant le chemin Sandy Point soit établie
conformément à la figure 1 dudit rapport.
3) Le conseil communal autorise le personnel à amorcer le processus dans le cadre des
projets de modification suivants relatifs au plan municipal d'aménagement et à l'Arrêté
de zonage :
a) que le conseil communal envisage d'apporter une modification à l'Arrêté de
zonage en vue de créer une nouvelle catégorie de zonage, à savoir la zone de
parc « P-2 »;
b) que le conseil communal procède à la modification du (1) plan d'aménagement
municipal pour faire passer la désignation des parcelles inscrites sous les
NID 00052548, 00418129, 55059026, 55059034 et 55196380 de zone
résidentielle à faible densité à zone d'espaces libres; et (2) l'Arrêté de zonage
pour faire passer la désignation de zone résidentielle – habitations unifamiliales
« R-1A » à zone de parc « P-2 », comme l'indiquent les cartes présentées
(figures 3 et 4);
c) que le conseil communal procède à la modification du (1) plan d'aménagement
municipal pour faire passer la désignation de la parcelle inscrite sous le
NID 00052548 de zone résidentielle à faible densité à zone d'espaces libres; et
(2) l'Arrêté de zonage pour faire passer la désignation de zone résidentielle de
banlieue – habitations unifamiliales et bifamiliales « RS-2 » à zone de
parc « P2 », comme l'indiquent les cartes présentées (figures 3 et 4).
4) Le conseil communal adopte en principe le plan conceptuel tel qu'il est présenté à la
figure 2, et qu'il le transmette au directeur général pour la mise en œuvre ultérieure.
5) Le conseil communal décide qu'à l'exception des modifications au plan municipal et à
l'Arrêté de zonage demandées ci-dessus, l'étude de planification portant sur le chemin
Sandy Point est désormais achevée.
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À l'issue du vote, la proposition est rejetée. Le conseiller Titus vote contre
la proposition.
La greffière communale explique que pour être annulée, une résolution doit faire l'objet
d'un vote affirmatif de la part des deux tiers de l'ensemble des membres du conseil. Elle
souligne en outre que la présente motion a été rejetée, car sept personnes ont voté pour
son rejet et une personne a voté contre.
Citant un point de procédure, un membre du conseil demande si par l'ensemble des
membres du conseil, on entend dix membres lorsqu'un des conseillers est absent pour
des raisons médicales. L'avocat municipal répond alors que l'ensemble des membres du
conseil signifie onze membres, peu importe que des membres du conseil soient absents
ou non.
Le directeur général suggère que le conseil procède à un vote distinct pour chacune des
recommandations du rapport.
Le commissaire du service Urbanisme et développement estime que toutes les
recommandations du rapport devraient donner lieu à une seule résolution.
La greffière explique que le conseil pourrait réexaminer la motion précédente par voie de
résolution, ce qui lui permettrait par la suite de reporter ce point.
Proposition du maire suppléant Chase
Appuyée par le conseiller Farren
RÉSOLU que la motion précédente (point 12.4
Directeur général : Étude de planification portant sur le chemin Sandy Point) soit
réexaminée par le conseil.
Les conseillers Titus et McGuire signalent leur intention de voter contre la motion étant
donné que le conseil a contourné le processus d'audience publique relatif au
chemin Sandy Point.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée. Les conseillers McGuire et
Titus votent contre la proposition.
Proposition du maire suppléant Chase
Appuyée par le conseiller Farren
RÉSOLU que le point 12.4 Directeur
général : Étude de planification portant sur le chemin Sandy Point soit reporté.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée. Les conseillers McGuire et
Titus votent contre la proposition.
12.6 City Manager: Saint John Water – 2010 Annual Water Report
Referring to the submitted report, the Commissioner of Municipal Operations outlined the
information contained in the 2010 Annual Water Report.
N. Taylor, Operations Manager – Water Resources and Quality, responded to questions
from Council members.
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that as recommended by the City
Manager in the submitted report M&C 2011-66: Saint John Water – 2010 Annual Water
Report, Common Council receive the said report for information and authorize staff to
forward the 2010 Saint John Water – Annual Water Report to the Department of
Environment and the Department of Health on behalf of The City of Saint John (Approval
Holder).
Question being taken, the motion was carried.
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12.6 Directeur général : Rapport annuel de 2010 relatif au réseau d'aqueduc de
Saint John Water
Faisant référence à un rapport déposé antérieurement, le commissaire aux Opérations
municipales donne un aperçu de l'information contenue dans le rapport annuel de 2010
relatif au réseau d'aqueduc de Saint John Water.
N. Taylor, directrice des opérations, Ressources en eau et qualité de l'eau, répond aux
questions des membres du conseil.
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que, comme le recommande le directeur
général dans le rapport présenté intitulé M/C 2011-66 : Rapport annuel de 2010 relatif
au réseau d'aqueduc de Saint John Water, le conseil communal accepte ledit rapport à
titre informatif et autorise le personnel à transmettre le rapport annuel de 2010 relatif au
réseau d'aqueduc de Saint John Water au ministère de l'Environnement et au ministère
de la Santé au nom de The City of Saint John (titulaire de l'agrément).
