2010-01-18_Minutes--Procès-verbal
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JANUARY 18, 2010/LE 18 JANVIER 2010
COMMON COUNCIL MEETING – THE CITY OF SAINT JOHN
CITY HALL – JANUARY 18, 2010 - 6:00 P.M.
Present:
Ivan Court, Mayor
Deputy Mayor Chase and Councillors Court, Farren, Killen,
Higgins, McGuire, Mott, Snook and Sullivan
- and –
P. Woods, City Manager ; A. Beckett, Deputy City Manager; J.
Nugent, City Solicitor; G. Yeomans, Commissioner of Finance
and Treasurer; K. Rice, Deputy Commissioner of Municipal
Operations; K. Forrest, Commissioner of Planning and
Development; J. Hamilton, Deputy Commissioner of Planning
and Development; A. Poffenroth, Deputy Commissioner of
Buildings and Inspection Services; B. Hanlon, Police Inspector;
R. Simonds, Fire Chief, B. Morrison, Commissioner of Leisure
Services; E. Gormley, Common Clerk and J. Taylor, Assistant
Common Clerk.
SÉANCE DU CONSEIL COMMUNAL DE THE CITY OF SAINT JOHN
TENUE À L'HÔTEL DE VILLE, LE 18 JANVIER 2010 À 18 H
Sont présents :
Ivan Court, maire
le maire suppléant Chase et les conseillers Court, Farren, Killen,
Higgins, McGuire, Mott, Snook et S ullivan
et
P. Woods, directeur général; A. Beckett, directeur général
adjoint; J. Nugent, avocat municipal; G. Yeomans, commissaire
aux finances et trésorier; K. Rice, commissaire aux Opérations
municipales; K. Forrest, commissaire au service Urbanisme e t
développement; J. Hamilton, commissaire à l'urbanisme et au
développement; A. Poffenroth, commissaire adjoint aux Services
d'inspection et des bâtiments; B. Hanlon, inspecteur de police;
R. Simonds, chef du service d'incendie; B. Morrison, commissaire
de s Services des loisirs; ainsi que E. Gormley, greffière
communale et J. Taylor, greffier communal adjoint.
1. Call To Order – Prayer
Mayor Court called the meeting to order and Reverend Lloyd Lake offered the opening
prayer.
1. Ouverture de la séance, suivie de la prière
La séance est ouverte par le maire Court et le pasteur Lloyd Lake récite la prière
d'ouverture.
2. Approval of Minutes
On motion of Councillor Snook
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that the minutes of the meeting of
Common Council, held on December 21, 2009 be approved and the by - law title in item
10.3 be amended to By - Law Number C.P. 105 - 30.
Question being taken, the motion was carried.
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2. Approbation du procès - verbal
Proposition du conseiller Snook
Appu yée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que le procès - verbal de la séance du
conseil communal tenue le 21 décembre 2009 soit approuvé et que l'intitulé de l'arrêté
o
figurant au point 10.3 soit modifié pour faire apparaître Arrêté n C.P. 105 - 30.
À l'i ssue du vote, la proposition est adoptée.
3. Approval of Agenda
On motion of Councillor Snook
Seconded by Councillor Mott
RESOLVED that the agenda of this meeting be
approved with the addition of items 3.1 Committee of the Whole: Recommended
App ointment of a City Manager; 13.5 Committee of the Whole: Recommended
Appointments to Committees;
Question being taken, the motion was carried.
3. Adoption de l'ordre du jour
Proposition du conseiller Snook
Appuyée par le conseiller Mott
RÉSOL U que l'ordre du jour de la présente réunion
soit adopté, moyennant l'ajout des points 3.1, Comité plénier : Recommandations pour la
nomination d'un directeur général et 13.5, Comité plénier : Recommandations de
nominations pour siéger aux comités.
À l 'issue du vote, la proposition est adoptée.
3.1 Committee of the Whole: Appointment of a City Manager
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Sullivan
RESOLVED that Mr. J. Patrick Woods be
appointed to the position of City Manage r of the City of Saint John pursuant to Section
74 of the Municipalities Act and the relevant provisions of An Act to Provide for the
Government of the City of Saint John , 1936 , Chapter 94, 1 Ed., VII, 1936, subject to the
following terms and conditions –
Effective Date of Appointment
The appointment will become effective upon the execution by Mr. Woods and the
City of a Contract reflecting the terms and conditions identified herein.
Duties and Responsibilities
The duties and responsibilities of the posi tion of City Manager shall be as
described in policies existing, or as may be adopted by Common Council from
time to time as well as those described in relevant legislation.
Base Salary
Base salary will be $167,500 per annum effective as of the date of appointment
to the position of City Manager. All compensation and benefits and related terms
of Mr. Woods’ employment will be based as of the date of his appointment to the
position of City Manager. Mr. Woods’ performance will be reviewed annually by
st
the Mayor and Council on or before July 1 and he will be eligible for annual
increments to the base salary as listed below subject to satisfactory results on his
performance review:
July 1, 2010 $2,500
July 1, 2011 $2,500
July 1, 2012 $2,500
July 1, 2013 $2,500
July 1, 2014 $ Ø
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Cost of Living Increases
To remove any perception of conflict in terms of the City Manager’s making
recommendations to Common Council with respect to the cost of living
adjustment to salary scales for City mana gers and staff, the salary scale for the
st
City Manager would be incremented annually on January 1 of each year by the
greater of 2.5% or CPI. Consistent with the decision of Common Council, the
st
salary scale for the City Manager will not be adjusted on Ja nuary 1 , 2010.
Vacation
In addition to statutory holidays, Mr. Woods will be entitled to six (6) weeks of
vacation per year.
Benefits
Premiums for health/dental and travel insurance will be funded 100% by the City.
Premiums for life insurance will be funded 75% by the City and 25% by Mr.
Woods.
Mr. Woods will be entitled to all other benefits to which employees of the City are
entitled in accordance with the policies of the City.
Vehicle
Mr. Woods will be provided with a mid - sized vehicle. Mr. Woods will be expected
to pay for fuel and other costs associated with personal use of the vehicle outside
the City.
Professional Development
The City will support ongoing professional development for Mr. Woods including
participation in annual conferences.
R etirement/Resignation Date
Mr. Woods must retire or resign not later than June 30, 2015. In recognition of
the provisions of Section 74 of the Municipalities Act :
a) Mr. Woods shall neither seek, nor accept if offered, an employee -
employer relationship with the City for any period subsequent to June 30,
2015; and
b) The City shall neither offer to extend the employer - employee relationship
with Mr. Woods beyond June 30, 2015 nor to establish a new employer -
employee relationship with him subsequent to that date.
Pension Plan
Mr. Woods will be required to be part of the pension plan of the City of Saint
John. His annual pension at retirement/resignation will be equal to the greater of:
$70,200; or
27 times the maximum Benefit Accrual Rate prescribed by CRA at year of
retirement or resignation.
The portion of the aforesaid pension which is in excess of that to which he will be
entitled under the City of Saint John Pension Act at the time of his retirement
shall be indexed the 2% per annum on January 1 of each y ear.
Residency
The City of Saint John encourages its non - scheduled employees to reside in the
City of Saint John.
Retirement
Upon retirement at July 1, 2015, Mr. Woods will be provided with a retirement
benefit equivalent to six (6) months of his salary at that time.
And further that the Mayor and Common Clerk be authorized to sign a contract reflecting
the aforesaid terms and conditions.
Question being taken, the motion was carried with Councillors Farren and
Higgins voting nay.
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3.1 Comité plénier : Nomination d'un directeur général
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Sullivan
RÉSOLU que M. J. Patrick Woods soit nommé au
poste de directeur général conformément à l'article 74 de la Loi sur les municipalités et
aux dis positions pertinentes de An Act to Provide for the Government of the City of Saint
re
John , 1936 , chapitre 94, 1 éd., VII, sous réserve des conditions suivantes :
Date d'entrée en vigueur de la nomination
La nomination prendra effet à la date de la signatu re par M. Woods et par la Ville
d'un contrat comprenant les présentes modalités.
Pouvoirs et responsabilités
Les pouvoirs et responsabilités inhérents au poste de directeur général devront
être ceux énoncés dans les politiques ou les lois pertinentes, ou ceux adoptés
occasionnellement par le conseil communal.
Salaire de base
Le salaire de base sera de 167 500 $ par année à compter de la date de
nomination au poste de directeur général. La rémunération, les avantages et les
conditions d'emploi liés au pos te occupé par M. Wood seront calculés en fonction
de sa date d'entrée en fonction en tant que directeur général. Le maire et le
er
conseil procéderont chaque année, le 1 juillet ou avant cette date, à un examen
du travail effectué par M. Woods. À la suite d e cet examen et sous réserve de
résultats satisfaisants, il pourra bénéficier d'une augmentation annuelle du
salaire de base comme suit :
er
Le 1 juillet 2010 2 500 $
er
Le 1 juillet 2011 2 500 $
er
Le 1 juillet 2012 2 500 $
er
Le 1 juillet 2013 2 500 $
er
Le 1 juillet 2014 Ø $
Augmentations du coût de la vie
Étant donné que le directeur général se doit de faire des recommandations au
conseil communal pour ajuster l'échelle des salaires des gestionnaires et du
personnel de la Ville au coût de la vie, le salaire du directeur général sera
er
augmenté annuellement, en date du 1 janvier, de 2.5 % ou d'un montant
équivalant à l'indice du coût de la vie, au plus grand des deux montants, et ce,
pour éviter toute source de conflit. Conformément à la décision prise par le
conseil communal, le salaire du directeur général ne fera l'objet d'aucun
er
ajustement le 1 janvier 2010.
Congés
En plus des congés fériés, M. Woods se verra attribuer six (6) semaines de
congés par an.
