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2007-01-02_Minutes--Procès-verbal92-632 COMMON COUNCIL / CONSEIL COMMUNAL JANUARY 2, 2007 / Le 2 janvier 2007 COMMON COUNCIL MEETING – THE CITY OF SAINT JOHN CITY HALL – JANUARY 2, 2007, 5:00 P.M. present Norman McFarlane, Mayor Deputy Mayor Hooton and Councillors Chang, Chase, Court, Farren, Ferguson, McGuire, Tait, Titus and White - and - T. Totten, City Manager; J. Nugent, City Solicitor; Greg Yeomans, Commissioner of Finance and Treasurer; P. Groody, Commissioner of Municipal Operations; J. Baird, Commissioner of Planning and Development; W. Edwards, Commissioner of Building Inspections; A. Bodechon, Chief of Police; R. Simonds, Fire Chief, B Morrison, Commissioner of Leisure Services; P. Woods, Common Clerk and Deputy City Manager; and E. Gormley, Assistant Common Clerk SÉANCE DU CONSEIL COMMUNAL DE THE CITY OF SAINT JOHN À L'HÔTEL DE VILLE, LE 2 JANVIER 2007 à 17 h Sont présents : Norman McFarlane, maire la mairesse suppléante Hooton et les conseillers Chang, Chase, Court, Farren, Ferguson, McGuire, Tait, Titus et White et T. Totten, directeur général; J. Nugent, avocat municipal; Greg Yeomans, commissaire aux finances et trésorier; P. Groody, commissaire aux opérations municipales; J. Baird, commissaire à l'urbanisme et au développement; W. Edwards, commissaire aux services d'inspection et des bâtiments; A. Bodechon, chef de police; R. Simonds, chef du service d'incendie; B. Morrison, commissaire aux services des loisirs; P. Woods, greffier communal et directeur général adjoint; ainsi que E. Gormley, greffière communale adjointe 1. Call To Order – Prayer Mayor McFarlane called the meeting to order and Reverend Eric Phinney offered the opening prayer. 1. Ouverture de la réunion, suivie de la prière La séance est ouverte par le maire McFarlane et le pasteur Eric Phinney récite la prière d'ouverture. 2. Approval of Minutes 2. Approbation du procès-verbal 3. Approval of Agenda On motion of Councillor White Seconded by Deputy Mayor Hooton RESOLVED that the agenda of this meeting be approved. Question being taken, the motion was carried. 3. Adoption de l'ordre du jour 92-633 COMMON COUNCIL / CONSEIL COMMUNAL JANUARY 2, 2007 / Le 2 janvier 2007 Proposition du conseiller White Appuyée par la mairesse suppléante Hooton RÉSOLU que l'ordre du jour de la présente séance soit adopté. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 4. Disclosures of Conflict of Interest 4. Divulgations de conflits d'intérêts 5. Consent Agenda 5.1 That Common Council schedule the Public Hearings for the rezoning applications of Robert Colquhoun (7-9 MacLaren Boulevard), Tien Kim Hoa (150 Westmorland Road), Gary Savoie (128 Millidge Avenue) and Heartland Developments Inc. (700 Somerset Street) for Monday, January 29, 2007 at 7:00 p.m. in the Council Chamber. 5.2 That the January 15, 2007 Public Hearings for the rezoning applications of Hughes Surveys & Consultants Inc. (on behalf of Saint John Energy) at 304 Westmorland Road, and Haldor (1972) Ltd. at the rear portion of 298 Westmorland Road, be cancelled, and that Common Council schedule new public hearings for Monday, February 12, 2007 at 7:00 p.m. in the Council Chamber. 5.3 That the letter from Eric Cannon suggesting that a Paintball play zone could be located in Rockwood Park be referred to the Rockwood Park Advisory Committee. On motion of Councillor Titus Seconded by Deputy Mayor Hooton RESOLVED that the recommendation set out for each consent agenda item respectively, with the exception of items, 5.4 and 5.5 (to be considered under section 8), which have been identified for debate, be adopted. Question being taken, the motion was carried. 5. Questions soumises à l'approbation du conseil 5.1 Que le conseil communal fixe la date d'audiences publiques relatives aux demandes de rezonage présentées par Robert Colquhoun (7-9, boulevard MacLaren), Tien Kim Hoa (150, chemin Westmorland), Gary Savoie (128, avenue Millidge) et Heartland Developments Inc. (700, rue Somerset) au lundi, 29 janvier 2007 à 19 h dans la salle du conseil. 5.2 Que les audiences publiques prévues le 15 janvier 2007 relatives aux demandes de rezonage présentées par Hughes Surveys & Consultants Inc., (au nom de Saint John Energy), visant le 304, chemin Westmorland; et Haldor (1972) Ltd., visant le terrain situé à l'arrière du 298, chemin Westmorland, soient annulées et que le conseil fixe une nouvelle date pour la tenue d'une audience publique, soit le lundi, 12 février 2007 à 19 h dans la salle du conseil. 