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
4. Disclosures of Conflict of Interest
4. Divulgations de conflits d'intérêts
5. Consent Agenda
5.1
That the submitted report M&C 2011-72: Partnership with the Salvation Army be
received for information.
5.2
Refer to item 14.1.
5.3
That as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011-
69: Facility Condition Assessment and Capital Planning Study in Support of the Public
Sector Accounting Board Project, the financial proposal submitted by VFA Canada to
complete a Facility Condition Assessment and Capital Planning Study on 17 City-owned
facilities be accepted at a cost of $43,188.00 plus HST.
5.4
That as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011-
53: Encroachment Rockwood Park Entrance, Common Council acquire a 15 square
metre +/- portion of PID 21295 from Mr. and Mrs. Halcrow under the terms and
conditions in the offer submitted with said report and further that the Mayor and Common
Clerk be authorized to execute any document necessary to effect the transfer.
5.5
Refer to item 14.2.
5.6
That as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011-
56: Harbour Clean-Up – Lift Station #30 – Stop Up and Close Portion of Fallsview Drive,
the Public Hearing for the consideration of the passing of a By-law to Stop Up and Close
a 819 square metre +/- portion of a public street known as Fallsview Drive, be set for
Tuesday April 26, 2011 at 7:00 p.m. in the Council Chamber, and that Common Council
orders the publishing of a notice of its intention to consider the passing of such By-Law
pursuant to section 187(6)(b) of the Municipalities Act.
5.7
That as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011-
52: Assignment of Lease Infusion Tea Room, The City of Saint John consent to the
Assignment of Lease from The Infusion Co. Ltd. to Young Gon Lee and Okkyu Lee as
submitted with said report, effective April 1, 2011, and further that the Mayor and
Common Clerk be authorized to sign any necessary document required to effect the
transaction.
5.8
That as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011-
61: Proposed Public Hearing Date 43-45 Melrose Street, Common Council schedule the
Public Hearing for the rezoning application of Melmaris Construction (43-45 Melrose
Street) for Tuesday, April 26, 2011 at 7:00 p.m. in the Council Chamber, and refer the
application to the Planning Advisory Committee for report and recommendation.
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5.9
That as recommended by the City Manager in the submitted report M&C 2011-
67: Uninterruptible Power Supply, the proposal submitted by Universal Power Solutions
for the supply and installation of a new uninterrupted power supply to support the City's
operation at the Chipman Hill location and in the amount of $39,999.87, plus tax, be
accepted.
5.10
Refer to item 14.3.
5.11
Refer to item 14.4.
5.12
Refer to item 14.5.
5.13
That as recommended by the City Manager in the submitted report 1900
Westfield Road – PID Number 296426, Common Council rescind the resolution of
January 18, 2010 authorizing expropriation and that the City acquire from the owner of
1900 Westfield Road, PID number 296426, freehold and easement interests (35m²
freehold x 382m² easement) to allow the construction for the widening of Westfield Road
for the sum of $1,540.20.
5.14
That as recommended by the City Manager in the submitted report
New Brunswick Southern Railway and Saint John Harbour Bridge Authority, The City of
Saint John quit claim to New Brunswick Southern Railway Company Limited any
residual interest the City may have in lands designated PID numbers 32128, 55110472,
55110464, 55211262, 55110597, and 55110118 and that the Mayor and Common Clerk
execute a Form A13.1 Quit Claim Deed.
5.15
Refer to item 14.6.
5.16
Refer to item 14.7.
5.17
That as recommended by the City Manager in the submitted report Saint John
Emergency Management Organization Advisory Committee, Common Council hereby
establishes a standing committee to be known as the Saint John Emergency
Management Organization Advisory Committee existing and functioning in accordance
with the approved Terms of Reference; to be chaired by the Director of Saint John EMO
and comprised of the members of the Emergency Management Council Committee,
namely the Mayor and three Councillors, the Manager, Emergency Preparedness, the
Common Clerk, and such additional members, members-at-large and City Staff as shall
be defined in the Terms of Reference, and further that this matter be referred to the
Nominating Committee.
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the recommendation set out for
each consent agenda item respectively with the exception of items 5.2 Dever Road
Water Transmission Main; 5.5 Harbour Clean Up - SLS#10A, SLS#24 and Collector
Sewer for SLS#8; 5.10 Tender for Asphaltic Concrete Mixes; 5.11 Tender for Traffic
Paint; 5.12 Telecom Expense Management Software (TEM); 5.15 Sauerteig Letter to
Fire Chief; 5.16 Rockwood Park Golf Course and Aquatic Driving Range Proposed 2011
Fee Structure,which have been identified for debate, be adopted.
Question being taken, the motion was carried.
5. Questions soumises à l'approbation du conseil
5.1
Que le rapport soumis intitulé M/C 2011-72 : Partenariat avec l'Armée du salut
soit accepté à titre informatif.
5.2
Voir le point 14.1.