Avantages
Les avantages liés à l'assurance santé, dentaire et voyage seront intégralement
financés par la Ville. Les primes d'assurance - vie seront financées à hauteur de
75 % par la Ville et à 25 % par M. Woods.
Conformément aux politiques de la Ville, M. Woods bénéficiera égale ment de
tous les autres avantages auxquels les employés de la Ville ont droit.
Véhicule
Un véhicule intermédiaire sera mis à la disposition de M. Woods. Ce dernier
devra régler les coûts de carburant ainsi que tous les autres frais liés à
l'utilisation du véhicule à l'extérieur de la ville et à des fins personnelles.
Perfectionnement professionnel
La Ville soutiendra le perfectionnement professionnel continu de M. Woods, y
compris la participation à des conférences annuelles.
Date de départ à la retraite et date de démission
M. Woods devra prendre sa retraite ou remettre sa démission au plus tard le
30 juin 2015. Compte tenu des modalités de l'article 74 de la Loi sur les
municipalités :
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a) M. Woods ne devra en aucun cas chercher à entretenir ou à accepter, si
l'on lui propose, une relation d'emploi avec la Ville après le 30 juin 2015;
b) La Ville ne devra en aucun cas proposer de prolonger la relation d'emploi
existante avec M. Woods au - delà du 30 juin 2015, ni d'en proposer une
nouvelle après ladite date.
R égine de retraite
M. Woods devra souscrire au régime de retraite de The City of Saint John. À la
suite de son départ à la retraite ou de sa démission, la pension annuelle qu'il
percevra sera égale au plus grand des montants suivants :
70 200 $;
27 fois l e taux d'accumulation des prestations prescrit par l'ARC pour
l'année au cours de laquelle le départ à la retraite ou la démission
survient.
Au moment où le départ à la retraite a lieu, la part de la pension susmentionnée
qui excède le montant auquel il a droit en vertu de la Loi sur le régime de retraite
er
de la ville de Saint John devra être indexé de 2 % par an, et ce, le 1 janvier de
chaque année.
Résidence
The City of Saint John encourage ses employés non syndiqués à résider en ville.
Départ à la re traite
er
Au moment de prendre sa retraite, soit le 1 juillet 2015, M. Woods touchera une
prestation de retraite dont le montant équivaudra à six (6) mois de salaire perçu
avant cette date.
Il est en outre résolu que le maire et la greffière communale soie nt autorisés à signer un
contrat comprenant les conditions susmentionnées.
À l'issue du vote, la proposition est acceptée. Le conseiller Farren et la
conseillère Higgins votent contre la proposition.
4. Disclosures of Conflict of Interest
4. Divulga tions de conflits d'intérêts
5. Consent Agenda
th
5.1
That the E. Teed letter dated January 11 regarding Government support for the
Digby Ferry be received for information.
th
5.2
That the E. Teed letter dated January 4 regarding Harbour Cleanup Costs
Sha re be received for information.
5.3
That as recommended by the City Manager, Common Council hereby adopts the
submitted Terms of Reference for the Saint John 225 Committee.
5.4
That as recommended by the City Manager, the tender from Anisoft Group Inc.
f or the supply and installation of the new AS400 8203Model E4A host system and
associated peripherals in the amount of $31,500.00 (plus tax), be accepted.
5.5
Refer to item 14.1.
5.6
That the City Solicitor or his designate be authorized to commence and p roceed
with the expropriation process to acquire an easement for municipal services and land
for road construction required to permit the reconstruction and operation of Westfield
Road in, through, over and from land designated by PID 00296426 as generally shown
on the sketch dated July 10, 2009 prepared by Terrain Group Inc. and attached to the
report to Mayor and Council dated January 14, 2010, M&C 2010 - 208; and
The Mayor and Common Clerk be authorized to execute the Notice of Intention to
Expropriate a nd such other documentation as may be necessary; and
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The City Manager be directed to pursue negotiations to acquire by agreement the
easement and lands require in, through, over and from PID 00296426.
5.7
That as recommended by the City Manager in the s ubmitted report entitled M&C
2010 - 11, each of Trevor Watson, Joseph Frigault, Mark Seeley and Noel Thorne, is
hereby appointed as a By - law Enforcement Officer with respect to the enforcement of “A
Law Relating to the Public Streets in the City of Saint Joh n and to Prevent Certain
Nuisances in the Said City”, and these appointments shall continue until they cease to
be employees of the Municipal Operations & Engineering Department of The City of
Saint or until it is rescinded by Common Council, whichever com es first; and further, that
each of Trevor Watson, Joseph Frigault, Mark Seeley and Noel Thorne, is hereby
designated and authorized to lay an information in the Provincial Court of the Province of
New Brunswick with respect to violations of the aforesaid by - law, and these designations
and authorizations shall continue for the aforesaid periods of time.
5.8
Refer to item 14.2.
5.9
Refer to item 14.3.
5.10
That as recommended by the City Manager in the submitted report entitled M&C
2010 - 01: Renewal of Le ase of Land, Rogers Wireless, the rent for the five (5) year term
from January 1, 2011 to December 31, 2015 under the lease between The City of Saint
John and Rogers Wireless Inc. (now Rogers Communications Inc.) dated May 3, 2006
shall be $3,200.00 per ye ar (plus H.S.T. if applicable) and all remaining terms and
conditions remain unchanged; and that the Mayor and Common Clerk be authorized to
execute the renewal documentation.
5.11
That as recommended by the City Manager, Common Council schedule the
publi c hearings for the rezoning and Section 39 applications of Galbraith Construction
Ltd. (130 Gault Road) and ADI Limited (33 Smythe Street) for Monday, February 15,
2010 at 7:00 p.m. in the Council Chamber, and refer the applications to the Planning
Advisor y Committee for report and recommendation.
5.12
That as recommended by the City Manager, employee #4250 be retired on the
Order of Council as per Section 12(1)(d) of The City of Saint John Pension Act.
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Cou ncillor Snook
RESOLVED that the recommendation set out for
each consent agenda item respectively, with the exception of item 5.5 Destination
Marketing Organization; item 5.8 Sauerteig Letter: Non - Compliance of New Brunswick
Pipeline Co. with Certifica te GC - 110 National Energy Board; 5.9 Provincial Tourism
Guide 2010, which have been identified for debate, be adopted.
Question being taken, the motion was carried.
5. Questions soumises à l'approbation du conseil
5.1
Que la lettre de E. Teed datée du 11 janvier au sujet du soutien du
gouvernement concernant le service du transbordeur assurant la navette entre Digby et
Saint John soit acceptée à titre informatif.
5.2
Que la lettre de E. Teed datée du 4 janvier au sujet du partage des coûts liés au
nett oyage du port soit acceptée à titre informatif.
5.3
Que, comme le recommande le directeur général, le conseil communal approuve
le mandat présenté aux fins du Comité de Saint John 225.
5.4
Que, comme le recommande le directeur général, la soumission prés entée par
Anisoft Group Inc. relative à l'approvisionnement et l'installation de deux nouveaux
systèmes hôtes AS400, modèle 8203 - E4A, et les périphériques connexes, au montant
de 31 500 $ (taxes en sus) soit acceptée.
5.5
Voir le point 14.1.
5.6
Que l'av ocat municipal ou son représentant soit autorisé à entamer et à
poursuivre le processus d'expropriation en vue d'acquérir une emprise de terrain aux
fins de services municipaux, et ce, en vue de construire une route, à savoir la réfection
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et la mise en ser vice du chemin Westfield concernant les terrains portant le
NID 00296426, comme le montre de manière générale le croquis présenté le 10 juillet
2009 et préparé par Terrain Group Inc. et qui accompagne le rapport (M/C 2010 - 208),
lequel a été reçu par le mai re et le conseil en date du 14 janvier 2010;
Que le maire et la greffière communale soient autorisés à signer l'avis d'intention
d'exproprier et tous les documents nécessaires à cet effet;
Il est en outre résolu que le directeur général soit chargé de m ener les négociations, par
accord, pour l'acquisition d'une servitude et des terrains attenants au bien - fonds portant
le NID 00296426.
5.7
Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé
M/C 2010 - 11, Trevor Watson, Joseph Fri gault, Mark Seeley et Noel Thorne, soient
nommés agent d'exécution des arrêtés municipaux dans le cadre de l'application de
l'« Arrêté visant à réglementer l'utilisation des rues publiques et à empêcher certaines
nuisances dans The City of Saint John », et que ces affectations demeurent en vigueur
aussi longtemps que ces personnes seront employées par le service Opérations
municipales et Génie de The City of Saint John ou jusqu'à ce que leur nomination soit
révoquée par le conseil communal, selon la premièr e éventualité. Il est en outre résolu
que Trevor Watson, Joseph Frigault, Mark Seeley et Noel Thorne soient nommés et
autorisés à déposer auprès de la Cour provinciale du Nouveau - Brunswick des
dénonciations relatives aux infractions commises à l'encontre d udit arrêté, et ce, pour la
période susmentionnée.
5.8
Voir le point 14.2.
5.9
Voir le point 14.3.
5.10
Que, comme le recommande le directeur général dans le rapport soumis intitulé
M/C 2010 - 01 relativement à la reconduction du bail de bien - fonds – Rog ers Wireless
er
Inc., le montant de la location établie pour une durée de cinq (5) ans, soit du 1 janvier
2011 au 31 décembre 2015, en vertu du bail signé entre The City of Saint John et
Rogers Wireless Inc. (maintenant appelée Rogers Communications Inc.) e n date du 3
mai 2006, soit fixé à 3 200 $ par an (TVH en sus, le cas échéant), que les modalités
restent inchangées et que le maire et la greffière communale soient autorisés à signer
les documents pour le renouvellement du bail.