5.3 Que la lettre reçue de Eric Cannon, voulant qu'un terrain de paintball soit aménagé dans le parc Rockwood, soit transmise au Comité consultatif du parc Rockwood Proposition du conseiller Titus Appuyée par la mairesse suppléante Hooton RÉSOLU que la recommandation formulée relativement à chacune des questions soumises à l'approbation du conseil, à l'exclusion des points 5.4 et 5.5 (moyennant l'examen du point avec le point n 8), soit adoptée. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 6. Members Comments Council members commented on various community events. 6. Commentaires présentés par les membres 92-634 COMMON COUNCIL / CONSEIL COMMUNAL JANUARY 2, 2007 / Le 2 janvier 2007 Les membres du conseil s'expriment sur diverses activités communautaires. 7. Proclamation 7. Proclamation On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that item number 10 on the agenda be brought forward and dealt with at this time. Question being taken, the motion was carried Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller McGuire QUE le point 10 de l'ordre du jour soit examiné et traité dès maintenant. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 10. Consideration of By-laws 10.1(a) Third Reading Proposed Zoning By-law Amendment 53-75 Leinster Street 10.1(b) Section 39 Conditions - 53-75 Leinster Street 10.1(c) Letters in Opposition to Proposed Rezoning of 53-75 Leinster Street 10.1(d) Correspondence in Support of Rezoning of 53-75 Leinster Street The City Solicitor called attention to correspondence related to the proposed re-zoning of 53-75 Leinster Street included in the agenda package which was received subsequent to the Public Hearing, advising that it is not to be considered when making the decision on third reading. He explained that the reason for this is that the Public Hearing is the occasion provided for all parties to present their arguments fully and fairly in the presence of Council as well as in the presence of all those interested in the matter, in a single and unified process as set out in the Community Planning Act. He added that the information was addressed to Council and it was therefore added to the agenda with the note that it is not to be considered in making the decision on third reading. (The Mayor and Councillor White withdrew from the meeting as Councillor White had declared a conflict of interest before the Public Hearing on 53-75 Leinster Street and the Mayor having been absent during the hearing, and Deputy Mayor Hooton took the chair.) On motion of Councillor Titus Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that the by-law entitled, “By-law Number C.P. 110-29, A Law to Amend the Zoning By-law of The City of Saint John”, amended by adding "special zones SZ#21", its uses and standards, and re-zoning a parcel of land located at 53-75 Leinster Street, having an area of approximately 2770 square metres, also identified as being PID Numbers 00009431 and 55059992, from “B- 2” General Business to “SZ-21” Special Zone #21 classification with Section 39 Conditions, be read. Councillor Tait called a point of order stating that the comments being made were not germane to the issue which is the proper zoning for the land use in question, and that procedural issues are not appropriate to debate at this time. The Deputy Mayor ruled that comments are restricted to the zoning issue. Question being taken, the motion was defeated, with Councillors Chang, Chase, Court, Farren and Ferguson voting nay. On motion of Councillor Ferguson Seconded by Councillor Farren RESOLVED that third reading of the by-law entitled, “By-law Number C.P. 110-29, A Law to Amend the Zoning By-law of The City of Saint John”, amended by adding "special zones SZ#21", its uses and standards, and re- zoning a parcel of land located at 53-75 Leinster Street, having an area of approximately 2770 square metres, also identified as being PID Numbers 00009431 and 55059992, 92-635 COMMON COUNCIL / CONSEIL COMMUNAL JANUARY 2, 2007 / Le 2 janvier 2007 from “B-2” General Business to “SZ-21” Special Zone #21 classification with Section 39 Conditions, be tabled. Question being taken, the motion was carried, with Councillors McGuire, Tait and Titus voting nay. On motion of Councillor Ferguson Seconded by Councillor Farren RESOLVED that the City Manager and appropriate staff, and the parties involved in the proposed re-zoning of 53-75 Leinster Street, meet with a view