5.3
Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé
M/C 2011-69 : Évaluation de l'état des installations et étude sur la planification des
immobilisations dans le cadre du projet du Conseil sur la comptabilité dans le secteur
public, la proposition financière faite par VFA Canada pour mener une évaluation de
l'état des 17 installations appartenant à la Ville et une étude sur la planification des
immobilisations, au coût de 43 188 $ plus TVH, soit acceptée.
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5.4 Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé
M/C 2011-53 : Empiètement de l'entrée du parc Rockwood, The City of Saint John
me
acquière auprès de M. et M Halcrow la parcelle de terrain d'une superficie
approximative de 15 mètres carrés portant le NID 21295, sous réserve des modalités
stipulées en vertu de l'offre présentée avec ledit rapport, et que le maire et la greffière
communale soient autorisés à signer tout document exigé afin de conclure le transfert.
5.5
Voir le point 14.2.
5.6
Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé
M/C 2011-56 : Fermeture et barrage d'une partie de la promenade Fallsview dans le
o
cadre du nettoyage du port, station de relèvement n 30, le conseil communal fixe la
date de l'audience publique relative à l'adoption d'un arrêté visant à fermer et à barrer un
tronçon d'environ 819 mètres carrés de la promenade Fallsview, rue publique, au
mardi 26 avril 2011, à 19 h, dans la salle du conseil, et qu'il autorise la publication d'un
avis indiquant son intention d'adopter un tel arrêté en vertu de l'alinéa 187(6)b) de la
Loi sur les municipalités.
5.7
Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé
M/C 2011-52 : Cession de bail relativement au salon de thé Infusion, The City of
Saint John donne son aval à la cession de bail de The Infusion Co. Ltd. à Young Gon
Lee et Okkyu Lee, telle qu'elle est présentée avec ledit rapport, à compter du
er
1 avril 2011, et que le maire et la greffière communale soient autorisés à signer toute la
documentation requise pour conclure ladite transaction.
5.8
Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé
M/C 2011-61 : Date prévue d'une audience publique relativement aux 43-45,
rue Melrose, le conseil communal fixe la date de l'audience publique relative à la
demande de rezonage de Melmaris Construction (43-45, rue Melrose), au mardi 26 avril
2011, à 19 h, dans la salle du conseil, et que la demande soit soumise au Comité
consultatif d'urbanisme aux fins de présentation d'un rapport et de recommandations.
5.9
Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé
M/C 2011-67 : Alimentation sans coupure, la proposition portant sur la fourniture et
l'installation d'une nouvelle unité d'alimentation permanente en vue de maintenir les
opérations de la Ville sur la côte Chipman, soumise par Universal Power Solutions au
coût de 39 999,87 $, taxes en sus, soit acceptée.
5.10
Voir le point 14.3.
5.11
Voir le point 14.4.
5.12
Voir le point 14.5.
5.13
Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé
1900, chemin Westfield – NID 296426, le conseil communal annule sa résolution du
18 janvier 2010 autorisant l'expropriation et que la Ville acquière auprès du propriétaire
de la parcelle située au 1900, chemin Westfield, inscrite sous le NID 296426, les intérêts
au titre de tenure franche et de servitude (35 m² en tenure franche x 382 m² de
servitude) afin de permettre la construction dans le cadre de l'élargissement du
chemin Westfield au coût de 1 540,20 $.
5.4
Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé
Chemin de fer du sud du Nouveau-Brunswick et Administration du pont du port de
Saint John, The City of Saint John renonce à tout intérêt résiduel dans les terrains
désignés par les NID 32128, 55110472, 55110464, 55211262, 55110597, et 55110118,
au profit du Chemin de fer du Sud, Nouveau-Brunswick Limitée, et que le maire et la
greffière communale signent la formule A13.1 intitulée « Acte de transfert par voie de
renonciation ».
5.15
Voir le point 14.6.
5.16
Voir le point 14.7.
5.17
Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé
Comité consultatif de l'Organisme de gestion des services d'urgence de Saint John, le
conseil communal crée par les présentes un comité permanent, à savoir le Comité
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COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL
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consultatif de l'Organisme de gestion des services d'urgence de Saint John, que ledit
comité existe et fonctionne conformément au mandat approuvé, qu'il soit présidé par le
directeur de l'OGSU de Saint John et qu'il soit composé des membres du Comité sur le
conseil des situations d'urgence, à savoir le maire et trois conseillers, le directeur, le
personnel de la protection civile, la greffière communale et les membres
supplémentaires (les membres à titre individuel et le personnel municipal) pouvant être
désignés dans le cadre du mandat. Il est en outre résolu que cette question soit
transmise au comité des candidatures.
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que la recommandation formulée
relativement à chacune des questions soumises à l'approbation du conseil, à l'exclusion
des points 5.2 Conduite d'eau principale du chemin Dever; 5.5 Nettoyage du port –
os
Stations de relèvement des eaux usées n 10A et 24, et égout collecteur à la station de
o
relèvement des eaux usées n 8; 5.10 Soumission relative aux mélanges de béton
asphaltique; 5.11 Soumission relative à la peinture de signalisation routière;
5.12 Logiciel de gestion des dépenses en télécommunications; 5.15 Lettre de Sauerteig
adressée au chef du service d'incendie; 5.16 Rapport sur le terrain de golf et le champ
d'exercice aquatique du parc Rockwood et grille tarifaire proposée pour 2011,et qui ont
été sélectionnés aux fins de discussion, soit adoptée.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
6. Members Comments
Council members commented on various community events.