5.11
Que, comme le recomm ande le directeur général, le conseil communal fixe la
date d'audiences publiques au lundi 15 février 2010, à 19 h, dans la salle du conseil,
relativement aux demandes de rezonage et de modification des conditions imposées par
l'article 39 déposées par Gal braith Construction Ltd. (130, chemin Gault) et ADI Limited
(33, rue Smythe), et que les demandes soient soumises au Comité consultatif
d'urbanisme aux fins de présentation d'un rapport et de recommandations.
o
5.12
Que, comme le recommande le directeur gén éral, l'employé n 4250 soit mis à la
retraite sur l'ordre du conseil, conformément à l'alinéa 12(1)d) de la Loi sur le régime de
retraite de la ville de Saint John .
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que la recommandation formulée
relativement à chacune des questions soumises à l'approbation du conseil, à l'exclusion
des points 5.5 Organisation de marketing de destinations, 5.8 Lettre reçue de Sauerteig
au sujet de la non - conformité de Brunswick Pipeline Co. au certificat GC - 110 de l'Office
national de l'énergie et 5.9 Guide touristique provincial de 2010, qui ont été sélectionnés
aux fins de discussion, soit adoptée.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
6. Members Comments
Council members com mented on various community events.
6. Commentaires présentés par les membres
Les membres du conseil s'expriment sur diverses activités communautaires.
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7. Proclamation
7.1 Heart Month – February 2010
The Mayor proclaimed the month of February 2010 as Heart Month in the City of
Saint John.
7. Proclamation
7.1 Le mois du cœur – Février 2010
Le maire déclare que le mois de février 2010 est le mois du cœur dans The City
of Saint John.
12.3 Acting City Manager: Contract No. 2009 - 11: Ocean Westway Wate r
Transmission Main
On motion of Deputy Mayor Chase
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that Contract Number 2009 - 11: Ocean
Westway Water Transmission Main, be awarded to the low tenderer, Fairville
Construction Ltd., at the tendered price of $4,407,536.75 as calculated based upon
estimated quantities, and further that the Mayor and Common Clerk be authorized to
execute the necessary contract documents.
Question being taken, the motion was carried.
12.3 Contrat n o 2009 - 11 concernant la con duite d'eau principale de la voie
Ouest Ocean
Proposition du maire suppléant Chase
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que le contrat 2009 - 11 concernant la
conduite d'eau principale de la voie Ouest Ocean soit accordé au soumissionnaire
moin s - disant, Fairville Construction Ltd., au prix offert de 4 407 536,75 $, établi à partir
de quantités estimatives, et que le maire et la greffière communale soient autorisés à
signer les documents contractuels nécessaires.
À l'issue du vote, la proposit ion est adoptée.
11. Submissions by Council Members
11.1 Traffic Signaling Device – Sandy Point Road (Deputy Mayor Chase)
On motion of Deputy Mayor Chase
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that the City Manager be directed to
submit a repo rt and recommendation to Council regarding traffic signaling at the Foster
Thurston Drive and Sandy Point Road Intersection.
Question being taken, the motion was carried.
11. Interventions des membres du conseil
11.1 Dispositif pour feux de circulation – chemin Sandy Point (maire suppléant
Chase)
Proposition du maire suppléant Chase
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que le directeur général soit chargé de
soumettre au conseil un rapport accompagné de recommandations sur les feux de
circ ulation situés à l'intersection du chemin Sandy Point et de la promenade Foster
Thurston.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
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11.2 Police Commission 2011 Budget (Councillor Titus)
On motion of Councillor Farren
Seconded by Councillor M cGuire
RESOLVED that item 11.2 Police Commission
2011 Budget be tabled until the next meeting of Council.
Question being taken, the motion was carried.
11.2 Budget 2011 du Bureau des commissaires de la police (conseiller Titus)
Proposition du conseiller Farren
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que le point 11.2, Budget 2011 du Bureau
des commissaires de la police, soit reporté à la prochaine réunion du conseil.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
11.3 Fire Depart ment 2011 Budget (Councillor Titus)
On motion of Councillor Farren
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that item 11.3 Fire Department 2011
Budget be tabled until the next meeting of Council.
Question being taken, the motion was carried.
11.3 Budget 2011 du service d'incendie (conseiller Titus)
Proposition du conseiller Farren
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que le point 11.3, Budget 2011 du service
d'incendie, soit reporté à la prochaine réunion du conseil.
À l'i ssue du vote, la proposition est adoptée.
11.4 Vacant Property 130 - 134 Milford Road (Councillor McGuire)
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the City Manager be directed to
submit a report to Council by Fe bruary 1, 2010 regarding the removal of the vacant
property located at 130 - 134 Milford Road.
Question being taken, the motion was carried.
11.4 Lot vacant situé aux 130 - 134, chemin Milford (conseiller McGuire)
Proposition du conseiller McGuire
App uyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que le directeur général soit chargé de
er
soumettre au conseil, au plus tard le 1 février 2010, un rapport sur le déblaiement du
lot vacant situé aux 130 - 134, chemin Milford.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
11.5 Brunswick Pipeline and Milford Community (Councillor McGuire)
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the submission from Councillor
McGuire entitled Brunswick Pipeline and Milford Community be received for information.
Question being taken, the motion was carried.
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11.5 Brunswick Pipeline et Centre communautaire de Milford (conseiller
McGuire)
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que la soumissi on présentée par le
conseiller McGuire intitulée Brunswick Pipeline et Centre communautaire de Milford soit
acceptée à titre informatif.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
11.6 Crescent Valley Neighbourhood Renewal Plan (Councillor McGuire )
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Farren
RESOLVED that the City Manager establish a
dialogue meeting for Council members and key Provincial officials who have been
charged with the implementation of the Crescent Valley Neig hbourhhood Renewal Plan,
and further, that the City Manager be directed to report to Council in two weeks
regarding this meeting.
Question being taken, the motion was carried.
11.6 Plan de renouvellement du quartier Crescent Valley (conseiller McGuire)
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Farren
RÉSOLU que le directeur général organise une
séance de discussion avec les membres du conseil et les principaux représentants
provinciaux qui ont pour mission de mettre en œuvre le Plan de renouvellement du
quartier Crescent Valley, et qu'il soit chargé de faire un compte rendu sur cette réunion
devant le conseil.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
11.7 Hiring Freeze (Councillor Higgins)
On motion of Councillor Higgins
Seconded by Deputy Mayor Chase
RESOLVED that The City of Saint John
immediately impose a hiring freeze until the most prudent means forward to address the
pension deficit is known.
Question being taken, the motion was defeated with the M ayor and
Councillors Court, Snook, McGuire, Mott, Sullivan, Killen, and Farren voting nay.
Deputy Mayor Chase proposed a motion which was seconded by Councillor Snook that
directed the City Manager to conduct a strategic review of the City’s workforce wi th the
goal of reductions.
On motion of Councillor Sullivan
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that the issue of the City Manager
conducting a strategic review of the City’s workforce with the goal of reductions be
tabled until after the pub lic hearings are completed.
Question being taken, the motion was carried.
11.7 Gel des embauches (conseillère Higgins)
Proposition de la conseillère Higgins
Appuyée par le maire suppléant Chase
RÉSOLU que The City of Saint John procède
imméd iatement au gel des embauches, et ce, jusqu'à ce que des solutions soient
trouvées pour régler, de manière plus prudente, le problème du déficit du régime de
retraite.
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JANUARY 18, 2010/LE 18 JANVIER 2010
À l'issue du vote, la proposition est rejetée. Le maire ainsi que les
conseillers Cou rt, Snook, McGuire, Mott, Sullivan, Killen et Farren votent contre la
proposition.
Le maire suppléant Chase propose, appuyé par le conseiller Snook, une motion visant à
demander au directeur général de mener un examen stratégique des effectifs de la Vill e
dans le but d'en réduire le nombre.
Proposition du conseiller Sullivan
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que la question de l'examen stratégique
des effectifs de la Ville mené par le directeur général, en vue d'en réduire le nombre, soit
reportée jusqu'à ce que toutes les audiences publiques soient finies.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
9. Public Hearings 7:00 P.M.
9.1(a) Proposed Zoning By - Law Amendment 34 - 36 Jean Street
9.1(b) Planning Advisory Committee Report Reco mmending Re - zoning
The Common Clerk advised that the necessary advertising was completed with regard to
amending Schedule “A”, the Zoning Map of The City of Saint John, by re - zoning a parcel
of land located at 34 - 36 Jean Street, having an area of approxim ately 850 square
metres, also identified as PID numbers 00318055 and 55020903, from “R - 2” One and
Two Family Residential to “R - 4” Four Family Residential, with no objections being
received.
Consideration was also given to a report from the Planning Adviso ry Committee
th
submitting a copy of Planning Staff’s report considered at its January 12 , 2010 meeting
at which the Committee recommended the rezoning of a parcel of land located at 34 - 36
Jean Street as described above with Section 39 Conditions.
The May or called for members of the public to speak against the rezoning with no one
presenting.
The Mayor called for members of the public to speak in favour of the rezoning with no
one presenting.
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the by - law entitled “A Law to
Amend the Zoning By - Law of The City of Saint John” amending Schedule “A”, the
Zoning Map of The City of Saint John by re - zoning a parcel of land located at 34 - 36
Jean Street, with an area of approximately 850 square metres, also identified as PID
numbers 00318055 and 55020903, from “R - 2” One and Two Family Residential to “R - 4”
Four Family Residential, be read a first time.
Question being taken, the motion was carried.
Read a first time by title, the by - law entitled “A Law to Amend the Zoning by - Law of The
City of Saint John.”