to finding a solution, and report back to Council. Responding to a question from Councillor Chase, the City Solicitor commented on the th resolution adopted at the December 18, 2006 meeting recommending that the parties involved meet to seek a resolution, saying that Mr. Baird indicated that such a meeting took place with no resolve. He advised that other information dealing with the merits and arguments of the proposal received after the Public Hearing, should not be considered in Council’s decision regarding third reading. During discussion between the Deputy Mayor and Mr. Baird, Councillor Ferguson raised a point of order stating that the issue has been tabled to which the Deputy responded that she will continue with her questioning. Councillor Farren raised a point of privilege commenting that he took objection to remarks made by a Councillor which he believed to be insinuating that he was against development because he voted to table the issue. In response to a question from Councillor Court, the City Solicitor advised Council that any obligation that the City has with regard to Saint John Non Profit Housing does not bear upon the decision regarding the proposed re-zoning before Council. Councillor Titus commented that he believes in the project and disagrees with discussion which is not germane to the land use issue at hand. Councillor Tait advised that his understanding was that third reading was not contingent on the results of a meeting between the parties. Question being taken, the motion was carried, with Councillors McGuire, Tait and Titus voting nay. (The Mayor and Councillor White re-entered the meeting, and the Mayor took the chair.) On motion of Councillor Tait Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that the Common Clerk be advised that, if any correspondence or material is received, other than that which Council has requested from the City Manager on the issue of the proposed re-zoning of 53-75 Leinster Street, it not be forwarded to Council Members. Question being taken, the motion was carried. 10. Étude des arrêtés municipaux 10.1a) Troisième lecture du projet de modification de l'arrêté sur le zonage relatif au 53-75, rue Leinster 10.1b) Modification proposée aux conditions imposées par l'article 39 visant le terrain situé au 53-75, rue Leinster 10.1c) Lettres d'opposition au projet de modification visant le 53-75, rue Leinster 10.1d) Lettres d'appui au projet de modification visant le 53-75, rue Leinster L'avocat municipal souligne que la correspondance relative au projet de rezonage visant le 53-75, rue Leinster, incluse dans la trousse de l'ordre du jour et reçue à la suite de l'audience publique, ne doit pas être considérée au moment de la prise de décision en troisième lecture, étant donné que toutes les parties peuvent présenter à l'audience publique leur argumentation de manière exhaustive et équitable devant le conseil et toute autre personne intéressée, au cours d'une seule procédure, tel que le prévoit la Loi sur l'urbanisme. Il ajoute que l'information est adressée au conseil et qu'elle est alors 92-636 COMMON COUNCIL / CONSEIL COMMUNAL JANUARY 2, 2007 / Le 2 janvier 2007 ajoutée à l'ordre du jour avec la mention qu'elle ne doit pas être prise en considération au moment de la prise de décision en troisième lecture. (Le maire et le conseiller White quittent la séance puisque M. White avait déclaré un conflit d'intérêts avant la tenue de l'audience publique relative au 53-75, rue Leinster et le maire n'avait pas assisté à l'audience, donc la mairesse suppléante Hooton assume la présidence.) Proposition du conseiller Titus Appuyée par le conseiller McGuire o RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté n C.P. 110- 29, modifiant l'arrêté sur le zonage de The City of Saint John » modifié par l'ajout de la o zone spéciale n SZ-21, ainsi que les usages et les normes connexes, et le rezonage d'une parcelle de terrain d'une superficie d'environ 2 770 mètres carrés, située au 53- 75, rue Leinster et portant les NID 00009431 et 55059992, en vue de faire passer la o classification de zone commerciale générale « B-2 » à zone spéciale n 21 « SZ-21 », sous réserve des conditions imposées par l'article 39, fasse l'objet d'une lecture. Le conseiller Tait fait un rappel au règlement et indique que les commentaires formulés n'ont aucun rapport avec la pertinence du zonage quant à l'usage prévu et que la question de procédure est inopportune en l'espèce. La mairesse