6. Commentaires présentés par les membres
Les membres du conseil s'expriment sur diverses activités communautaires.
7. Proclamation
7.1 Daffodil Month April 2011 / Daffodil Day April 27, 2011
th
The Mayor proclaimed the month of April 2011 as Daffodil Month and the 27 Day of
April, 2011 as Daffodil Day in the City of Saint John.
7. Proclamation
7.1 Mois de la jonquille en avril 2011 et Jour de la jonquille le 27 avril 2011
Le maire déclare que le mois d'avril 2011 est le Mois de la jonquille et que
le 27 avril 2011 est le Jour de la jonquille dans The City of Saint John.
7.2 Canadian Oncology Nursing Day April 5, 2011
th
The Mayor proclaimed April 5, 2011 as Canadian Oncology Nursing Day in the City of
Saint John.
7.2 Journée annuelle des soins infirmiers en oncologie du Canada
le 5 avril 2011
Le maire déclare le 5 avril 2011 Journée annuelle des soins infirmiers en oncologie du
Canada dans The City of Saint John.
7.3 Records and Information Management Month April 2011
The Mayor proclaimed the month of April 2011 as Records and Information Management
Month in the City of Saint John.
7.3 Avril 2011 – Mois de la gestion des documents et de l'information
Le maire déclare que le mois d'avril 2011 est le mois de la gestion des documents et de
l'information dans The City of Saint John.
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MARCH 28, 2011/LE 28 MARS 2011
7.4 Tartan Day April 6, 2011
th
The Mayor proclaimed April 6, 2011 as Tartan Day in the City of Saint John.
7.4 Jour du tartan le 6 avril 2011
Le maire déclare le 6 avril 2011 Jour du tartan dans The City of Saint John.
8. Delegations/Presentations
8. Délégations et présentations
10. Consideration of By-laws
10. Étude des arrêtés municipaux
11. Submissions by Council Members
11.1 Asphalt (Mayor Court)
On motion of Mayor Court
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the City Manager be directed to
review the quality control / assurance for asphalt and the application of same to City
streets.
Question being taken, the motion was carried.
11. Interventions des membres du conseil
11.1 Asphalte (maire Court)
Proposition du maire Court
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que le directeur général soit chargé
d'examiner le système de contrôle de la qualité et d'assurance relativement à l'asphalte
et à son application sur les rues municipales.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
11.2 Spring – Summer Road Construction (Councillor Titus)
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that the City Manager be directed to
submit a report with a brief update on the construction this spring and summer and
recommend actions / suggestions to lessen the impact on the public.
Question being taken, the motion was carried.
11.2 Travaux de réfection du printemps et de l'été (conseiller Titus)
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que le directeur général soit chargé de
soumettre un rapport faisant un bref point sur la construction au cours du printemps et
de l'été et proposant des actions et des suggestions pour réduire les répercussions sur
le public.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
11.3 Harbour Passage (Councillor Norton)
On motion of Councillor Norton
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that the City Manager direct the
appropriate staff to take all necessary steps within the legal limits of the City's authority
to ensure that: 1) Harbour Passage is restored as soon as possible; and 2) Harbour
Passage is accessible throughout its length to pedestrians and cyclists during 2011.
Question being taken, the motion was carried.
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11.3 Passage du port (conseiller Norton)
Proposition du conseiller Norton
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que le directeur général demande au
personnel approprié de prendre toutes les mesures nécessaires, dans la limite légale
des pouvoirs de la Ville, pour s'assurer que 1) le passage du port est remis en état au
plus vite; et 2) qu'il est accessible sur toute sa longueur aux piétons et aux cyclistes en
2011.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
(Deputy Mayor Chase withdrew from the meeting)
11.4 Provincial Initiative: Crescent Valley Neighbourhood Revitalization Project
(Councillor McGuire)
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the City Manager direct the
appropriate City Staff to invite officials of the Department of Social Development to a
meeting of Council to provide an update on their revitalization plans for the Crescent
Valley Neighbourhood.
Question being taken, the motion was carried.
(Le maire suppléant Chase quitte la séance.)
11.4 Initiative de la Province : Projet de revitalisation du quartier Crescent Valley
(conseiller McGuire)
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que le directeur général charge le
personnel municipal approprié d'inviter des représentants du ministère du
Développement social à participer à une réunion du conseil afin de faire le point sur les
projets de revitalisation du quartier Crescent Valley.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
11.5 PlanSJ Growth Strategy (March 2011): Fairville Place (Councillor McGuire)
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that as the planning process begins for
the Fairville Boulevard area, consideration be given to include “Fairville Place” within this
planning process model.
Question being taken, the motion was carried.
11.5 Stratégie de croissance du PlanSJ (mars 2011) : Place Fairville
(conseiller McGuire)
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que dans le cadre du lancement du
processus de planification relatif à la zone du boulevard Fairville, on envisage d'inclure
la place Fairville dans ce modèle de processus de planification.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
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COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL
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(Deputy Mayor Chase reentered the meeting)
12. Business Matters - Municipal Officers
12.1 City Manager: Municipal Legislative Powers
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that Common Council select an
appointee to advocate for the introduction of a permissive legislative approach in a new
Municipalities Act in the Province of New Brunswick.