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the by - law entitled “A Law to
Amend the Zoning By - Law of The City of Saint John” amending Sched ule “A”, the
Zoning Map of The City of Saint John by re - zoning a parcel of land located at 34 - 36
Jean Street, with an area of approximately 850 square metres, also identified as PID
numbers 00318055 and 55020903, from “R - 2” One and Two Family Residential t o “R - 4”
Four Family Residential, be read a second time
Question being taken, the motion was carried.
Read a second time by title, the by - law entitled, “A Law to Amend the Zoning by - Law of
The City of Saint John.”
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COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL
JANUARY 18, 2010/LE 18 JANVIER 2010
9. Audiences publiques à 19 h
9.1a) P rojet de modification de l'arrêté de zonage visant les 34 - 36, rue Jean
9.1b) Rapport du Comité consultatif d'urbanisme recommandant le rezonage
La greffière communale mentionne que les avis requis ont été publiés relativement à la
modification de l'annexe « A », plan de zonage de The City of Saint John, en procédant
au rezonage d'une parcelle de terrain d'une superficie d'environ 850 mètres carrés,
située aux 34 - 36, rue Jean, inscrite sous les NID 00318055 et 55020903, afin de faire
passer la classificatio n s'y rapportant de zone résidentielle – habitations unifamiliales et
bifamiliales « R - 2 » à habitations de quatre logements « R - 4 » et qu'aucune objection n'a
été reçue à cet égard.
On procède également à l'étude d'un rapport du Comité consultatif d'urba nisme qui
présente un exemplaire du rapport du personnel de la planification étudié lors de la
séance du 12 janvier 2010, pendant laquelle le Comité a recommandé de procéder au
rezonage de la parcelle de terrain située au 34 - 36, rue Jea n, telle qu'elle est décrite
ci - dessus, sous réserve des conditions stipulées à l'article 39.
Le maire invite le public à venir exprimer son opposition au projet de rezonage, mais
personne ne prend la parole.
Le maire invite le public à se prononcer en faveur du rezonage, mais personne ne prend
la parole.
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant
l'Arrêté de zonage de The City of Saint John », modifiant l'annexe A, plan de zonage de
The City of Saint John, en procédant au rezonage d'une parcelle de terrain située aux
34 - 36, rue Jean, d'une superficie d'environ de 850 mètres carrés et portant les
NID 00318055 et 55020903, afin de la faire passer de zone résidentielle – habitations
unifamiliales e t bifamiliales « R - 2 » à zone résidentielle – habitations de quatre
logements « R - 4 », fasse l'objet d'une première lecture.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
Première lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté de zonage de The
City of Saint John ».
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant
l'Arrêté de zonage de The City of Saint John », modifiant l'annexe A, plan de zonage de
The City of Saint John, en procédant au rezonage d'une parcelle de terrain située aux
34 - 36, rue Jean, d'une superficie d'environ de 850 mètres carrés et portant les
NID 00318055 et 55020903, afin de la faire passer de zone résidentielle – habitations
unifamiliale s et bifamiliales « R - 2 » à zone résidentielle – habitations de quatre
logements « R - 4 », fasse l'objet d'une deuxième lecture.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
Deuxième lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté d e zonage de The
City of Saint John ».
9.2(a) Proposed Zoning By - Law Amendment 172 – 176 Beacon Street
9.2(b) Planning Advisory Committee Report Recommending Re - zoning
The Common Clerk advised that the necessary advertising was completed with regard to
a mending Schedule “A”, the Zoning Map of The City of Saint John, by re - zoning a parcel
of land located at 172 - 176 Beacon Street, having an area of approximately 690 square
metres, also identified as PID numbers 55027858, 00344143 and 55027866 from “R - 2”
One and Two Family Residential to “R - 4” Four Family Residential, with no objections
being received.
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JANUARY 18, 2010/LE 18 JANVIER 2010
Consideration was also given to a report from the Planning Advisory Committee
th
submitting a copy of Planning Staff’s report considered at its January 12 , 201 0 meeting
at which the Committee recommended the rezoning of a parcel of land located at 172 -
176 Beacon Street as described above with Section 39 Conditions.
The Mayor called for members of the public to speak against the rezoning with no one
presenting.
The Mayor called for members of the public to speak in favour of the rezoning with no
one presenting.
On motion of Councillor Snook
Seconded by Councillor Court
RESOLVED that the by - law entitled “A Law to
Amend the Zoning By - Law of The City of S aint John” amending Schedule “A”, the
Zoning Map of The City of Saint John by re - zoning a parcel of land located at 172 - 176
Beacon Street, having an area of approximately 690 square metres, also identified as
PID numbers 55027858, 00344143 and 55027866 fro m “R - 2” One and Two Family
Residential to “R - 4” Four Family Residential, be read a first time.
Question being taken, the motion was carried.
Read a first time by title, the by - law entitled “A Law to Amend the Zoning By - Law of The
City of Saint John.”
On motion of Councillor Court
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the by - law entitled “A Law to
Amend the Zoning By - Law of The City of Saint John” amending Schedule “A”, the
Zoning Map of The City of Saint John by re - zoning a parcel of lan d located at 172 - 176
Beacon Street, having an area of approximately 690 square metres, also identified as
PID numbers 55027858, 00344143 and 55027866 from “R - 2” One and Two Family
Residential to “R - 4” Four Family Residential, be read a second time
Quest ion being taken, the motion was carried.
Read a second time by title, the by - law entitled, “A Law to Amend the Zoning By - Law of
The City of Saint John.”
9.2a) Projet de modification de l'Arrêté de zonage visant les 172 - 176, rue Beacon
9.2b) Rapport du Co mité consultatif d'urbanisme recommandant le rezonage
La greffière communale mentionne que les avis requis ont été publiés relativement à la
modification de l'annexe « A », plan de zonage de The City of Saint John, en procédant
au rezonage d'une parcelle de terrain d'une superficie d'environ 6 90 mètres carrés,
située aux 172 - 176, rue Beacon, inscrite sous les NID 55027858, 00344143 et
55027866, afin de faire passer la classification s'y rapportant de zone résidentielle –
habitations unifamiliales et bifami liales « R - 2 » à habitations de quatre logements « R -
4 » et qu'aucune objection n'a été reçue à cet égard.
On procède également à l'étude d'un rapport du Comité consultatif d'urbanisme qui
présente un exemplaire du rapport du personnel de la planification étudié lors de la
séance du 12 janvier 2010, pendant laquelle le Comité a recommandé de procéder au
rezonage de la parcelle de terrain située au 172 - 176, rue Beacon, telle qu'elle est décrite
ci - dessus, sous réserve des conditions stipulées à l'article 39 .
Le maire invite le public à venir exprimer son opposition au projet de rezonage, mais
personne ne prend la parole.
Le maire invite le public à se prononcer en faveur du rezonage, mais personne ne prend
la parole.
Proposition du conseiller Snook
App uyée par le conseiller Court
RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant
l'Arrêté de zonage de The City of Saint John », modifiant l'annexe A, plan de zonage de
The City of Saint John, en procédant au rezonage d'une parcelle de terrain située aux
172 - 176, rue Beacon, d'une superficie d'environ de 690 mètres carrés et portant les
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NID 55027858, 00344143 et 55027866, afin de la faire passer de zone résidentielle –
habitations unifamiliales et bifamiliales « R - 2 » à zone résidentielle – habitations de
quatre logements « R - 4 », fasse l'objet d'une première lecture.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
Première lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté de zonage de The
City of Saint John ».
Proposition du consei ller Court
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant
l'Arrêté de zonage de The City of Saint John », modifiant l'annexe A, plan de zonage de
The City of Saint John, en procédant au rezonage d'une parcelle de ter rain située aux
172 - 176, rue Beacon, d'une superficie d'environ de 690 mètres carrés et portant les
NID 55027858, 00344143 et 55027866, afin de la faire passer de zone résidentielle –
habitations unifamiliales et bifamiliales « R - 2 » à zone résidentielle – habitations de
quatre logements « R - 4 », fasse l'objet d'une deuxième lecture.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
Deuxième lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté de zonage de The
City of Saint John ».
9.3 Bus iness Improvement Area Levy By - Law Amendment
The Common Clerk advised that the necessary advertising was completed with regard to
the Business Improvement Levy; that there were no objections received, and that
the amount of $0.16 per $100.00 of assessment for 2010 is the same as last year.
On motion of Councillor Farren
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that as requested by the Board of
Directors of Uptown Saint John Inc., Common Council approve the submitted 2010
budget for the Business Impr ovement Area as follows:
REVENUE
BIA Levy $297,046.72
Employment Grants 3,000.00
Bad Debts Recovered 2,000.00
Capital Interest Waterfront Dev. 15,000.00
Events 5,000.00
Co - operative Marketing Campaigns 25,000.00
Miscellaneous Revenue 2,000.00
Total Revenue $349,046.72
EXPENDITURES
Urban Design & Planning $18,000.00
Waterfront Development 15,000.00
Marketing 55,500.00
Environment 6,000.00
Events 18,000.00
Communications 5,500.00
Annual Meeting and Awards 6,000.00
Program Delivery 0
Operations 222,500.00
Non - Recoverable 2,546.72
$349,046.72
Total Expenditures
Question being taken, the motion was carried.
The Mayor called for members of the public to speak against the amendment with no
one presenting.
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JANUARY 18, 2010/LE 18 JANVIER 2010
The Mayor called for members of the public to speak in favour of the amendment with no
one presenting.
On motion of Councillor Farr en
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the by - law entitled, "A Law to
Amend By - law Number BIA - 2, Business Improvement Levy By - law", be read a first time.
Question being taken, the motion was carried.
Read a first time by title the by - la w entitled, "A Law to Amend By - law Number BIA - 2,
Business Improvement Levy By - law".
On motion of Councillor Snook
Seconded by Councillor Court
RESOLVED that the by - law entitled, "A Law to
Amend By - law Number BIA - 2, Business Improvement Levy By - la w", be read a second
time.