suppléante affirme que les commentaires ne doivent viser que la question de zonage. À l’issue du vote, la proposition est rejetée. Les conseillers Chang, Chase, Court, Farren et Ferguson votent contre la proposition. Proposition du conseiller Ferguson Appuyée par le conseiller Farren RÉSOLU que la troisième lecture de l'arrêté intitulé o « Arrêté n C.P. 110-29, modifiant l'arrêté sur le zonage de The City of Saint John » o modifié par l'ajout de la zone spéciale n SZ-21, ainsi que les usages et les normes connexes, et le rezonage d'une parcelle de terrain d'une superficie d'environ 2 770 mètres carrés, située au 53-75, rue Leinster et portant les NID 00009431 et 55059992, en vue de faire passer la classification de zone commerciale générale « B- o 2 » à zone spéciale n 21 « SZ-21 », sous réserve des conditions imposées par l'article 39, soit reportée. À l’issue du vote, la proposition est acceptée. Les conseillers McGuire, Tait et Titus votent contre la proposition. Proposition du conseiller Ferguson Appuyée par le conseiller Farren RÉSOLU que le directeur général, les employés adéquats et les parties intéressées au projet de rezonage visant le 53-75, rue Leinster se réunissent afin de trouver une solution et qu'ils en fassent le compte rendu devant le conseil. L'avocat municipal répond à une question posée par le conseiller Chase et indique qu'une résolution avait été adoptée au cours de la séance du 18 décembre 2006 visant à recommander aux parties prenantes de se réunir afin de résoudre toute question et que M. Baird affirme qu'une telle réunion a eu lieu sans qu'un accord soit obtenu. Il réitère que d'autres renseignements obtenus à la suite de l'audience publique relatifs au mérite et aux arguments visant la proposition ne devraient pas être considérés au moment de la prise de décision en troisième lecture. Au cours des discussions engagées entre la mairesse suppléante et M. Baird, le conseiller Ferguson fait un rappel au règlement et affirme que la question a été reportée, mais la mairesse suppléante répond qu'elle continuera à poser des questions. Le conseiller Farren soulève une question de privilège et indique qu'il s'oppose aux remarques exprimées par un conseiller qu'il interprète comme voulant signifier que ce dernier suggère qu'il s'oppose à l'aménagement puisqu'il vote pour reporter la question. Pour répondre à la question soulevée par le conseiller Court, l'avocat municipal indique au conseil qu'aucune responsabilité assumée par la Ville envers l'organisme Saint John Non-Profit Housing Inc. ne doit influencer sa prise de décision relativement au projet de rezonage présenté devant le conseil. 92-637 COMMON COUNCIL / CONSEIL COMMUNAL JANUARY 2, 2007 / Le 2 janvier 2007 Le conseiller Titus mentionne qu'il appuie le projet, mais s'oppose à toute discussion qui ne porte pas sur la présente question d'usage des terres. Le conseiller Tait dit avoir cru comprendre que la troisième lecture ne relève pas des conclusions dégagées d'une réunion tenue entre les parties. À l’issue du vote, la proposition est acceptée. Les conseillers McGuire, Tait et Titus votent contre la proposition. (Le maire et le conseiller White sont de nouveau présents et le maire préside la séance.) Proposition du conseiller Tait Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que le greffier ne remette aux membres du conseil aucune correspondance ou documentation reçue, autre que celle exigée du directeur général, portant sur le projet de rezonage relatif au 53-75, rue Leinster. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 8. Delegations/Presentations 8.1 Communications Plan Referring to a submitted report and electronic slide presentation, Janet McMillan, of MT&L Public Relations Ltd., outlined her proposed plan to improve communications for the City of Saint John. On motion of Councillor Tait Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that the Communication Audit and Plan submitted by MT&L Public Relations Ltd., be referred to the 2007 budget and considered for implementation. Question being taken, the motion was carried. The Mayor called for a recess at 7:10 p.m., and resumed the meeting at 7:15 p.m. 8. Délégations et présentations 8.1 Plan de communication Se reportant à un rapport présenté et à l'aide d'une présentation électronique de diapositives, Janet McMillan, de MT&L Public Relations Ltd., expose son projet visant à améliorer le service de communications de The City of Saint John. Proposition du conseiller Tait Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que le projet de vérification et de planification des communications présenté par MT&L Public Relations Ltd. soit soumis à un examen quant à sa réalisation au cours des délibérations budgétaires de 2007. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. Le maire demande une suspension à 19 h 10 et la réunion se poursuit à 19 h 15. 8.2(a) Presentations - Union Locals - Pension Deficit Bob Hickes, President of CUPE introduced the topic of funding the pension deficit from the Unions’ perspective and advised that the proposal to be delivered represents the 4 City of Saint John Union Locals and the Retirees’ Association. Referring to a submitted electronic slide presentation, Paul Duxbury, Actuary, advised Council that the Union groups and Retirees’ Association have agreed to a shared solution to funding the pension deficit offering to commit to a raise in contribution with no benefit changes, using an actuarial basis of 7% and the current mortality table. 92-638 COMMON COUNCIL / CONSEIL COMMUNAL JANUARY 2, 2007 / Le 2 janvier 2007 8.2(b) Management and Non-Union - Funding the Pension Plan Referring to a submitted report and an electronic slide presentation, Paul Groody reviewed the contents of the report entitled, “An Essential Plan for Sustainability - Funding the Employees’ Pension Plan on behalf of Management, Professional and Non- union employees of the City of Saint John which included recommendations for that group’s contribution for a solution to the pension deficit. 8.2(c) Retirees’ Comments - Funding the Pension Plan Claude McKinnon, President of the Retirees’ Association, spoke on behalf of approximately 750 retirees advising that his members support the Unions’ presentation. On motion of Councillor Ferguson Seconded by Councillor Court RESOLVED that the meeting be extended beyond 10:00 p.m. as provided for in Council’s Procedural By-law. Question being taken, the motion was carried, with Councillor Titus voting nay. On motion of Deputy Mayor Hooton Seconded by Councillor Court RESOLVED that the presentations delivered on behalf of the Unions, Management, Professional and Non-Union and Retirees be referred to the City Manager and budget deliberations for a report to come back to Council. Question being taken, the motion was carried. 8.2(d) Superintendent of Pensions On motion of Councillor Court Seconded by Councillor White RESOLVED that the correspondence from the Superintendent of Pensions as well as a response prepared by City staff be received for information. Question being taken, the motion was carried. 8.2a) Présentations – sections locales syndicales – déficit de la caisse de retraite Bob Hickes, président du SCFP, présente le point de vue des syndicats relativement à la question du financement visant à combler le déficit de la caisse de retraite et affirme que cette proposition est appuyée par les quatre sections locales de The City of Saint John et l'Association des retraités. Se reportant à une présentation électronique de diapositives, Paul Duxbury, actuaire, affirme devant le conseil que les syndicats et l'Association des retraités consentent à participer à la réalisation d'une solution visant à financer le déficit de la caisse de retraite et s'engagent à accepter une hausse des contributions sans apporter de modifications aux avantages, selon une base actuarielle de 7 % et en fonction de la table de mortalité actuelle. 8.2b) Cadres et employés non syndiqués – financement de la caisse de retraite Se reportant à un rapport et à une présentation électronique de diapositives présentés, Paul Groody expose le contenu du rapport intitulé « An Essential Plan for Sustainability – Funding the Employees' Pension Plan » (plan essentiel de durabilité : financement de la caisse de retraite des employés), en faveur des cadres, des employés membres de professions libérales et des employés non syndiqués de The City of Saint John, qui comprend des recommandations relatives aux contributions apportées par ce groupe visant à trouver une solution pour combler le déficit de la caisse de retraite. 