Question being taken, the motion was carried.
(Le maire suppléant Chase est de nouveau présent à la séance.)
12. Affaires municipales évoquées par les fonctionnaires municipaux
12.1 Directeur général : Pouvoirs législatifs à l'échelle de la municipalité
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que le conseil communal sélectionne un
candidat pour défendre la mise en œuvre d'une approche facultative de la loi dans le
cadre d'une nouvelle Loi sur les municipalités de la province du Nouveau-Brunswick.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
12.2 City Manager: Communications Strategy Update
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that Common Council receive for
information the submitted report M&C 2011-54: Communications Strategy Update.
Question being taken, the motion was carried.
12.2 Directeur général : Mise à jour de la stratégie en matière de
communications
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que le conseil communal accepte à titre
informatif le rapport soumis intitulé M/C 2011-54 : Mise à jour de la stratégie en matière
de communications.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
14.2 Harbour Clean Up - SLS#10A, SLS#24 and Collector Sewer for SLS#8
A Council member expressed concerns with the potential impact that the expropriation of
lands and the construction of a lift station would have on a small business that is located
on the proposed site.
Mr. Groody advised that staff would be returning to Council with a report prior to
proceeding with the expropriation of lands in the area.
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Titus
RESOLVED that as recommended by the City
Manager in the submitted report M&C 2011-62: Harbour Clean-Up – SLS#10A, SLS#24,
and Collector Sewer(s) for SLS#8, Common Council adopt the following resolutions:
I. Be it confirmed and resolved that it continues to be the objective of The City of
Saint John to construct the Harbour Clean Up Project sewer lift stations SLS#8
(Crown Street), SLS#10A (Chesley Drive), and SLS#24 (Kennedy Street), together with
the associated force mains and gravity sewers;
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COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL
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II. Be it resolved that:
(a) the City Solicitor or his designate be authorized to commence and proceed with the
expropriation process to acquire access and title to the lands required to permit the
construction and operation of the Harbour Clean Up Project sewer lift stations SLS#8
(Crown Street), SLS#10a (Chesley Drive), and SLS#24 (Kennedy Street), together with
the associated force mains and gravity sewers; and,
(b) Common Council hereby appoint each of CBCL Limited and Crandall Engineering
Ltd. – Engineering, Surveying, Design, Project Management, Environmental Permitting
Work; deStecher Appraisal Ltd.-Appraisal Services; Kierstead, Quigley & Roberts Ltd. –
Surveying, Line Cutting; Hughes Surveys & Consultants – Surveying, Line Cutting;
Conquest Engineering Ltd. – Geotechnical Analysis and Reporting; W&S General
Contractors-Environmental Soil Investigation if required, the City's agents to make
surveys, take levels, and make such borings, sink such trial pits or conduct such other
tests as are necessary to ascertain suitability of the lands to be expropriated for the
construction and operation of the remainder of the Harbour Clean Up Project; and
(c) Common Council hereby authorize entry by its employees and by its said agents
upon the lands to be expropriated for the construction and operation of the remainder of
the Harbour Clean Up Project;
III. Be it further resolved that:
(a) the Mayor and Common Clerk be authorized to execute a Notice of Entry pursuant to
the provisions of the Expropriation Act, Chapter E-14, RSNB 1973 and amendments
thereto and the Regulations thereunder with respect to each property on which the
remainder of the Harbour Clean Up Project shall be located and through which the
associated force mains and gravity sewer shall run, such notice to advise that the City,
its employees and its named agents intend to enter upon the properties in question,
being PID numbers 00377150, 55006043, and 00000075, commencing not earlier than
April 11, 2011, and continuing as necessary but in no event later than June 30, 2011
for the purpose of conducting activity to determine the suitability of the lands for the
purposes of the remainder of the Harbour Clean Up Project; and
(b) the City Solicitor or his designate arrange that such Notice of Entry be given in
accordance with the requirements of the Expropriation Act;
IV. Be it further confirmed and resolved that the City Manager be directed to proceed to
negotiate the acquisition, by agreement, of all land interests required in connection with
the proposed remainder of the Harbour Clean Up Project to a maximum of 125% of
appraised values.
Question being taken, the motion was carried.
14.2 Nettoyage du port – Stations de relèvement des eaux usées n os 10A et 24 et
o
égout collecteur à la station de relèvement des eaux usées n 8
Un membre du conseil fait part de son inquiétude quant aux répercussions que
l'expropriation des biens-fonds et la construction d'une station de relèvement pourraient
avoir sur une petite entreprise située sur le site proposé.
M. Groody souligne que le personnel présenterait un rapport au conseil avant
d'entreprendre l'expropriation des biens-fonds du secteur.