Question being taken, the motion was carried.
Read a second time by title the by - law entitled, "A Law to Amend By - law Number BIA - 2,
Business Improvement Levy By - law".
9.3 Modification de l'Arrêté concernant la contribution pour l'amélioration des
affaires
La greffière communale indique que les avis requis ont été publiés relativement à la taxe
d'amélioration des affaires, qu'aucune objection n'a été soulevée et que le montant de
0,16 $ par tranche de 100 $ d'évaluation pour 2010 demeure le même que l'an dernier.
Proposition du conseiller Farren
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU qu'en vertu de la demande du conseil
d'administration de Uptown Saint John Inc., le conseil communal approuve le budget de
2010 relati f à la zone d'amélioration des affaires, comme suit :
RECETTES
Taxe relative à la zone d'amélioration des affaires 297 046,72 $
Subventions à l'emploi 3 000 $
Recouvrement de mauvaises créances 2 000 $
Participatio n au capital visant l'aménagement riverain 15 000 $
Événements 5 000 $
Campagnes de mercatique symbiotique 25 000 $
Recettes diverses 2 000 $
Recettes totales 349 046,72 $
DÉPENSES
Plan ification et aménagement urbain 18 000 $
Aménagement riverain 15 000 $
Marketing 55 500 $
Environnement 6 000 $
Événements 18 000 $
Communications 5 500 $
Assemblée annuelle et prix 6 000 $
Réalisation de programmes 0 $
Exploitation 222 500 $
Dépenses non recouvrables 2 546,72 $
349 046,72 $
Dépenses totales
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
Le maire invite le public à exprimer son oppo sition quant à la modification, mais
personne ne prend la parole.
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Le maire invite le public à exprimer son appui quant à la modification, mais personne ne
prend la parole.
Proposition du conseiller Farren
Appuyée par le conseiller Snook
o
RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté n BIA - 2
modifiant l'Arrêté concernant la contribution pour l'amélioration des affaires » fasse
l'objet d'une première lecture.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
o
Première lecture par titre de l'arrêté intitul é « Arrêté modifiant l'Arrêté n BIA - 2
concernant la contribution pour l'amélioration des affaires ».
Proposition du conseiller Snook
Appuyée par le conseiller Court
RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant
o
l'Arrêté n BIA - 2 concernant la contribution pour l'amélioration des affaires » fasse l'objet
d'une deuxième lecture.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
o
Deuxième lecture par titre de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté n BIA - 2
concernant la contribution pour l' amélioration des affaires ».
9.4(a) Proposed Section 39 Amendment – 40 Mountain View Drive
9.4(b) Planning Advisory Committee Recommendation
The Common Clerk advised that the necessary advertising was completed with regard to
the proposed Section 39 Ame ndment amending the Section 39 conditions imposed on
the September 15, 2008 rezoning of the property located at 40 Mountain View Drive,
also identified as PID numbers 00313429 and 00426452, to permit the maximum
number of buildings in the “RM - 2” High Rise Multiple Residential portion of the site to be
increased from three to four, with no increase in the total number of dwelling units One
.
letter of support and one letter of objection was received.
Consideration was also given to a report from the Plannin g Advisory Committee
th
submitting a copy of Planning staff’s report considered at its January 12 , 2010 meeting
recommending the Section 39 conditions be amended.
The Mayor called for members of the public to speak against the proposed amendment
with no o ne presenting.
The Mayor called for members of the public to speak in favour of the proposed
amendment with Don Watson of 77 Garnett Road, who indicated that he was
representing the residents of Highmeadow Park, stating that generally the residents
were i n agreement with the staff report and recommendations.
Scott Darling, representing the owner of the development, stated that he was in
agreement with the staff report and recommendations.
On motion of Councillor Snook
Seconded by Councillor Court
RESOLVED that Common Council amend the
Section 39 conditions imposed on the September 15, 2008 rezoning of the property
located at 40 Mountain View Drive, also identified as PID numbers 00313429 and
00426452, to read as follows:
1. The development and u se of the parcel of land rezoned to “RM - 2” High Rise
Multiple Residential, located on the north side of proposed Cooper Court (to be
renamed), with an area of approximately 2.4 hectares, being proposed Lot 08 - 1,
also identified as being portions of PID num bers 313429 and 426452, is subject
to the following terms and conditions:
a) The use of Lot 08 - 1 is limited to a maximum of four separate buildings
containing a total maximum of 167 dwelling units and maximum height of four
storeys, together with associated amenity areas and parking facilities;
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JANUARY 18, 2010/LE 18 JANVIER 2010
b) The developer must design and implement a detailed site drainage plan/brief,
subject to the approval of the Chief City Engineer or his designate, indicating
the manner in which storm water collection and disposal will be handled;
c) The developer must complete an engineering water and sewer analysis in
order to determine the impact this development will have on the existing
water and sewer infrastructure and also to ensure that this proposal does not
exceed current capac ity of existing systems;
d) The developer must provide a traffic study demonstrating that the existing
street network can accommodate the volume of traffic anticipated as a result
of the development, or appropriate infrastructure improvements be
implemented at the expense of the developer to the satisfaction of the Chief
City Engineer or his designate;
e) The developer must pave all parking areas, loading areas, manoeuvring
areas and driveways with asphalt and enclose them with cast - in - place
concrete curbs to p rotect the landscaped areas and to facilitate proper
drainage;
f) The developer must provide all utilities underground on the site;
g) The developer must landscape all disturbed areas of the site not occupied by
buildings, driveways, walkways and parking areas ;
h) The site shall not be developed except in accordance with a detailed site
plan, landscaping plan and building elevation plans, prepared by the
developer and subject to the approval of the Development Officer, indicating
the location of all buildings, pa rking areas, driveways, loading areas, signs,
exterior lighting, exterior building materials and finishes, landscaped areas
and other site features;
i) The approved plans mentioned in conditions (b) and (h) must be attached to
the application for building pe rmit for the development, except that such plans
are not required for permit applications for site preparation;
j) All site improvements (excluding landscaping), street work and extensions of
municipal services and utilities must be completed prior to the oc cupation of
any building on the site; and the landscaping must be completed within one
year of building permit approval;
k) All vehicular access to Lot 08 - 01 shall be oriented exclusively toward
Mountain View Drive and not toward Garnett Road.
2. The developme nt and use of the parcel of land rezoned to “R - 2” One and Two
Family Residential, located on the south side of proposed Cooper Court (to be
renamed), with an area of approximately 3.2 hectares, also identified as being
portions of PID numbers 313429 and 42 6452, is subject to the following terms
and conditions:
a) The developer and subsequent lot owners of Lots 3 - B, 4 - B, 5 - B and 6 - B must
provide and maintain landscaping and/or wood fencing along the rear lot lines
of proposed Lots 3 - B, 4 - B, 5 - B and 6 - B where t hey abut the lots at 9 and 12
Westbrook Avenue, except that, if fencing is provided, such fencing will be
located on the Westbrook Avenue properties and the property - owners of the
lots at 9 and 12 Westbrook Avenue (Lots 6 and 9) will be responsible for all
maintenance and future capital costs of the fence following installation by the
developer;
b) The developer and subsequent lot owners of Lots 1 - B, 2 - B and 3 - B must
provide and maintain an earthen berm, together with landscaping on top of
the berm resulting in a total combined height of 1.8 metres (6 feet) minimum,
along the southern boundary of the three lots, from Mountain View Drive to
the southwestern corner of the lot at 9 Westbrook Avenue;
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COMMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL
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c) The facilities required in conditions (a) and (b) above shall b e completed and
maintained in accordance with detailed plans to be prepared by the
proponent and subject to the approval of the Development Officer, and all
work must be completed within one year of the approval of a building permit
for the applicable lots .
Question being taken, the motion was carried.
On motion of Councillor Snook
Seconded by Councillor Court
RESOLVED that Common Council assent to one or
more subdivision plans, in one or more phases, in general accordance with the
submitted Fo rest Hills Estates Subdivision – Phase 4, located at 40 Mountain View Drive
(PID numbers 00313429 and 00426452), with respect to the vesting of the proposed
public streets, Land for Public Purposes (LPP) dedication and to any required municipal
services or public utility easements; and further
Common Council authorize the preparation and execution of one or more City/developer
subdivision agreements to ensure the provision of the required work and facilities,
including detailed site and drainage plans for the approval of the Chief City Engineer or
his designate.
Question being taken, the motion was carried.
On motion of Councillor Court
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that the City Manager be directed to
submit a report to Council wit h respect to erosion control and stormwater flow in the
culvert behind Carlile Crescent and the City barns.
Question being taken, the motion was carried.
9.4a) Modification proposée aux conditions imposées en vertu de l'article 39
relativement au 40, promenade Mountain View
9.4b) Recommandation du Comité consultatif d'urbanisme
La greffière communale indique que les avis requis ont été publiés en ce qui a trait à la
modification proposée en vertu de l'article 39, modifiant les conditions imposées le
15 septembre 2008 relativement au rezonage de la propriété située au 40, promenade
Mountain View, inscrite sous les NID 00313429 et 00426452, afin de faire passer le
nombre maximum de bâtiments de la partie classée tour d'habitations à logements
multiples « RM - 2 » au sein de la zone de trois à quatre, sans que le nombre maximal
d'unités d'habitation n'augmente et qu'une lettre d'appui et une lettre d'objection ont été
reçues à cet égard.
On procède également à l'étude du rapport présenté par le Comité co nsultatif
d'urbanisme, accompagné d'un exemplaire du rapport rédigé par le personnel du
Service d'urbanisme, qui a fait l'objet d'un examen lors de la séance du 12 janvier 2010
au cours de laquelle le Comité a choisi de recommander la modification des cond itions
imposées par l'article 39.