92-639 COMMON COUNCIL / CONSEIL COMMUNAL JANUARY 2, 2007 / Le 2 janvier 2007 8.2c) Commentaires formulés par les retraités relatifs au financement de la caisse de retraite Claude McKinnon, président de l'Association des retraités, s'exprime au nom d'environ 750 retraités et affirme que les membres appuient la présentation donnée par les syndicats. Proposition du conseiller Ferguson Appuyée par le conseiller Court RÉSOLU que la séance soit prolongée au-delà de 22 h en vertu des dispositions de l'arrêté portant sur le règlement intérieur du conseil. À l’issue du vote, la proposition est adoptée. Le conseiller Titus vote contre la proposition. Proposition de la mairesse suppléante Hooton Appuyée par le conseiller Court RÉSOLU que les présentations données par les syndicats, les cadres, les employés membres de professions libérales, les employés non syndiqués et les retraités soient transmises au directeur général et soumises à un examen au cours des délibérations budgétaires aux fins de la rédaction d'un rapport à l'intention du conseil. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 8.2d) Surintendant des pensions Proposition du conseiller Court Appuyée par le conseiller White RÉSOLU que la correspondance reçue du Surintendant des pensions ainsi que la réponse rédigée par les employés municipaux soient acceptées à titre informatif. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 9. Public Hearings 7:00 P.M. 9. Audiences publiques à 19 h 11. Submissions by Council Members 11. Intervention des membres du conseil 12. Business Matters - Municipal Officers 12.1 Request for Placement of a Mini Home - 600 Latimore Lake Road On motion of Councillor Court Seconded by Councillor Farren RESOLVED that as recommended by the City Manager, Common Council approve the placement of another mini home on the subject property at 600 Latimore Lake Road as generally indicated on the location map. Question being taken, the motion was carried. 12. Affaires municipales évoquées par les fonctionnaires municipaux 12.1 Demande présentée voulant installer une mini-maison au 600, chemin Latimore Lake Proposition du conseiller Court Appuyée par le conseiller Farren RÉSOLU que, comme le recommande le directeur général, le conseil approuve l'installation d'une mini-maison supplémentaire sur ladite propriété située au 600, chemin Latimore Lake, comme le montre de manière générale la carte de situation. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 92-640 COMMON COUNCIL / CONSEIL COMMUNAL JANUARY 2, 2007 / Le 2 janvier 2007 12.2 2007 Operating and Capital Budget - General Fund On motion of Deputy Mayor Hooton Seconded by Councillor McGuire RESOLVED that the City Manager submit a summary report on the actual 2006 budget and the proposed increases for 2007 for discussion at the Committee of the Whole meeting at 5:00 p.m. on Thursday in the Council Chamber. Question being taken, the motion was carried. 12.2 Budget d'exploitation et d'immobilisations de 2007 – fonds généraux Proposition de la mairesse suppléante Hooton Appuyée par le conseiller McGuire RÉSOLU que le directeur général présente un rapport préliminaire relatif au budget 2006 actuel et aux augmentations prévues pour 2007, aux fins de discussion devant le Comité plénier au cours de la séance fixée au jeudi à 17 h dans la salle du conseil. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 13. Committee Reports 13. Rapports déposés par les comités 14. Consideration of Issues Separated from Consent Agenda 14.1 Offer to Lease - Tourist Information Center On motion of Councillor White Seconded by Deputy Mayor Hooton RESOLVED that as recommended by the City Manager, the Mayor and Common Clerk be authorized to execute the Offer to Lease from Se-Fish Associated Limited and 058854 N.B. Ltd. related to Unit 203, in Shoppes of City Hall for the period January 1, 2007 to December 31, 2007. Question being taken, the motion was carried. 14. Étude des sujets écartés des questions soumises à l'approbation du conseil 14.1 Offre de location – Centre d'information touristique Proposition du conseiller White Appuyée par la mairesse suppléante Hooton RÉSOLU que, comme le recommande le directeur général, le maire et le greffier communal soient autorisés à signer l'offre de location présentée par Se-Fish Associated Limited et 058854 N.B. Ltd. relative au bureau 203 er situé au centre de boutiques de l'hôtel de ville, pour la période allant du 1 janvier 2007 au 31 décembre 2007. À l'issue du vote, la proposition est adoptée. 15. General Correspondence 15. Correspondance générale 16. Adjournment The Mayor declared the meeting adjourned at 10:15 p.m. 92-641 COMMON COUNCIL / CONSEIL COMMUNAL JANUARY 2, 2007 / Le 2 janvier 2007 16. Clôture de la séance Le maire déclare que la séance est levée à 22 h 15. Mayor/maire Common Clerk/greffier communal