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Titus
RÉSOLU que, comme le recommande le directeur
général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-62 : Nettoyage du port – Stations de
os
relèvement des eaux usées n 10A et 24 et égout collecteur à la station de relèvement
o
des eaux usées n 8, le conseil communal adopte les résolutions suivantes :
I. Il est confirmé et résolu que The City of Saint John maintienne son objectif, à savoir la
construction, dans le cadre du projet de nettoyage du port, des stations de relèvement
os
des eaux usées n 8 (rue Crown), 10A (promenade Chesley) et 24 (rue Kennedy), ainsi
que des conduites de refoulement et les égouts collecteurs connexes.
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II. Il est de plus résolu que :
a) l'avocat municipal ou son représentant soit autorisé à entamer et à poursuivre le
processus d'expropriation en vue d'acquérir l'accès aux biens-fonds et le titre de ces
derniers, exigés afin d'effectuer les travaux de construction et l'exploitation des stations
os
de relèvement des eaux usées n 8 (rue Crown), 10A (promenade Chesley) et
24 (rue Kennedy), ainsi que des conduites de refoulement et les égouts collecteurs
connexes, dans le cadre du projet de nettoyage du port;
b) le conseil communal nomme, par les présentes, chacune des entreprises suivantes
pour effectuer les travaux correspondants : Crandall Engineering Ltd. – ingénierie,
arpentage, conception, gestion de projet, services de nature environnementale en
matière de permis de travail; deStecher Appraisal Ltd. – services d'évaluation; Kierstead,
Quigley & Roberts Ltd. – arpentage et débroussaillage de corridors; Hughes Surveys &
Consultants – arpentage et débroussaillage de corridors; Conquest Engineering Ltd. –
analyse géotechnique et production de rapports; W&S General Contractors Ltd. –
évaluation environnementale de la reconnaissance du sol et s'il y a lieu les mandataires
de la Ville, pour lever les plans d'arpentage, relever les niveaux, exécuter les forages,
creuser les fosses d'essai ou effectuer tout autre essai nécessaire pour déterminer la
convenance des biens-fonds devant être expropriés aux fins de la construction et de
l'exploitation dans le cadre de l'achèvement du projet de nettoyage du port;
c) le conseil communal autorise par les présentes ses employés et ses représentants
susmentionnés à pénétrer sur les biens-fonds prévus aux fins d'expropriation, en vue de
la construction et de l'exploitation dans le cadre de l'achèvement du projet de nettoyage
du port.
III. Il est de plus résolu que :
a) le maire et la greffière communale soient autorisés à signer l'Avis d'intention de
pénétrer sur un bien-fonds, en vertu de la Loi sur l'expropriation, chapitre E-14,
L.R.N.B., 1973, et des modifications et des règlements y afférents, relativement à
chacun des biens-fonds sur lesquels l'achèvement du projet de nettoyage du port doit
avoir lieu et au travers desquels les conduites de refoulement et les égouts collecteurs
connexes seront tracés, tel avis devant indiquer que la Ville, ses employés et ses
mandataires désignés ont l'intention de pénétrer sur les biens-fonds en question, inscrits
sous les NID 00377150, 55006043, et 00000075, à compter du 11 avril 2011, et ce,
jusqu'au 30 juin 2011, au plus tard, dans le but d'effectuer des travaux en vue de
déterminer la convenance des biens-fonds aux fins de l'achèvement du projet de
nettoyage du port;
b) l'avocat municipal ou son représentant s'assure que l'Avis d'intention de pénétrer soit
délivré conformément aux exigences prévues par la Loi sur l'expropriation.
IV Il est de plus confirmé et résolu que le directeur général soit chargé de procéder aux
négociations en vue d'obtenir le consentement des parties visant l'acquisition des
intérêts immobiliers exigés relativement à l'achèvement du projet de nettoyage du port,
jusqu'à une somme maximale représentant 125 % du montant de la valeur estimative.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
14.3 Tender for Asphaltic Concrete Mixes
D. Logan, Manager of Materials and Fleet, appeared before Council and responded to
questions respecting the submitted report.
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that as recommended by the City
Manager in the submitted report M&C 2011-70: Tender for Asphaltic Concrete Mixes,
the tender for the supply of asphaltic concrete mixes for the 2011 season be awarded to
Classic Construction for the supply of all items required for the period from their
thth
approximate opening date of April 18 to May 9 and to NRB Construction for the supply
th
of all items required during the Construction and After Construction season, May 9
th
through December 16.
Question being taken, the motion was carried with Deputy Mayor Chase
and Councillor Farren voting nay.
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14.3 Soumission relative aux mélanges de béton asphaltique
D. Logan, chef de l'approvisionnement et du parc automobile, se présente devant le
conseil et répond aux questions sur le rapport soumis.
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que, comme le recommande le directeur
général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-70 : Soumission relative aux mélanges
de béton asphaltique, le contrat relatif à l'approvisionnement de mélanges de béton
asphaltique pour la saison 2011 soit accordé à Classic Construction dans chaque cas,
pour la période allant de la date de son ouverture, soit du 18 avril environ jusqu'au
9 mai, et à NRB Construction pendant la période de construction et après celle-ci, soit
du 9 mai au 16 décembre.
À l'issue du vote, la proposition est acceptée. Le maire suppléant Chase
et le conseiller Farren votent contre la proposition.