Le maire invite le public à exprimer son opposition quant à la modification proposée,
mais personne ne prend la parole.
Le maire invite les membres du public à exprimer leur appui quant à la modification
proposée. Don W atson, du 77, chemin Garnett, indique en sa qualité de représentant
des résidents, que ces derniers se déclarent, en règle générale, d'accord avec le rapport
et les recommandations du personnel.
Scott Darling, représentant du propriétaire de l'ensemble, i ndique qu'il est d'accord avec
les recommandations du rapport du personnel
Proposition du conseiller Snook
Appuyée par le conseiller Court
RÉSOLU que le conseil communal procède à la
modification des conditions imposées par l'article 39 le 15 s eptembre 2008, relativement
au rezonage de la propriété située au 40, promenade Mountain View et portant les
NID 00313429 et 00426452, comme suit :
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1. L'aménagement et l'usage de la parcelle de terrain (lot 08 - 1 proposé) passée à
zone de tours d'habitations à logements multiples « RM - 2 », située sur le côté
nord de la cour Cooper (à renommer), d'une superficie approximative de
2,4 hectares et constituant une partie du terrain portant les NID 313429 et
426452, soient assujettis aux conditions suivantes :
a) l'u sage du lot 08 - 1 doit se limiter à trois bâtiments distincts comprenan t un
nombre total maximum de 167 logements et ne dépassant pas quatre étages
de hauteur, ainsi que des aires d'agrément et de stationnement;
b) le promoteur doit concevoir et mettre à exéc ution un plan/dossier de drainage
détaillé, sujet à l'approbation de l'ingénieur municipal en chef ou de son
représentant, et indiquant le mode prévu de collecte et de répartition des
eaux pluviales sur les lieux;
c) le promoteur doit réaliser une analyse te chnique du réseau d'aqueduc et
d'égouts afin de déterminer l'incidence de cet aménagement sur
l'infrastructure existante du réseau d'aqueduc et d'égouts et afin également
de veiller à ce que cette proposition ne dépasse pas la capacité actuelle des
système s existants;
d) le promoteur doit fournir une étude de la circulation démontrant que le réseau
urbain actuel peut contenir le volume de circulation anticipé en raison de
l'aménagement, ou des améliorations appropriées doivent être apportées aux
infrastructur es, aux frais du promoteur, et à la satisfaction de l'ingénieur
municipal en chef ou de son représentant;
e) le promoteur doit asphalter toutes les aires de stationnement, les aires de
chargement et de manœuvre et toutes les voies d'accès et prévoir des
bord ures de béton coulées sur place pour protéger les espaces paysagers et
faciliter le drainage;
f) le promoteur doit prévoir toutes les installations d'utilité publique
souterraines;
g) le promoteur doit prévoir l'aménagement paysager des aires perturbées du
sit e où il n'y a pas de bâtiments, de voies d'accès, d'allées piétonnières et
d'aires de stationnement;
h) l'emplacement doit être aménagé conformément aux plans de situation,
d'aménagement paysager et d'élévation détaillés, préparés par le promoteur
et sujets à l'approbation de l'agent d'aménagement, indiquant l'emplacement
de tous les bâtiments, les aires de stationnement, les voies d'accès, les aires
de chargement, les affiches, l'éclairage extérieur, les matériaux extérieurs
des bâtiments et la finition, les espaces paysagers et les autres
caractéristiques de l'emplacement;
i) les plans approuvés mentionnés aux conditions (b) et (h) doivent
accompagner la demande d'un permis de construction relativement à
l'aménagement, à l'exception des demandes de permis qui ne visent que les
travaux de préparation du terrain, pour lesquels lesdits plans ne sont pas
exigés;
j) toutes les améliorations apportées à l'emplacement (à l'exclusion de
l'aménagement paysager), la réfection des rues et le prolongement des
services munici paux et publics doivent être terminés préalablement à
l'occupation de tout immeuble situé sur l'emplacement; l'aménagement
paysager doit être terminé dans un délai d'un an à partir de la date
d'approbation du permis de construction;
k) l'accès de tous les vé hicules au lot 08 - 01 sera orienté exclusivement vers la
promenade Mountain View et non vers le chemin Garnett.
2. L'aménagement et l'usage de la parcelle de terrain (lot 08 - 1 proposé) passée à
zone résidentielle – habitations unifamiliales et bifamiliales « R - 2 », située sur le
côté sud de la cour Cooper (à renommer), d'une superficie approximative de
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3,2 hectares et constituant une partie du terrain portant les NID 313429 et
426452, soient assujettis aux conditions suivantes :
a) Le promoteur et les propriétai res subséquents des lots 3 - B, 4 - B, 5 - B et 6 - B
doivent s'occuper de l'aménagement paysager et installer une clôture en b ois
le long des limites arrière des lots susmentionnés proposés, soit à l'endroit où
ces derniers sont contigus aux lots situés aux 9 et 12 de l'avenue Westbrook,
sauf dans le cas où une clôture serait déjà présente. Ladite clôture en bois
devra donc être installée sur les terrains de l'avenue Westbrook et la
maintenance et les frais supplémentaires que son installation par le
promoteur ent raînerait incomberont donc aux propriétaires des lots 6 et 9
situés aux 9 et 12 de l'avenue Westbrook;
b) Le promoteur et les propriétaires subséquents des lots 1 - B, 2 - B et 3 - B
devront installer et entretenir une berme de terre et ils devront également
assur er l'aménagement paysager de la partie supérieure de la berme, soit
une hauteur totale de 1,8 mètre (6 pi) minimum, le long de la limite sud
desdits trois lots, c'est - à - dire de la promenade Mountain View au coin sud -
ouest du lot situé au 9, avenue Westbroo k;
c) La construction et l'entretien des installations requises par les conditions
susmentionnées a) et b) devront être réalisés conformément aux plans
détaillés, lesquels doivent être dressés et présentés par le demandeur, sous
réserve de l'approbation de l 'agent d'aménagement. En outre, tous les
travaux devront être terminés dans un délai d'un an à compter de la date
d'approbation du permis de construction.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
Proposition du conseiller Snook
Appuyée par le conseiller Court
RÉSOLU que le conseil communal approuve le ou
les plans de lotissement en une ou plusieurs phases conformément, de manière
générale, au plan de lotissement présenté par Forest Hills Estates (phase 4) visant le
terrain situé au 40, pr omenade Mountain View (NID 00313429 et 00426452), en ce qui a
trait aux rues publiques proposées, au terrain d'utilité publique et à toute servitude
nécessaire aux fins de services municipaux et publics.
Il est en outre résolu que le conseil communal auto rise la rédaction et la signature de
contrats de lotissement entre la Ville et le promoteur afin de permettre l'exécution des
travaux requis et la mise en place des installations nécessaires, y compris l'élaboration
de plans de situation et de drainage dét aillés soumis à l'approbation de l'ingénieur
municipal en chef ou de son remplaçant.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
Proposition du conseiller Court
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que le directeur général soit chargé de
soumettre un rapport au conseil sur la lutte contre l'érosion et le débit des eaux de
ruissellement dans la buse qui se trouve derrière le croissant Carlile et les hangars de la
Ville.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
12. Business Ma tters - Municipal Officers
12.1(a) Acting City Manager: 2010 General Fund Operating Budget
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Mott
RESOLVED:
1. That the sum of $134,203,729 be the total Operating Fund Budget of The City of
Saint John for 2010 as detailed in the submitted Appendix A; and
2. That the Warrant for The City of Saint John for the year 2010 be approved in the
amount of $104,621,717; and
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3. That the tax rate for The City of Saint John be $1.7850 in accordance with
Subsection 5.01(3)(b) of the Real Property Tax Act; and
4. That Common Council orders and directs the levying by the Minister of Local
Government of said amount on real property liable to taxation under the
Assessment Act within the City of Saint John; and
5. That Common Council authorizes the Commissioner of Finance to disburse, at a
time acceptable to him, to the named Commissions, Agencies and Committees,
the approved funds as contained in the submitted Appendix B; and
6. That Common Council approves the 2010 Establishme nt of Permanent Positions
as detailed in the submitted Appendix C; and
7. That Common Council repeals the Policy directions for 2010 and beyond
adopted on January 19, 2009; and
8. That the budget submissions from City Administration and City funded Agencies,
B oards and Commissions for 2011 and 2012 shall not exceed 104% of the
immediately preceding year with the exception of the Fire Department, the Saint
John Board of Police Commissioners and the Saint John Transit Commission
whose budget submissions for 2011 and 2012 shall not exceed 101% of the
immediately preceding year; and
9. That the Commissioner of Finance be directed to prepare a Debt Management
Policy for The City of Saint John for consideration by Common Council.
Question being taken, the motion was carried with Deputy Mayor Chase
and Councillor Higgins voting nay.
Referring to a submitted report, the City Manager highlighted the 2010 General Fund
Operating Budget and he responded to questions from Council members.
On motion of Councillor Sulliv an
Seconded by Councillor Higgins
RESOLVED that as part of the strategic planning
process for the 2011 budget, the proposed budget include a decrease of one cent in the
municipal tax rate.
Question being taken, the motion was defeated with the M ayor and
Councillors Court, Snook, McGuire and Killen voting nay.
12. Affaires municipales évoquées par les fonctionnaires municipaux
12.1a) Directeur général par intérim : Budget de fonctionnement du fonds
d'administration de 2010
Proposition du conse iller McGuire
Appuyée par le conseiller Mott
RÉSOLU que :
1. le total des fonds prévus au budget d'exploitation de The City of Saint John
s'élève à 134 203 729 $ pour l'année 2010, tel que l'indique l'annexe « A »
présentée;
2. le mandat de The City of S aint John pour l'année 2010 soit approuvé au montant
de 104 621 717 $;
3. le taux d'impôt de The City of Saint John soit de 1,7850 $ conformément à
l'alinéa 5.01(3)(b) de la Loi sur l'impôt foncier ;
4. le conseil communal ordonne et décrète le prélèvement par le ministre des
Gouvernements locaux de la somme sur les bie ns réels dans The City of
Saint John assujettis à l'impôt en vertu de la Loi sur l'évaluation ;
5. le conseil communal autorise le commissaire aux finances à verser, à un
moment qui lui est opportun, les fonds approuvés aux commissions, aux
organismes et aux comités désignés, selon ce que prévoit l'annexe « B »
présentée;
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6. le conseil communal approuve l'établissement de postes permanents de 2010,
tel qu'il est présenté à l'Annexe « C » présentée;
7. le conseil communal abroge les orientations stratégiques de 2010 et des années
qui suivent adoptées le 19 janvier 2009;
8. les demandes budgétaires de l'administration municipale ainsi que celles des
organismes, des conseils d'administration et des commissions financés par la
Ville de 2011 et 2012 ne dépassent pas 104 % de l'année qui précède
immédiatement, sauf pour le service d'incendie, le Bureau des commissaires de
la police de Saint John et la Commission des transports de Saint John dont les
demandes budgét aires de 2011 et de 2012 ne dépasseront pas 101 % de
l'année qui précède immédiatement;
9. le commissaire aux finances reçoive la directive de préparer une politique de
gestion de la dette pour The City of Saint John afin que le conseil communal
puisse l'étu dier.
À l'issue du vote, la proposition est acceptée. Le maire suppléant Chase
et la conseillère Higgins votent contre la proposition.
Faisant référence à un rapport antérieur, le directeur général présente les points
saillants du budget de fonctionne ment du fonds d'administration de 2010, puis répond
aux questions des membres du conseil.
Proposition du conseiller Sullivan
Appuyée par la conseillère Higgins
RÉSOLU que dans le cadre du processus de
planification stratégique pour le budget de 2011, le budget proposé fasse apparaître une
diminution d'un cent du taux d'imposition municipal.
À l'issue du vote, la proposition est rejetée. Le maire ainsi que les
conseillers Court, Snook, McGuire et Killen votent contre la proposition.
12.1(b) City Manager: Proposed 2010 Operating and Capital Budgets – Saint John
Water and Sewerage Utility Fund
Referring to a submitted report, B. McGovern updated Council with respect to the
proposed 2010 operating and capital budgets for the Saint John Water a nd Sewerage
Utility Fund and he responded to questions from Council members.
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that:
1) the estimated revenue for the Water and Sewerage Utility for the year 2010 in the
amount of $33,793,000 be adopted (as per Appendix “A” of the submitted report);
2) the estimate of expenses for the Water and Sewerage Utility for the year 2010 in the
amount of $33,793,000 be approved (Appendix “B”);
3) the By - law entitled A By - law to Amend a By - law Respecting Water & Sewerage
(Appendix “C”) be given first and second reading; and
4) the Capital Budget for 2010 in the amount of $44,245,000, as set out in the submitted
schedule of projects (Appendix “D1”), be approved.
Question being taken, the motion was carried.
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the by - law entitled, “A By - law to
Amend a By - Law Respecting Water and Sewerage” amended by repealing Schedules
“A” and “B” in Section 44, and substitut ed by the submitted Schedules “A” and “B”, be
read a first time.
Question being taken, the motion was carried.
Read a first time by title, the by - law entitled, “A By - Law to Amend a By - Law Respecting
Water and Sewerage”.
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On motion of Councillor McG uire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the by - law entitled, “A By - law to
Amend a By - Law Respecting Water and Sewerage” amended by repealing Schedules
“A” and “B” in Section 44, and substituted by the submitted Schedules “A” and “B”, be
read a second time.
Question being taken, the motion was carried.
Read a second time by title, the by - law entitled, “A By - Law to Amend a By - Law
Respecting Water and Sewerage.”
12.1b) Directeur général : Budgets de dépense et d'immobilisation de 2010
propo sés relatifs au fonds du réseau d'aqueduc et d'égouts de Saint John
Faisant référence à un rapport antérieur, B. McGovern informe le conseil sur les budgets
de dépense et d'immobilisation de 2010 proposés relatifs au fonds du réseau d'aqueduc
et d'égouts de Saint John, puis répond aux questions des membres du conseil.
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que :
1) le calcul des recettes prévues relatif au réseau d'aqueduc et d'égouts pour
l'année 2010 au montan t de 33 793 000 $ soit adopté (annexe « A » du rapport soumis);
2) l'estimation des dépenses relative au service du réseau d'aqueduc et d'égouts pour
l'année 2010 au montant de 33 793 000 $ soit adoptée (Annexe « B »);
3) deux lectures de l'arrêté intitulé Arrêté modifiant l'arrêté concernant les réseaux d'eau
et d'égouts (annexe « C ») soient faites;
4) le budget d'immobilisations pour l'année 2010 au montant de 44 245 000 $, tel qu'il
est établi à la liste des projets présentée à l'annexe « D1 » soit appr ouvé.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant
l'Arrêté concernant les réseaux d'eau et d'égo u ts », modifié par l'abrogatio n des
annexes « A » et « B » de l'article 44 et les remplaçant par les annexes « A » et « B »
déposées, fasse l'objet d'une première lecture.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
Première lecture de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arr êté concernant les réseaux
d'eau et d'égouts ».
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant
l'Arrêté concer nant les réseaux d'eau et d'égou ts », modifié par l'abrogation des
a nnexes « A » et « B » de l'article 44 et les remplaçant par les annexes « A » et « B »
déposées, fasse l'objet d'une deuxième lecture.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
Deuxième lecture de l'arrêté intitulé « Arrêté modifiant l'Arrêté conc ernant les réseaux
d'eau et d'égouts ».
12.4 City Manager: Municipal Plan Public Launch
Referring to a submitted report and presentation, J. Hamilton updated Council with
respect to the City’s public launch of the Municipal Plan and she responded to qu estions
from Council members.
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On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the submitted report entitled M&C
2010 - 08: Municipal Plan Public Launch be received for information.
Question being taken, the motion was carried.
12.4 Directeur général : Lancement public du plan municipal
Faisant référence à un rapport et à une présentation antérieurs, J. Hamilton informe le
conseil sur le lancement public du plan municipal, puis répond aux questions des
membres du con seil.
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que le rapport soumis M/C 2010 - 08 :
Lancement public du plan municipal soit accepté à titre informatif.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
12.2 City Manager: Exemption Permit Program
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that Common Council follow the
current structure of the Winter Management Plan for Streets and Sidewalks and that any
requests for on - street p arking be evaluated by the Municipal Operations and
Engineering Traffic Engineer and, based on merit, be resolved through amendments to
Schedule “R” of the Traffic By - law; and further, that the City Manager submit a report to
Council outlining the criteria to be used when evaluating citizen requests for on - street
parking.
Question being taken, the motion was carried.
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that the meeting time be extended
beyond 10:00 p.m. as pro vided for in the Procedural By - law.
Question being taken, the motion was carried with Councillors Killen and
Sullivan voting nay.
12.2 Directeur général : Programme d'exemption de permis
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseille r Snook
RÉSOLU que le conseil communal respecte la
structure actuelle du Plan de gestion hivernal pour les rues et les trottoirs et que toute
demande concernant le stationnement sur rue soit examinée par l'ingénieur de la
circulation du service Opérat ions municipales et Génie, sur la base du mérite. Il est en
outre résolu que ladite demande aboutisse à la modification de l'annexe « R » de l'Arrêté
relatif à la circulation, et que le directeur général présente un rapport au conseil faisant
état des crit ères à prendre en considération lors de l'évaluation d'une demande
présentée par un citoyen relativement au stationnement sur rue.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que la réunion se prolonge au - delà de
22 h, conformément aux dispositions de l'arrêté procédural.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée. Les conseillers Killen
et Sullivan votent contre la proposition.
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12.5 City Solicitor: Harbour Cleanup Project
On motion of Councillor Farren
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that the Table, Exhibits, and Sketches
accompanying correspondence dated January 15, 2010 from the City Solicitor to
Common Council, be substituted for the Tab le, Exhibits and Sketches attached to the
Memorandum of Understanding presented to Common Council on December 21, 2009;
the content of the Memorandum of Understanding itself being unchanged.
Question being taken, the motion was carried.
12.5 Avocat mun icipal : Projet de nettoyage du port
Proposition du conseiller Farren
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que le tableau, les pièces et les croquis
accompagnant la correspondance adressée par l'avocat municipal au conseil communal
en date du 15 janvier 2010 soient remplacés par le tableau, les pièces et les croquis
joints au protocole d'entente présenté au conseil communal le 21 décembre 2009, le
contenu du présent protocole d'entente demeurant inchangé.
À l'issue du vote, la proposition e st adoptée.
13. Committee Reports
13.1 Planning Advisory Committee: Street Vesting – 2050, 2250 - 2290 & 2285
Westfield Road
On motion of Councillor Farren
Seconded by Councillor Sullivan
RESOLVED that Common Council assent to the
submitted Sain t John Marina & Betty Hoyt and Brent Hoyt tentative subdivision plans
that would vest a total area of approximately 4441 square metres (47,804 square feet) of
land from portions of 2050, 2250 - 2290 & 2285 Westfield Road, also identified as being
portions of PID numbers 00290197, 55013833, 55013858 and 55184824, as part of the
Westfield Road public street right - of - way; and further that Common Council assent to
any necessary municipal services of public utility easements with respect to the
Westfield Road Reco nstruction Project.
Question being taken, the motion was carried.