14.4 Tender for Traffic Paint
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that as recommended by the City
Manager in the submitted report M&C 2011-68: Tender for Traffic Paint, the tender for
the supply of Premium / High Performance Water Bourne Traffic Paint, at a cost of
$49,906.85 plus HST, be awarded to Stinson Equipment.
Question being taken, the motion was carried.
14.4 Soumission relative à la peinture de signalisation routière
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que, comme le recommande le directeur
général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-68 : Soumission relative à la peinture
de signalisation routière, le contrat pour la fourniture de peinture à l'eau de démarcation
routière de haute qualité ou haute performance soit accordé à Stinson Equipment pour
un montant de 49 906,85 $, TVH en sus.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
14.5 Telecom Expense Management Software (TEM)
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that as recommended by the City
Manager in the submitted report Telecom Expense Management Software (TEM), the
Quotation submitted by WebCentrex for the procurement of a Telecom Expense
Management solution be accepted.
Question being taken, the motion was carried.
14.5 Logiciel de gestion des dépenses en télécommunications
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que, comme le recommande le directeur
général dans le rapport soumis intitulé Logiciel de gestion des dépenses en
télécommunications, le devis présenté par WebCentrex pour l'acquisition d'une solution
de gestion des dépenses en télécommunications soit accepté.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
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14.6 Sauerteig Letter to Fire Chief
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that the H. Sauerteig letter dated
March 17, 2011 regarding The former Chief Simonds' letter of March 1, 2011 in reply to
my letter to him of February 15, 2011, be received for information.
Question being taken, the motion was carried.
14.6 Lettre de Sauerteig adressée au chef du service d'incendie
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que la lettre de H. Sauerteig datée du
er
17 mars 2011 concernant la lettre de l'ancien chef Simond datée du 1 mars 2011 en
réponse à la lettre que je lui ai adressée le 15 février 2011, soit acceptée à titre
d'information.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
(Councillor Norton withdrew from the meeting)
14.7 Rockwood Park Golf Course and Aquatic Driving Range Proposed 2011 Fee
Structure
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that the letter and report from Gerry
Connolly, President of Total Golf Management Inc., regarding the Rockwood Park Golf
Course and Aquatic Driving Range, be received for information and the Proposed 2011
Fee Structure be approved as submitted.
Question being taken, the motion was carried.
(Councillor Norton reentered the meeting)
(Le conseiller Norton quitte la séance.)
14.7 Rapport sur le terrain de golf et le champ d'exercice aquatique du
parc Rockwood et grille tarifaire proposéepour 2011
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que la lettre et le rapport reçus de
Gerry Connolly, président de Total Golf Management Inc., au sujet du terrain de golf et
du champ d'exercice aquatique du parc Rockwood soient acceptés à titre informatif et
que la grille tarifaire proposée pour 2011 soit approuvée telle qu'elle est présentée.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
(Le conseiller Norton se joint de nouveau à la séance.)
12.3 City Manager: Province of New Brunswick Wetlands Conservation Policy
Changes
On motion of Councillor Farren
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that Common Council receive for
information the submitted report M&C 2011-57: Province of New Brunswick Wetlands
Conservation Policy Changes.
Question being taken, the motion was carried.
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COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL
MARCH 28, 2011/LE 28 MARS 2011
12.3 Directeur général : Changements à la politique de conservation des terres
humides du Nouveau-Brunswick
Proposition du conseiller Farren
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que le conseil communal accepte à titre
informatif le rapport soumis intitulé M/C 2011-57 : Changements à la politique de
conservation des terres humides du Nouveau-Brunswick.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
12.5 City Manager: Saint John Port Authority 2011 Land Use Plan
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that as recommended by the City
Manager in the submitted report M&C 2011-63: Saint John Port Authority 2011 Land
Use Plan, Common Council direct the City Manager to task the Planning and
Development Department with the responsibility to coordinate the City's formal written
response to the Saint John Port Authority 2011 Land Use Plan, and further that Common
Council: 1) Refer the Saint John Port Authority 2011 Land Use Plan to the Planning
Advisory Committee, the PlanSJ Citizen's Advisory Committee and the PlanSJ Staff
Steering Committee for review and comment; and 2) Direct the Planning and
Development Department to draft a written response on behalf of The City of Saint John
and forward this draft response to a future meeting of Committee of the Whole for
discussion and review.
Question being taken, the motion was carried.
12.5 Directeur général : Plan d'aménagement du territoire 2011 de
l'Administration portuaire de Saint John
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que, comme le recommande le directeur
général dans le rapport soumis intitulé M/C 2011-63 : Plan d'aménagement du territoire
2011 de l'Administration portuaire de Saint John, le conseil communal demande au
directeur général de confier au service Urbanisme et développement la responsabilité de
coordonner la réponse écrite officielle de la Ville au plan d'aménagement du territoire
2011 de l'Administration portuaire de Saint John. Il est en outre résolu que le conseil
communal 1) transmette le plan d'aménagement du territoire 2011 de l'Administration
portuaire de Saint John au Comité consultatif d'urbanisme, au Comité consultatif de
citoyens pour le PlanSJ et au Comité directeur du personnel pour le PlanSJ aux fins
d'examen et de commentaires et 2) charge le service Urbanisme et développement de
rédiger la réponse écrite au nom de The City of Saint John et de la transmettre au
Comité plénier lors d'une prochaine réunion à des fins de discussion et d'examen.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
12.7 Rainbow Park Improvements Amendment to Recreational Infrastructure
Canada Letter of Offer
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that Council approve the submitted
amendment as recommended by the City Manager in the submitted report entitled
Rainbow Park Improvements Amendment to Recreational Infrastructure Canada Letter
of Offer, and further that the Mayor and Common Clerk be authorized to sign any
necessary document required to effect the amendment.