13. Rapports déposés par les comités
13.1 Comité consultatif d'urbanisme : Inclusion d'une rue – 2050, 2250 - 2290 et
2285, chemin Westfield
Proposition du conseiller Farren
Appuyée par le conseiller Sullivan
RÉSOLU que le conseil communal approuve tous
les plans de lotissement provisoires présentés par Saint John Marina et Betty Hoyt
relativement à la dévolution de toute emprise exigée aux fins de services municipaux et
d'utilit é publique, soit une emprise totale de 4 441 mètres carrés (47 804 pieds carrés)
sur les parcelles de terrains situées aux 2050, 2250 - 2290 et 2285, chemin Westfield,
inscrites sous les NID 00290197, 55013833, 55013858 et 55184824, en tant que droit
de pass age sur rue publique, et qu'il donne son assentiment à toute servitude de
services municipaux ou d'entreprise de service public exigée relativement au projet de
reconstruction du chemin Westfield.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée.
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13.2 Pl anning Advisory Committee: 600, 621 & 646 Fairville Boulevard
Subdivision Assent
On motion of Councillor Farren
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that Common Council assent to the
submitted subdivision plan, Counsel Lancaster Limited Subdivis ion, prepared by Terrain
Group, with respect to the vesting of the indicated parcels of land for street purposes as
well as the vesting of any required public utility easements.
Question being taken, the motion was carried.
13.2 Comité consultatif d'ur banisme : Consentement de lotissement concernant
les 600, 621 et 646, boulevard Fairville
Proposition du conseiller Farren
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que le conseil communal approuve le
projet de lotissement présenté par l'entreprise Counsel Lancaster Limited et préparé par
Terrain Group, relativement à la dévolution des parcelles de terrains susmentionnées
aux fins de la construction de rues ainsi que la dévolution de toutes les servitudes aux
fins d'utilité publique exigées.
À l'i ssue du vote, la proposition est adoptée.
13.5 Committee of the Whole: Appointments to Committees
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that Council make the following
appointments to committees:
Planning Adviso ry Committee
: to appoint Erik Kraglund for a three year term from
January 1, 2010 to January 1, 2013.
Saint John Community Arts Board
: to re - appoint Michele Brideau for a three year
term from January 18, 2010 to January 18, 2013, and Michael Wennberg for a one year
term as Immediate Past Chair to provide continuity and to assist the new Chair; and to
appoint the following for three year terms from January 18, 2010 to January 18, 2013 as
follows: Steve Carson, Signe Gurholt, Stephen Tobias and John Rocca.
Municipal Plan Citizens’ Advisory Committee
: to appoint Gerry Lowe as the Planning
Advisory Committee’s representative on the Citizens’ Advisory Committee for a three
year term from January 18, 2010 to January 18, 2013.
Taxation Review Committee
: to appoi nt Deputy Mayor Chase, Councillors Farren,
Killen and Mott with Councillor Killen as Chair.
Question being taken, the motion was carried with Councillor Higgins
voting nay.
13.5 Comité plénier – Nominations pour siéger aux comités
Proposition du con seiller McGuire
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que le conseil procède aux nominations
suivantes :
Comité consultatif d'urbanisme
: Que Erik Kraglund soit nommé pour un mandat de
trois ans allant du 1 janvier 2010 au 1 janvier 2013.
Consei l d'administration des arts de la communauté de Saint John
: Que
Michele Brideau soit nommée de nouveau pour un mandat de trois ans allant du
18 janvier 2010 au 18 janvier 2013, que Michael Wennberg soit nommé au poste de
président sortant en vue d'assurer le fonctionnement du conseil et d'assister le nouveau
président. Il est en outre décidé que l'on nomme les personnes suivantes pour des
mandats de 3 ans allant du 18 janvier 2010 au 18 janvier 2013 : Steve Carson,
Signe Gurholt, Stephen Tobias et John Roc ca.
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Comité consultatif de citoyens du plan municipal
: Que l'on nomme Gerry Lowe
représentant du Comité consultatif de citoyens du plan municipal au sein du Comité
consultatif de citoyens pour un mandat d'un an allant du 18 janvier 2010 au
18 janvier 2013 .
Comité de révision de l'impôt foncier
: Que l'on nomme le maire suppléant Chase,
ainsi que les conseillers Farren, Killen et Mott et que le conseiller Killen soit nommé
président.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée. La conseillère Higgins vote
contre la proposition.
14. Consideration of Issues Separated from Consent Agenda
14.1 Destination Marketing Organization
On motion of Councillor Higgins
Seconded by Councillor Court
RESOLVED that Council deny the recommendation
to engage Kn ightsbridge Robertson Surrette for the recruitment of an Executive Director
for the organization.
Responding to a question from council, Mr. Beckett stated that he estimates that the cost
to the City to engage Knightsbridge Robertson Surrette would be app roximately
$34,000.
Question being taken, the motion was defeated with the Mayor, Deputy
Mayor and Councillors Farren, Killen, Mott, McGuire, Snook and Sullivan voting nay.
On motion of Councillor McGuire
Seconded by Councillor Snook
RESOLVED that as recommended by the interim
Board of the Destination Marketing Organization, Common Council approve the
engagement of Knightsbridge Robertson Surrette for the recruitment of an Executive
Director for the organization as outlined in the submitted pro posal.
Question being taken, the motion was carried with Councillors Court and
Higgins voting nay.
14. Étude des sujets écartés des questions soumises à l'approbation du
conseil
14.1 Organisation de marketing de destinations
Proposition de la conseil lère Higgins
Appuyée par le conseiller Court
RÉSOLU que le conseil rejette la recommandation
visant à faire appel à la société Knightsbridge Robertson Surrette pour le recrutement
d'un directeur exécutif pour l'organisation.
En réponse à une questi on posée par le conseil, M. Beckett répond que, selon lui, le fait
de faire appel à la société Knightsbridge Robertson Surrette coûterait environ 34 000 $ à
la Ville.
À l'issue du vote, la proposition est rejetée. Le maire, le maire adjoint
ainsi que l es conseillers Farren, Killen, Mott, McGuire, Snook et Sullivan votent contre la
proposition.
Proposition du conseiller McGuire
Appuyée par le conseiller Snook
RÉSOLU que, comme le recommande le conseil
d'administration provisoire de l'Organisatio n de marketing de destinations, le conseil
communal approuve l'embauche de la société Knightsbridge Robertson Surrette pour le
recrutement d'un directeur exécutif pour l'organisation, comme l'indique le rapport
présenté.
À l'issue du vote, la propositio n est acceptée. Le conseiller Court et la
conseillère Higgins votent contre la proposition.
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14.3 Provincial Tourism Guide 2010
On motion of Councillor Sullivan
Seconded by Councillor McGuire
RESOLVED that as recommended by the City
Manager in the submitted report entitled M&C 2010 - 07: 2010 Provincial Tourism Guide,
Common Council approve payment of $45,556 plus HST to Hawk Communications for
the placement of the inside back - cover gatefold ad in the 2010 Experience New
Brunswick Official Vacatio n Planner.
Question being taken, the motion was carried with Councillor Higgins
voting nay.
14.3 Guide touristique provincial de 2010
Proposition du conseiller Sullivan
Appuyée par le conseiller McGuire
RÉSOLU que, comme le recommande le dir ecteur
général dans le rapport soumis intitulé M/C 20010 - 07 : Guide touristique provincial de
2010, le conseil communal approuve le paiement de la somme de 45 556 $, taxes en
sus, à l'entreprise Hawk Communications pour avoir placé une annonce à encart int égré
sur la couverture arrière intérieure du guide touristique officiel 2010, Vivre vos vacances
au Nouveau - Brunswick.
À l'issue du vote, la proposition est adoptée. La conseillère Higgins vote
contre la proposition.
16. Adjournment
The Mayor decl ared the meeting adjourned at 10:15 p.m.
16. Levée de la séance
Le maire déclare que la séance est levée à 22 h 15.
The following items were forwarded to the meeting of February 1, 2010:
11.2 Police Commission 2011 Budget (Councillor Titus)
1 1.3 Fire Department 2011 Budget (Councillor Titus)
11.7 Tabled Motion Directing City Manager to Review the City’s Workforce
11.8 Heritage Preservation Designation (Councillor Higgins)
11.9 Industrial and Business Parks / Renewable Energy (Councillor Hig gins)
13.3 Saint John Board of Police Commissioners: New Executive Officers 2010
13.4 Mispec Park Recreation Committee Inc.: 2009 Income Statement and 2010
Proposed Operating Budget
14.2 Sauerteig Letter: Non - Compliance of Brunswick Pipeline Co. with Certificate
GC - 110 of National Energy Board
Les points suivants sont reportés à la séance du 1 er février 2010 :
11.2 Budget 2011 du Bureau des commissaires de la police (conseiller Titus)
11.3 Budget 2011 du service d'incendie (conseiller Titus)
1 1.7 Proposition déposée visant à confier au directeur général la tâche
d'examiner les effectifs de la Ville
11.8 Désignation de sauvegarde du patrimoine (conseillère Higgins)
95 - 144
CO MMON COUNCIL/CONSEIL COMMUNAL
JANUARY 18, 2010/LE 18 JANVIER 2010
11.9 Parcs industriels et commerciaux/Énergie renouvelable (conseillère Higgins )
13.3 Bureau des commissaires de la police de Saint John : Nouveaux agents
administratifs en 2010
13.4 Mispec Park Recreation Committee Inc. : État des résultats pour 2009 et
budget d'exploitation proposé pour 2010
14.2 Lettre reçue de Sauerteig au su jet de la non - conformité de Brunswick
Pipeline Co. au certificat GC - 110 de l'Office national de l'énergie
Mayor/maire
Common Clerk/greffi è re communale