Question being taken, the motion was carried.
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COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL
MARCH 28, 2011/LE 28 MARS 2011
12.7 Améliorations du parc Rainbow – Modification de la lettre d'offre
d'Infrastructure de loisirs du Canada
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que le conseil approuve la modification
soumise comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé
Améliorations du parc Rainbow – Modification de la lettre d'offre d'Infrastructure de
loisirs du Canada, et que le maire et la greffière communale soient autorisés à signer
toute la documentation requise pour mettre en œuvre ladite modification.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
13. Committee Reports
13.1Committee of the Whole: Recommended Amendment to Procedural By-Law
The Common Clerk advised that the necessary advertising was completed with regard to
the proposed by-law amendment to amend a by-law respecting the procedures of the
Common Council of The City of Saint John.
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the by-law entitled “A Law to
Amend a By-Law Respecting the Procedures of the Common Council of The City of
Saint John”, by deleting subsection 4.13 Simultaneous Interpretation, be read a first
time.
Question being taken, the motion was carried with Councillor Farren
voting nay.
Read a first time by title, the by-law entitled “A Law to Amend a By-Law Respecting the
Procedures of the Common Council of The City of Saint John”.
On motion of Councillor Snook
Seconded by Councillor Titus
RESOLVED that the by-law entitled “A Law to
Amend a By-Law Respecting the Procedures of the Common Council of The City of
Saint John”, by deleting subsection 4.13 Simultaneous Interpretation, be read a second
time.
Question being taken, the motion was carried with Councillor Farren
voting nay.
Read a second time by title, the by-law entitled “A Law to Amend a By-Law Respecting
the Procedures of the Common Council of The City of Saint John”.
13. Rapports déposés par les comités
13.1Comité plénier : Modification recommandée de l'arrêté procédural
La greffière communale indique que les avis requis ont été publiés relativement au projet
de modification d'arrêté visant à modifier l'Arrêté relatif au règlement intérieur du conseil
communal de The City of Saint John.
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant
l'Arrêté relatif au règlement intérieur du conseil communal de The City of Saint John »,
par la suppression du paragraphe 4.13 Interprétation simultanée, fasse l'objet d'une
première lecture.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée. Le conseiller Farren vote
contre la proposition.
Première lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté relatif au
règlement intérieur du conseil communal de The City of Saint John ».
96-147
COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL
MARCH 28, 2011/LE 28 MARS 2011
Proposition du conseiller Snook
Appuyée par le conseiller Titus
RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant
l'Arrêté relatif au règlement intérieur du conseil communal de The City of Saint John »,
par la suppression du paragraphe 4.13 Interprétation simultanée, fasse l'objet d'une
deuxième lecture.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée. Le conseiller Farren vote
contre la proposition.
Deuxième lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté relatif au
règlement intérieur du conseil communal de The City of Saint John ».
13.2 Committee of the Whole: Request for Proposal of City Market Management
On motion of Councillor Titus
Seconded by Councillor Higgins
RESOLVED that the response received to the
Request for Proposals respecting management of the Saint John City Market
(2010092203P) be rejected.
Question being taken, the motion was carried with Deputy Mayor Chase
and Councillor Snook voting nay.
13.2 Comité plénier : Demande de gestion du marché municipal
Proposition du conseiller Titus
Appuyée par la conseillère Higgins
RÉSOLU que la réponse à la demande de gestion
du marché municipal de Saint John (2010-092203P) soit rejetée.
À l'issue du vote, la proposition est acceptée. Le maire suppléant Chase
et le conseiller Snook votent contre la proposition.
14. Consideration of Issues Separated from Consent Agenda
14.1 Dever Road Water Transmission Main
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the submitted report M&C 2011-
64: Contract No. 2010-4: Dever Road Water Transmission Main be received for
information.
Question being taken, the motion was carried.
14. Étude des sujets écartés des questions soumises à l'approbation du
conseil
14.1 Conduite d'eau principale du chemin Dever
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que le rapport soumis intitulé M/C 2011-
o
64 : Contrat n 2010-4 concernant la conduite d'eau principale du chemin Dever soit
accepté à titre informatif.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
15. General Correspondence
15. Correspondance générale
96-148
COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL
MARCH 28, 2011/LE 28 MARS 2011
16. Adjournment
The Mayor declared the meeting adjourned at 9:45 p.m.
16. Levée de la séance
Le maire déclare que la séance est levée à 21 h 45.
Mayor / maire
Common Clerk / greffière communale